Auteur Topic: En nu..  (gelezen 6735 keer)

Offline Zonnetje79

• Geïntresseerde
  • *
    • Bekijk profiel
En nu..
« Gepost op: 03-07-2015 09:19 »
Ik ben een vrouw van 36, ben getrouwd en werk helaas niet meer. Al heel mijn leven klopt zo af en toe het boeddhisme aan mijn deur. Vaak korte interesse maar nu.. nu voelt het duidelijk dat ik er iets mee moet doen. Uiteraard ben ik al veel aan het lezen geslagen. Maar hoe meer ik lees hoe meer ik me realiseer dat ik dit denk ik niet alleen kan. Of in ieder geval voelt het alsof ik maar wat doe.

Wat is de logische weg te nemen. Ga je bv in gesprek bij een meditatie centrum.

Ik weet het niet goed. Wellicht kunt u mij adviseren..

lord rainbow

• Gast
Re: En nu..
« Reactie #1 Gepost op: 03-07-2015 15:24 »
Hallo Zonnetje79,

Welkom.

Ik zie dat je het antwoord op je vraag zelf wel weet.
Gewoon eens kijken wat er in je buurt aan boeddhisme gedaan wordt.
En als iets je wel wat lijkt, ga je er contact mee opnemen en eens verder kijken daar.
Blijkt het toch niets voor jou te zijn, dan ben je in die tijd vast alweer iets anders op het spoor gekomen.

Offline Zonnetje79

• Geïntresseerde
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03-07-2015 17:22 »
Ik heb al veel gezocht naar een goed meditatie centrum die me verder kan helpen. Heb er al een aantal aangeschreven, of ik krijg geen reactie, of het is te ver weg. Ik woon in omgeving ossendrecht.

lord rainbow

• Gast
« Laatst bewerkt op: 03-07-2015 18:31 door Dirk Knol »

Y1010

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 03-07-2015 18:55 »
Welkom in deze stulp. :)

Offline Zonnetje79

• Geïntresseerde
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04-07-2015 10:36 »
Bedankt voor ht welkom heten.

En uiteraard ook voor ht opzoeken van adressen in de buurt. 2 van de 3 zijn hetzelfde.. Maar heb ze wel aangeschreven. De derde had ik al gemaild een week terug.

Ik zal iig op deze site id ook verder zoeken naar een goedvoelend adres waar ik terecht kan. Maar ze lijken nogal ver weg. Dat heb je he... zo aan het randje van Brabant.

Nogmaals erg bedankt voor de informatie.

lord rainbow

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 04-07-2015 15:02 »

Offline Zonnetje79

• Geïntresseerde
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 04-07-2015 16:11 »
Nou Dirk dat is wel erg dichtbij, en nee die ben ik niet tegen gekomen in mijn zoektocht.

Super dank je wel

Offline Zonnetje79

• Geïntresseerde
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04-07-2015 16:24 »
Trouwens, begeleid een mindfulness en of meditatie praktijk je ook in het boeddhisme?

Als ik bv lees op de diverse sites van de praktijken wordt het wel georganiseerd uit het boeddhistische oogpunt maar vraag me of zij dan ook kunnen begeleiden om de leer te integreren in mijn leven.

Jullie hebben daar vast ervaring mee. F

Offline Ujukarin

• Global Moderator
  • Gevestigde Sangha
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Triratna Boeddhistisch Centrum Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 04-07-2015 22:07 »
Trouwens, begeleid een mindfulness en of meditatie praktijk je ook in het boeddhisme?

Als ik bv lees op de diverse sites van de praktijken wordt het wel georganiseerd uit het boeddhistische oogpunt maar vraag me of zij dan ook kunnen begeleiden om de leer te integreren in mijn leven.

Jullie hebben daar vast ervaring mee. F
Hoi Zonnetje,

Dat zal echt afhangen van de sangha/'praktijk' die het doet. Er is een behoorlijk scala van tinten grijs tussen aan de 'onderkant' mindfulness puur als aandachtsoefening om rust in je leven te krijgen en misschien beter om te kunnen gaan met stress of ziekten, en aan de 'bovenkant' volwaardig boeddhistische sanghas die meditatie zien als onderdeel van het Achtvoudig pad om een stapje dichter bij Verlichting te raken (en daarin anderen te helpen).
Ook zijn sommige centra vooral gericht op de eigen retraites en doen ze niet aan meditatiegroepen daarbuiten terwijl anderen juist ook die regionale begeleiding voor integreren in je leven doen; of het nu mindfulness is of boeddhisme. Dus gewoon zoeken wat bij je past!

With folded palms,

<Ujukarin>

Offline Zonnetje79

• Geïntresseerde
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06-07-2015 20:15 »
Ik heb inmiddels een afspraak staat voor over twee weken bij 1 van de centras. Deze is gebaseerd op het zen boeddhisme.

Hoop dat ik dan wat meer helder krijg, want ik heb flink wat onduidelijkheid rondom de mogelijkheden.
« Laatst bewerkt op: 06-07-2015 21:13 door Zonnetje79 »

lord rainbow

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 06-07-2015 20:30 »
Mooi.

Je hebt een begin gemaakt.

Sukses .
« Laatst bewerkt op: 06-07-2015 20:34 door Dirk Knol »

Offline Zonnetje79

• Geïntresseerde
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 23-07-2015 09:39 »
Het wil nog niet helemaal lukken.. maar ja als je gaat zoeken he. Dan lukt maar zelden.  Heb al een aantal sangha gebeld maar dan is het niet wat ik zoek.. veelal geen dharma leer of wel goed maar ver weg....jammer.. maar komt vast een keer op mijn pad

lord rainbow

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 23-07-2015 12:46 »
Ja, laat maar even gaan.

Komt vast goed.