Auteur Topic: Buddhist monk sees Buddha in hell and lives to tell.  (gelezen 4057 keer)

lord rainbow

• Gast
Buddhist monk sees Buddha in hell and lives to tell.
« Gepost op: 24-07-2012 17:35 »
http://www.youtube.com/watch?v=NyTFtSl0IoI&feature=related

Since 'Paul who came back to life' experienced the above story he has remained a faithful witness to the Lord Jesus Christ. Burmese pastors have told that he had led hundreds of other monks to faith in Christ.
His testimony is obviously very uncompromising. Because of that, his message has offended many people who cannot accept there is only one Way to Heaven, the Lord Jesus Christ. Despite great opposition, his experiences were so real to him that he has not wavered.

After many years in the Buddhist monk hood, as a strict follower of Buddhist teachings, he immediately proclaimed the Gospel of Christ following his resurrection and exhorted other monks to forsake all false gods and follow Jesus Christ with all their hearts.

Before the time of his sickness and death he had no exposure to Christianity at all. Everything he learned during those three days in the grave was new to his mind.

In a bid to get his message out to as many people as possible, this modern-day Lazarus began distributing audio and video cassette tapes with his story on them. The police and Buddhist authorities in Myanmar have done their utmost to gather these tapes up and destroy them. The testimony you have just read has been translated form one of those cassette tapes. We are told it is now quite dangerous for citizens of Myanmar to be in possession of these tapes.

His fearless testimony has landed him in prison at least once, where the authorities failed in their bid to silence him. Upon his release he continued to testify of the things he saw and heard. His current whereabouts are uncertain. One Burmese informant told us he is prison and may have been killed, while another informant was told he is now released from prison and is continuing his ministry.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2012 17:50 door lord rainbow »

Basho

• Gast
Re:Buddhist monk sees Buddha in hell and lives to tell.
« Reactie #1 Gepost op: 24-07-2012 19:33 »
Wat hiervan te denken? Deze meneer lijdt volgens mij aan hallucinaties, wanen of op zijn minst heeft hij een niet al te rijke fantasie. Want wat blijkt? Hij heeft allerlei zaken regelrecht gejat uit (zijn beleving van) het Christen-zijn, en probeert daarmee een soort onheilsprofeet uit te hangen. Voordat ik daar verder wat over schrijf, valt het me op dat hij nog liegt ook. Want in de tekst onder zijn YouTube-filmpje stelt hij dat hij – toen hij een Boeddhistische monnik was geworden, ziek werd en twee ziekten tegelijkertijd onder de leden zou hebben gehad: Malaria en Gele koorts (beide ziekten worden verspreid door muggen). Malaria of moeraskoorts komt inderdaad onder andere voor in Azië, maar de Gele koorts komt slechts voor in Afrika (ten zuiden van de Sahara) en in Zuid- of Midden-Amerika. Hoe is het dan mogelijk dat hij in Myanmar (voorheen Birma) de Gele koorts op zou hebben kunnen lopen? Myanmar ligt nota bene ook nog ten oosten van India en het lijkt me toch erg sterk dat zo’n klein mugje duizenden en duizenden kilometers zou hebben afgelegd om uitgerekend hem te komen steken. Onzin dus.

Verder valt me op dat hij proclameert dat slechts diegenen die in zijn Jezus Christus geloven in de hemel komen en dat mensen die wat anders geloven of naleven in de hel terecht komen. Natuurlijk… Waar heb ik dit vaker gehoord? Juist, in de meest fundamentalistische sekten die zich (soms) helaas rekenen tot het Christendom. Alles wordt veroordeeld, zelfs Gautama de Boeddha wordt in de ban gedaan, omdat hij niet in God zou geloven. Zeer typerend voor een tunnelvisie bij deze meneer, en dit getuigt van (religieuze) onverdraagzaamheid, één van de kenmerken van afgunst. Dit valt mijns inziens regelrecht onder de verzamelnaam Invidia (nijd, jaloezie en afgunst), oftewel één van de zeven hoofdzonden binnen het Christelijk geloof. Dus deze lijder aan wat men in de volksmond godsdienstwaanzin noemt, belijdt helaas iets wat mijns inziens volstrekt onzuiver is. Eigenlijk is hij te betreuren dat hij zover van de medemenselijkheid en het mededogen is verwijderd.

Hij stelt dat hij een observator is en dat de duivel hem laat zien wat de hel is, iets wat regelrecht gejat kan zijn uit de Goddelijke Komedie van Dante Alighieri, die in dat boek een louterende tocht maakt van de hel naar de hemel. Alleen rekent men het boek de Goddelijke Komedie tot de wereldliteratuur, dat lijkt me toch een heel verschil. Wat ook erg in het oog springt, is dat hij zich vereenzelvigt met de legendarische woorden uit het Nieuwe Testament, namelijk de driedaagse periode dat Jezus dood in het graf zou hebben gelegen na zijn kruisiging. Het gaat toch wel wat ver om dit fantasieloos op te nemen en uit te dragen alsof je drie dagen (als) dood bent geweest en weer bent opgestaan. Misschien heeft hij liggen ijlen en als gevolg van de Malariakoorts van alles gezien, dus die tocht langs wie er zogenaamd ten onder zijn gegaan in de hel. Dit komt echter als zeer onwaarschijnlijk op mij over.

