Auteur Topic: Boeddha beeldje  (gelezen 2349 keer)

3TON3

• Gast
Boeddha beeldje
« Gepost op: 17-07-2011 22:57 »
Hallo Boeddha Forum lezers,

Voor jullie heb ik aparte vraag. Dus ik ben benieuwd óf, en wat voor reacties er zullen volgen.
Mijn vader heeft mij een jaar terug ongeveer een Boeddha-hoofdje gegeven. Deze had hij altijd op een nachtkastje bij zijn hoofd staan als hij ging slapen.
Nou doe ik min of meer hetzelfde. Het gezicht van het beeldje staat op mijn hoofd gericht.
Hier volgt het punt;
Wanneer ik ga slapen en dat beeldje met z'n gezicht op mijn hoofdkussen "richt," lijk ik op 1 of andere manier "beter" te dromen, en ook meer van mijn dromen/visioenen mee te krijgen.
En wanneer ik dit beeldje van mijn hoofd/lichaam afwend, of het achter een gordijn schuif, lijk ik bijna niet te dromen, en heb ik de volgende ochtend maar héél kort de tijd om me iets van de dromen te herinneren.

Mijn vraag is nu;
Hebben anderen hier op dit forum soortgelijke ideeën/ervaringen, en zo ja; dan hoor ik dat graag.
Ik vind het zelf erg opvallend dat ik dit gedurende 1 jaar lang bijna constant heb.
Beeldje naar mij: helder dromen (ook veel dieper en met meer diepgang)
Beeldje afgewend: .... *blanco* ...., althans, zo lijkt het.

Kom maar op met die reacties ;)

Offline nancy

• Boeddha Forum Favoriet
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
Re:Boeddha beeldje
« Reactie #1 Gepost op: 18-07-2011 18:07 »
Ik vermoed dat hier toch eerder psychologie achter schuilgaat, dan het boeddhabeeldje zelf.
Thinking that we can find some lasting pleasure and avoid pain is what in Buddhism is called samsara, a hopeless cycle that goes round and round endlessly and causes us to suffer greatly.

3TON3

• Gast
Re:Boeddha beeldje
« Reactie #2 Gepost op: 26-07-2011 01:24 »
Ja, zo'n vermoeden had ik ook al Nancy. Want er zijn hier geen zwammen te vinden :P
En het beeldje is van gips, dus ook niks bijzonders.

Het is gewoon opvallend, want de afgelopen dagen heb ik het beeldje weer wél naast m'n bed gehad, en dan zijn de dromen aanzienlijk helderder en...njah...intenser? Weet het niet precies.
Of er een psychologie achter verscholen gaat? Wellicht. Misschien geloof ik ergens, onbewust, dat dat beeldje invloed zou hebben op dromen/denkpatronen. Alleen blijf ik het opvallend vinden dat ik het heb sinds mijn vader mij dat beeldje geschonken heeft.

Wie zal het zeggen. Thanks voor de reacties in ieder geval ;)

Gr. Sander