Auteur Topic: Afscheid nemen bestaat niet  (gelezen 4236 keer)

Offline JG888

• Verspreider van inzicht
    • Bekijk profiel
Afscheid nemen bestaat niet
« Gepost op: 01-11-2012 18:15 »
Hallo allemaal,

Ik had opeens het nummer van Marco Borsato in mijn hoofd en toen zag ik de diepere betekenis en wijsheid in het nummer. Marco heeft het waarschijnlijk zelf niet zo bedoeld maar ik zag er wel betekenis in.

'Afscheid nemen bestaat niet, ik ga wel weg maar verlaat je niet'
Afscheid nemen bestaat niet omdat de bouwstoffen (moleculen: C, H, O, N etc) niet verdwijnen maar alleen van vorm veranderen. Ik ga wel weg maar verlaat je niet , de mens veranderd van vorm maar de bouwstoffen blijven wel bestaan.

'Kom als de wind die je voelt en de regen' in de vorm van O2 en H20 moleculen.
'Volg wat je doet als het licht van de maan' in de vorm van energie en waarschijnlijk fotonen.
'Zoek me in alles dan kom je me tegen', de moleculen kunnen inderdaad overal zijn en als het universum één is dan kom je degene inderdaad overal tegen.

'Zie wat onzichtbaar is', zie de werkelijkheid, zorg dat je mindful bent en dat je alert bent. Zie wat er in het hier en nu is.

Dit heeft bij diep geraakt en ik vond dit al een mooi nummer, het sprak mij al erg aan maar nu ik deze betekenis zie, vind ik hem nog mooier!
Over het pad lezen, praten en horen dient enkel ter motivatie & ter verduidelijking van het pad en de beoefening. Het gaat om de beoefening en dus de directe ervaring waardoor er begrip en wijsheid ontstaat. Ga geduldig door met de beoefening zonder verwachtingen en geleidelijk zal je meer begrijpen

Bertjan

• Gast
Re:Afscheid nemen bestaat niet
« Reactie #1 Gepost op: 01-11-2012 21:20 »
Marko Bodhisatto  ;D