Auteur Topic: The Burdens of Emperor Shaohao  (gelezen 1542 keer)

Offline Tommy

• Verspreider van inzicht
  • Geslacht: Man
  • Enlighten me.
    • Bekijk profiel
The Burdens of Emperor Shaohao
« Gepost op: 02-05-2014 11:57 »
Zoals ik al wel eerder had gepost, speel ik World of Warcraft, en ik denk dat dit het beste in het forumdeel boeddhisme - Media en nieuws past.

De uitbreiding waar het spel zich nu in bevindt is gebaseerd op het oosten, voornamelijk China. Het is wel interessant hoe ook de boeddhistische aspecten worden weergegeven. De manifestaties van 'slechte' emoties worden weergegeven als monsters, genaamd "Sha". Zo heb je de Sha of Pride, Sha of Anger, enzovoort.
Natuurlijk is het in de echte wereld niet het geval je je trots kunt verslaan met een zwaard, maar het is natuurlijk figuurlijk.
Het ras dat erbij hoort, de Pandaren, zijn ook gebaseerd op Oostere mensen/religies. Dit kun je horen aan hun accent, zien aan hun bouwstijl en omgeving, maar af en toe merk je het ook aan dingen die ze zeggen, zoals: "There is no hurry."
Ik vind het wel grappig hoe het boeddhisme wordt weergegeven in het spel.

Er is een mooie, korte animatieserie gemaakt over de keizer van de Pandaren, en hoe hij leerde omgaan met zijn emoties. Het is heel kort en het kijken waard!
Burdens of Shaohao
"Listen, I have a feeling we're both here for the same reason. Why not team up? It might make things easier."
Toa Mata Pohatu