Auteur Topic: Wie ben ik?  (gelezen 2295 keer)

Offline sjors

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Wie ben ik?
« Gepost op: 20-05-2014 22:47 »
Hallo,

Ik ben Sjors. Ik ben 20 jaar oud en ben derde jaars student communicatie & multimedia design. Ik ben ontzettend ambitieus qua toekomst doelen met betrekking tot mijn studie, maar ook met betrekking tot mijn passie muziek. Dit is ook direct mijn valkuil. Regelmatig ren ik mezelf voorbij en merk ik dit fysiek terug in de rustigere periodes.

Dit is ook hoe ik in aanraking ben gekomen met het boeddhisme. Bijna anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met mediteren. Dit deed ik, omdat ik slaap problemen had. Ik sliep wel, maar ik rustte niet uit. Mediteren hielp mij mijn hoofd rustig te krijgen, waardoor ik beter sliep.

Tot zo ver nog geen directe ervaring met het boeddhisme. Dit kwam door mijn, toen sinds 2 maanden, schoonmoeder. Ik vertelde haar dat ik bezig was met mediteren en dat dit mij hielp. Zij is zelf ontzettend veel bezig met mediteren en weet veel over het boeddhisme.

Mijn interesse was aangewakkerd. Ik heb hulp gehad bij het mediteren en heb in deze maanden veel geleerd over het boeddhisme. Dit sprak mij zo erg aan dat ik begon te overwegen voor enige tijd een boeddhistisch klooster in te gaan in Thailand. De zomer die volgde, afgelopen zomer, kwam het er alleen niet van. En dit idee kwam op een laag pitje te staan.

Nadat ik zondag 11 mei bij de boeddhistische les en de lezing van de Dalai lama ben geweest wakkerde het idee om het klooster in te gaan weer aan.

Ik ben op internet gaan zoeken naar mensen die dit al eens hebben gedaan en hier over hebben geschreven, maar ik kwam vrijwel niets tegen.

Dit bracht mij tot dit forum. Via dit forum hoop ik in contact te komen met mensen die ooit in een boeddhistisch klooster hebben gezeten en die hun ervaringen hierover willen delen.

Groeten,
Sjors

lord rainbow

• Gast
Re:Wie ben ik?
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2014 09:44 »
Hallo sjors,

Welkom.