Auteur Topic: Dana geven  (gelezen 2069 keer)

Offline kayz

• Boeddha Forumganger
  • **
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • SenZes
Dana geven
« Gepost op: 06-01-2014 17:34 »
Af en toe geef ik als dana een financiƫle gift aan een organisatie die het juist zal gebruiken of persoon van wie ik weet dat hij het nodig heeft. Ik probeer dit altijd zo nederig mogelijk te geven zonder al te veel poespas. Als ik het aan een persoon geef probeer ik ook uit te leggen wat dana is. Zo is het voor de persoon ook makkelijker om het aan te nemen.

Nu heb ik toch altijd een soort van voldaan gevoel, zo iets van "ik kan" dat financieel geven... terwijl het ook geld is dat ik zelf zou kunnen gebruiken, het is niet dat ik het over heb en niet weet wat ermee gedaan. Ik kan het ook gebruiken maar ik kan het tegelijk ook missen en dat maakt het belangrijk voor mij, dat ik daar afstand kan van doen, van het materiƫle.

Maar van waar komt dat "macho gevoel" dan eigenlijk, is dat iets wat eigen is aan onze cultuur, of iets wat er moeilijk uit te krijgen is... geef ik wel met de juiste intentie...

Iemand al een gelijkaardig gevoel gehad, of iemand die me wat raad kan geven daarmee?
Het slechte nieuws... er bestaat geen sleutel tot geluk -  Het goeie nieuws... de deur is open

lord rainbow

• Gast
Re:Dana geven
« Reactie #1 Gepost op: 06-01-2014 17:56 »
Ik weet niet precies wat je met 'macho gevoel' bedoeld.
Dat klinkt beetje negatief..

Het voelt gewoon goed
wanneer je anderen hebt geholpen of gesteund.
Dat is het mooie van geven.

Y1010

• Gast
Re:Dana geven
« Reactie #2 Gepost op: 08-01-2014 20:21 »
Kayz kan kan kan
Ja jij kan
Daar is zo een heel history over YES YOU CAN

je kunt het...en daarna komt de tijd, neen ik kan dat niet.
en dit ook niet
macho af

Als je problemen ondervindt is het ook mogelijk dit om te vormen tot
ik ben dankbaar
dankjewel dat ik dit kan