Verder spreekt hij over een weg die zich splitst naar een brede weg een smal pad, ook weer regelrecht gepikt en op eigen wijze geïnterpreteerd vanuit het Nieuwe Testament:

“Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan; maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.” (Bijbel: Mattheüs 7:13-14)

Nadat hij uiteindelijk de smalle weg helemaal volgt, komt hij in de hemel terecht, waar ene Peter (discipel Petrus?) hem opwacht in een wit gewaad. Natuurlijk is het allemaal vrede en mooi, waarna de schepping van Adam zelfs volgt. Een of andere engel zou God ook nog willen tegenhouden om de mens te creëren, maar de Hemelse vader heeft uiteindelijk in weerwil daarvan toch maar Adam geschapen. Eigen schuld, dikke bult? Hier slaat onze onheilsprofeet op hol, en zelfs een beetje heel erg de plank mis, want Adam hoort toch als “eerste mens” netjes thuis in het Oude Testament en niet aan de hemelpoort bij Petrus. Uiteindelijk komt het sprookje des onheils tot een einde en ontwaakt onze doodgewaande meneer uit zijn doodsslaapje. Iedereen staat verbaasd en zijn werk op aarde als onheilsprofeet neemt een aanvang. Hij stelt dat hij nu in dienst staat van Jezus Christus, en dat dit geloof het enige geloof is en dat bijvoorbeeld het Boeddhisme zou leiden tot verderf en de hel. Erg vergezocht voor iemand die voorheen een Boeddhistische monnik zou zijn geweest.

Nogmaals, deze meneer is ernstig te betreuren dat hij denkt dat zijn visioen de waarheid vertegenwoordigt, zijn waarheid wel te verstaan. Dat hij er allemaal zelf in gelooft, is nog daar aan toe, maar anderen willen besmetten met zijn rare verhalen, dat vind ik toch wel vrij ver gaan. Het is de vraag of mensen (laat staan moderne Christenen of andere spirituele stromingen) hier wel op zitten te wachten. Ik denk dat we helemaal geen behoefte hebben aan dit soort onheilsprofeten.

Met beleefde groet,

Basho :)
« Laatst bewerkt op: 24-07-2012 19:38 door Basho »

lord rainbow

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2012 21:53 »
Er wordt wel vermeldt dat:

''Before the time of his sickness and death he had no exposure to Christianity at all. Everything he learned during those three days in the grave was new to his mind.''

Maar ja...dat is toch lastig te verifieren...

Basho

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 25-07-2012 08:13 »
Er wordt wel vermeldt dat:

''Before the time of his sickness and death he had no exposure to Christianity at all. Everything he learned during those three days in the grave was new to his mind.''

Maar ja...dat is toch lastig te verifieren...

Exact... Net als dat het onmogelijk is te verifiëren of hij dat "visioen" eigenlijk wel heeft gehad, het zit allemaal in zijn hoofd. Ik vertrouw het voor geen cent, het lijkt er eerder op dat deze meneer graag bijzonder wil zijn en de aandacht naar zich toe wil halen, bewust of onbewust. Over het algemeen zijn wij relatief onbetekenend op een wereld met 7 miljard mensen. Natuurlijk hebben we voor het universum betekenis, anders waren we er waarschijnlijk helemaal niet. De aarde leeft, het universum leeft, wij leven. Maar als je dat niet voelt of weet, loop je de kans in de val te lopen van de hypnose van het beter willen zijn, perfect willen zijn, bijzonder willen zijn. Dat zijn mijns inziens slechts doodlopende straten, waarmee mensen zichzelf en anderen veel onnodige stress bezorgen. In het ernstigste geval leidt dit, als het in een extreem vervalt, tot totalitaire en onderdrukkende ideologieën. Het meest veilige is op de beide benen terecht komen, en inzien dat al die verbeteringen de grootst mogelijke kolder zijn.

Natuurlijk is het in het dagelijkse leven soms nodig om noodzakelijke aanpassingen door te voeren, anders leefden we nog in de oertijd qua techniek. Maar daar moet het dan ook bij blijven, maar we jagen elkaar op dat ons uiterlijk moet worden verbeterd, ons innerlijk, en ga zo maar door. Een mens is wat hij of zij is, u kunt geen centimeter aan perfectie toevoegen aan uzelf, tenzij u zichzelf operatief laat veranderen. Maar dat is slechts cosmetisch, de innerlijke mens moet tot rust komen. En vrede vindt men slechts, wanneer het zichzelf willen verbeteren of innerlijk perfectioneren is doorzien als een illusie. Ook hier geldt weer: als men zelf in ziet dat een bepaalde neiging anderen of zichzelf leed bezorgt, zal het ophouden. Religie is slechts een spiegel om te laten zien wat men eigenlijk allemaal aan het uitspoken is, het is gericht op bewustwording.

Onze ijlende monnik van het YouTube filmpje is mijns inziens de weg kwijt, maar dat kan ik makkelijk zeggen, natuurlijk. In ieder geval vind ik hem weinig creatief in zijn wakende dromen, zoals ik al aangaf. Het kan bijna niet anders dan dat hij minimaal een Bijbel heeft gelezen en kennis heeft of heeft gehad van het Christendom. Ik denk dat hij erg eenzaam is, en schreeuwt om aandacht. Anders hoef je niet zo nodig een onheilsprofeet te willen zijn. Eigenlijk is het best triest...

Met beleefde groet,

Basho :)

Offline Katinka - Boeddha hoekje

• Mindfulness Trainer en Boeddhistisch Student
  • Administrator
  • Verspreider van inzicht
  • Geslacht: Vrouw
  • Forum eigenaar en manager
    • Bekijk profiel
    • Een Boeddha hoekje
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2013 10:11 »
Ik geloof er niets van dat deze voormalige Boeddhistische monnik geen contact had gehad met het christendom voor hij zich bekeerde tot het christendom.