Auteur Topic: Forumetikette  (gelezen 5456 keer)

lord rainbow

• Gast
Forumetikette
« Gepost op: 03-08-2011 20:17 »
Welkom op het Boeddha Forum, dit forum wordt goed bezocht en er zijn veel bezoekers die het absoluut geen probleem vinden om te discussieren over van alles en nog wat.
Voel je zelf welkom en registreer je, op deze manier verschaf je jezelf toegang tot een uitgebreidt forum waar je zeker je antwoord op je vraag zal vinden, of waar je een ander verder kan helpen in zijn of haar zoektocht!

De forum beheerders heten allen welkom die over Boeddhisme en aanverwante onderwerpen in gesprek wil gaan.
We vragen iedereen die deelneemt aan het forum rekening te houden met verschillen tussen mensen onderling en tussen verschillende vormen van Boeddhisme.
Aangezien ook mensen welkom zijn die geen Boeddhist zijn en vraagtekens zetten bij aspecten van de Boeddhistische tradities kan er geen claim van absolute waarheid zijn anders dan bv 'in het Boeddhisme is het gebruikelijk dat...' of 'in die en die tekst staat ...' of 'mijn ervaring is..'

De forum beheerders behouden het recht voor om elk gesprek af te sluiten dat (naar de mening van de beheerders) uit de hand loopt. 
Het voordeel daarvan is dat iedereen kan zien wat er mis ging, en dus wat er in het vervolg vermeden dient te worden.
Spam uitgezonderd uiteraard.

We vragen de deelnemers om meningsverschillen die uit de hand dreigen te lopen via persoonlijke berichten op te lossen, met elkaar, of met de beheerders.

Gebruikers kunnen helpen met het vinden van overtredingen door te klikken op:   'Meld dit bericht aan de moderator'.

De forum beheerders verzoeken de leden om een nieuw topic/thread te openen als ze in reactie op een gesprek een andere kant op willen gaan.
Hierbij helpt het als verwezen wordt naar de oorspronkelijke thread/topic. Dit om de duidelijkheid van gesprekken te handhaven.

De forum beheerders behouden het recht om individueel te beoordelen wat spam is en dit zonder aankondiging te verwijderen. Ook zullen nieuwe accounts die er spammy uit zien zonder opgaaf van reden verwijderd worden. De persoon in kwestie kan hier wel op in beroep gaan, overigens - alleen beroepen in het Nederlands worden geaccepteerd. 

In extreme gevallen kunnen forum leden verbannen worden. Tenzij sprake is van spam krijgt een lid eerst een waarschuwing.

Het is eigenlijk gewoon een zaak van  respectvol met elkaar communiceren.

ehipassiko

« Laatst bewerkt op: 08-08-2015 10:18 door Dirk Knol »

Offline Katinka - Boeddha hoekje

• Mindfulness Trainer en Boeddhistisch Student
  • Administrator
  • Verspreider van inzicht
  • Geslacht: Vrouw
  • Forum eigenaar en manager
    • Bekijk profiel
    • Een Boeddha hoekje
Re:Forumetikette
« Reactie #1 Gepost op: 05-08-2011 09:28 »
Ik ben het helemaal eens met het verzoek niet met modder te gooien. Overigens vind ik dat het hier vrij vriendelijk toe gaat, modder is het zeker niet. Ik erger me persoonlijk wel aan mensen die anderen gaan vertellen HOE ze moeten schrijven.

Mijn verzoek dus aan iedereen: herinner jezelf er aan dat iedereen die hier schrijft in de eerste plaats een mens is, met alle beperkingen van dien.

Hou er rekening mee dat niet iedereen even goed uit zijn woorden komt. En als je je ergert aan stijl is de makkelijkste oplossing nog altijd gewoon: weg lopen van je scherm en een wandeling maken. Boeddhistisch alternatief, maar niet heel makkelijk: er op mediteren ;)

Hoe zou je reageren als je wist dat degene aan wie je je ergert een Boeddha was?