Auteur Topic: mediteren met pet op  (gelezen 1916 keer)

Offline Asgard19

• Boeddha Forumganger
  • **
    • Bekijk profiel
mediteren met pet op
« Gepost op: 12-04-2014 12:19 »
Hallo.

Zat te twijfelen om dit te vragen want het klinkt dom in mij hoofd zo van serieus??? Maar ik wil het toch graag weten.

Bij meditatie lessen heb ik meditatielopen geleerd. Moest zeker wennen en kreeg het niet meteen te pakken maar onderhand ben ik er beter in geworden en weet ik zo een beetje wat ik doe.

Alleen tijdens meditatie lopen krijg ik altijd hoofdpijn en ik zie heel fel qua licht als de zon recht op mij schijnt ( alsof mijn ogen in brand staan maar zonder pijnlijk gevoel in mijn ogen ), ook op het werk als ik rijd en de zon is op mij gericht krijg ik hoofdpijn, gebeurd alleen als het recht op mij schijnt, als het naast of achter mij schijnt heb ik nergens last van. Nu dacht ik eerst aan een zonnebril maar ik houd niet echt van brillen dus blijft de pet over maar dan bedek ik mijn kruin wel.... Mag dat???

Heb al genoeg gevoelsmomenten tijdens het lopen waar ik mijn aandacht moet bijhouden daar heb ik liever even geen hoofdpijn bij al is dat wel het duidelijkste gevoel, hoef ik niks voor te doen :P

Kan het niet aan mijn meditatie leraar vragen omdat ik daar even ben gestopt omdat ik 11 lessen van mindfulness aan het volgen ben en het werd zo mij een beetje te druk allemaal, daarna zie ik wel weer. Nouja qua mindfulness trainingsduur is het strenger maar als het om posities gaat is meditatie strenger.

Blijf wel door mediteren & mindfulness.

Wat ik wel is heb tijdens meditatielopen dat er een hond op mij afkomt en dan heb ik meteen iets van ik wil aaien en knuffelen, haha. Waar ik loop is een lange weg met veel groen ( qua gras ) maar er komt bijna niemand behalve wat honden uitlaters en is een motorrijder die even vol gas wil geven en dan weer verdwijnt.

Maarja even het belangrijkste waarom ik eigenlijk een bericht neerzet... Mag ik een pet op tijdens meditatielopen?

lord rainbow

• Gast
Re:mediteren met pet op
« Reactie #1 Gepost op: 12-04-2014 13:50 »
Van mij wel.
Hele praktische oplossing.

Wat is er mis met je kruin bedekken,
dat gebeurd in de beste families.

En je motivatie deugd: het is om beter te kunnen mediteren.
Het zou anders zijn als je er goede sier mee zou willen maken.