Auteur Topic: Retraite in Tibet  (gelezen 3557 keer)

Mandy

• Gast
Retraite in Tibet
« Gepost op: 06-01-2013 19:58 »
Dag allemaal,

Ik wil komend jaar graag voor langere tijd in retraite in Tibet. Mijn voorkeur gaat uit naar een retraite in een klooster voor 2 weken, 2 weken een Himalayatocht en afsluitend een rondreis van 2 weken. Ik ben al geruime tijd op internet aan het zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of kan iemand mij een goede website/ organisatie adviseren?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Mandy

Offline Ujukarin

• Global Moderator
  • Gevestigde Sangha
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Triratna Boeddhistisch Centrum Amsterdam
Re:Retraite in Tibet
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2013 09:54 »
Hoi  Mandy,

Waarom perse Tibet oftewel Tibetaans China? Boeddhisme wordt aldaar ernstig onderdrukt en retraites die opengesteld zijn voor Westerlingen lijkt me het laatste wat de autoriteiten zullen toestaan. Ook gaat het land (gebied) vaak op stel en sprong 'dicht' en paar maanden later dan weer 'open' voor toerisme doch veelal onder strikte voorwaarden, zoals reizen in groepsverband met gidsen die je weg zullen moeten houden van al te politiek gevoelige stukjes.
Als je Tibetaans boeddhisme in Nepal of Ladakh/Dharamsala in India bedoelt, dán wordt het logischer. Kopan is een bekende en goede Tibetaanse retraitesite boven Kathmandu...

With folded palms,

<Ujukarin>

Offline Jeff1980

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Retraite in Tibet
« Reactie #2 Gepost op: 21-07-2015 12:21 »
Ik ben al geruime tijd op internet aan het zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of kan iemand mij een goede website/ organisatie adviseren?

Via het internet kwam ik op dit forum en heb eigenlijk dezelfde vraag. Ook ik ken mensen die juist
interesse hebben om China te bezoeken. Niet zozeer Tibet maar juist het Amdo gedeelte: Qinghai, Si Chuan,
Gansu en het noorden van Yunnan.

Is er iemand die waardevolle links weet? Krijg bij sommige de indruk dat het juist om het geld
gaat. Wat tegenwoordig ook wel in Nederland met 'mindfullness' weleens gebeurd.

Y1010

• Gast
Re: Retraite in Tibet
« Reactie #3 Gepost op: 23-07-2015 23:37 »
De waardevolste link zit in het hoofd.
Niet nodig het lichaam te verplaatsen.