Auteur Topic: Bekeerd tot het Boedhisme  (gelezen 5119 keer)

Lukas

• Gast
Bekeerd tot het Boedhisme
« Gepost op: 07-10-2011 18:52 »
Hallo,

Mijn naam is Lukas en ik ben een student aan The Design Academy in Eindhoven.
Ik probeer in contact te komen met mensen die bekeerd zijn tot het Boedhisme, of hierin hebben geloofd.

Ik ben me aan het verdiepen in verschillende religies in verband met een project voor school, hiermee probeer ik meer inzicht te krijgen in manieren waarop mensen geloven.

Zijn er mensen die hun ervaring willen delen met mij over het Boedhisme?
Ik ben benieuwd naar hoe u leven eruit is gaan zien nadat u bent gaan geloven. Keuzes die u maakt in het dagelijks leven. In welke religie u hiervoor hebt gelooft.

Als u geinterreseerd bent om dit met mij te delen of misschien meer vragen hebt kunt u reageren op dit topic. Of mij een persoonlijk bericht sturen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Met vriendelijke groet,
Lukas

Offline chan

• Gevestigde Sangha
    • Bekijk profiel
Re:Bekeerd tot het Boedhisme
« Reactie #1 Gepost op: 08-10-2011 10:48 »
Ik denk Lukas dat er op internet, maar ook in boekvorm, al heel wat te vinden is over mensen die 'Boeddhisten' geworden zijn en waarom.

Op basis van mijn ervaring  heb ik de indruk dat heel veel mensen zich aangetrokken voelen tot het boeddhisme omdat dit - oppervlakkig bekeken - wordt geasocieerd met begrippen als  (innerlijke) vrede, geweldloosheid, onthechting van het - vooral materiele -  leven enzovoort.

Dat Boeddhisme als religie in zijn algemeenheid niet overeenstemt met deze begrippen, (de leer van Boeddha overigens wel) blijkt uit de geschiedenis van de verschillende religieuze boeddhistische stromingen.
Neem alleen al Japan, in wezen een Boeddhistisch land, wat heeft Japan niet - als cultuur - op zijn geweten met betrekking tot de tweede wereldoorlog???