Auteur Topic: Bill gates in Amsterdam  (gelezen 2776 keer)

lord rainbow

• Gast
Bill gates in Amsterdam
« Gepost op: 22-02-2013 12:28 »
Bill Gates is op bezoek in Amsterdam en doet een rondvaart tocht met de boot door de grachten.Op nog onverklaarde wijze geraakt de boot lek en zinkt......
Bill zit vast en kan niet uit de zinkende boot ontsnappen.
Een toevallige voorbijganger schat de situatie direkt in en duikt te water,ten einde de klemzittende Bill te bevrijden.....Nog juist op tijd weet de voorbijganger hem te bevrijden en op het droge te hijsen.
Bill helemaal doorweekt en nog natrillend bedankt de man:

''Ooh,wat ben ik blij dat U voorbij gekomen bent,'' spreekt Bill.
''Och,graag gedaan,'' antwoordt de man.

''Zeg me wat je graag wilt,'' zegt Bill,''en als het in mijn vermogen ligt zal ik er voor zorgen.''

''Nou,'' opperde de toevallige voorbijganger.''Ik heb familie wonen in Amerika en die zou ik wel eens willen opzoeken.''

“Ok,geen probleem,regel ik een vliegticket voor je.''
“Dat werkt niet,ik heb vliegangst.''

“Ook geen probleem,dan ga je toch met de boot,duurt wel iets langer,maar ik betaal.''
“Sja...ik heb al jaren last van zeeziekte.''

Bill weet het nu niet meer en vraagt: ''wat had je zelf dan in gedachte om er te komen?''
“Nou,'' zegt de man,''misschien is het een idee om een grote brug te bouwen van Europa naar Amerika en dan om de honderd meter een paal met een licht erin.''
''Om de honderd meter een paal met een licht erin,waar is dat dan goed voor?''
“Ik ben nachtblind.”

Bill vond dit toch wel een beetje veel gevraagd en vraagt de man of hij niet een ietwat gemakkelijker uitvoerbare wens heeft.

Na korte overdenking zegt de voorbijganger :
” Nou, dan doe maar een vrouw die niet zeurt.”

Deze nieuwe wens verrast enigszins en Bill weet niet goed wat hij hiermee aan moet. Hij wordt er stil van. Denkt na. Trekt bleek weg. Dan loop hij een beetje rood aan, begint te zweten en er komt stoom uit zijn oren. Uiteiindelijk informeerd hij heel voorzichtig:” ..Ehhh,om de hoeveel meter moest er zo'n paal komen...?”
« Laatst bewerkt op: 23-10-2016 19:31 door DirkJan »

Prullarius

• Gast
Re:Bill gates in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2013 01:15 »
 ;D

Offline kayz

• Boeddha Forumganger
  • **
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • SenZes
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2013 09:48 »
deed me hieraan denken....

"een jonge man komt op sollicitatiegesprek bij Bill Gates voor een vacature van onderhoudsman. De man zegt dat hij er van droomt om bij Microsoft te werken. Gates licht de man in dat hij vooral zal instaan voor het onderhoud van de toiletten. De man zegt: " geen probleem, ik ben echt gemotiveerd, een keiharde werker en wil met plezier onderaan de ladder starten." Gates ziet de man wel zitten maar vraagt hem nog even naar zijn diploma's. De man antwoord, door omstandigheden ben ik er niet in geslaagd om ook maar enig diploma te behalen. Gates kijk verschrikt op en zegt, ja.. sorry, maar u moet begrijpen dat wij hier enkel met gediplomeerde mensen werken, zo'n mega bedrijf kan je alleen maar met echt gekwalificeerde mensen opbouwen.

De man verlaat terleurgesteld het hoofdkantoor. Hij denkt aan zijn vrouw en kind en het feit dat hij nog altijd werkloos is. Onderweg koopt hij met zijn laatste centen 2 bakjes aardbeien om zijn familie toch nog wat op te vrolijken.
Hij neemt de bus en neemt plaats naast een chique heer. Die ziet zijn aardbeien en zegt tegen de man, daar heb ik zin in, wat moeten ze kosten? De man verdubbeld zijn prijs en verkoopt ze. Hij stapt van de bus, keert terug naar het winkeltje en koopt 4 bakjes aardbeien. Hij stapt opnieuw op de bus en loopt door de middengang met de vraag, iemand aardbeien? En opnieuw verkoopt hij zijn aardbeien. Hij herhaald het nog een paar keer en gaat 's avonds naar huis met een mooie som.
De dag erop koop hij zich met de winst een 2ehands bakfiets. hij fietst tot bij het winkeltje en onderhandeld met de winkelier over een betere prijs voor de aardbeien. Hij vult zijn bakfiets met aardbeien, en gaat de stad in. 'S avonds is zijn fiets leeg, hij onthoud ook de vragen van de mensen, heb je geen appels, heb je geen druiven. Na een paar weken kan hij zijn bakfiets vervangen door een bestelwagen. En zo gaat het verhaal verder... Na 10 jaar heeft hij een mega zaak uit de grond gestampt, een groothandel in fruit en groeten, import en export, vrachtwagens doorkruisen het land met zijn naam op. Hij is werkgever van 1000en mensen, al dan niet met diploma's. En om hem te huldigen wordt hij bij de president uitgenodigd.

De president vraagt hem hoe het allemaal begon, en hij vertelt het verhaal van de bus met zijn 2 bakjes aardbeien. De president luistert vol bewondering naar zijn verhaal.
Amaai zegt hij, jij heb vast ook wel serieuze studies gedaan om tot zo'n zakelijk inzicht te komen. Nee, zegt de man, ik heb geen enkel diploma, dat is er door omstandigheden nooit gekomen....

Man, man zegt de president... beeld je in wat je had kunnen bereiken moest je dan nog eens studies gedaan hebben, en diploma's gehaald.... 

jah... zegt de man, dan was ik nu waarschijnlijk Bill Gates zijn toilet aan het poetsen...
Het slechte nieuws... er bestaat geen sleutel tot geluk -  Het goeie nieuws... de deur is open

Offline Tommy

• Verspreider van inzicht
  • Geslacht: Man
  • Enlighten me.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02-03-2013 15:42 »
:P Een diploma voor wc's schoonmaken..
"Listen, I have a feeling we're both here for the same reason. Why not team up? It might make things easier."
Toa Mata Pohatu