Auteur Topic: Ontmoeting  (gelezen 1682 keer)

Offline Skoebidoe

• Boeddha Forum Favoriet
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Ontmoeting
« Gepost op: 27-08-2015 19:31 »
Vandaag heb ik geheel onverwacht een oud-leraar ontmoet uit mijn humaniora.
Ik liep in een grootwarenhuis en zag hem langs mij lopen. Ik riep onmiddellijk zijn naam.
Hij herkende me niet meteen meer maar na een tijdje wist hij opnieuw wie ik was.
Wat was er nu zo bijzonder aan die man? Wel, hij is iemand die een onvoorstelbare invloed op mij had.
Hij straalde rust en wijsheid uit en daar keek ik enorm naar op. Hij heeft mee mijn toekomst bepaald en daar ben ik heel erg dankbaar voor. Hij heeft mij leren kijken naar de schoonheid van taal en naar de schoonheid van mensen.
Ik vond het heel erg bijzonder om hem vandaag te mogen ontmoeten. We hebben een leuke babbel gehad.
Mijn hart loopt over van blijdschap. Ik zou het zelfs durven omschrijven als een teken. Ik ben de afgelopen dagen intensief bezig geweest met het boedhisme en misschien is dit wel iemand waar een boedha in schuilt?
Het enige wat telt, is datgene in de praktijk brengen waar u daadwerkelijk in gelooft. (Dalai Lama)

Offline Snorlax

• Actief Lid
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
Re: Ontmoeting
« Reactie #1 Gepost op: 28-08-2015 11:15 »
Mooi verhaal, Skoebidoe. Je zou kunnen denken aan een bepaalde karmische verbondenheid vanuit het verleden, wat die leraar betreft. Of de boeddha's die jou de weg wijzen. Omdat je nu meer met de leer van Boeddha bezig bent, ben je hier ontvankelijker voor en zuller er nog wel meer van die "toevallige" ontmoetingen volgen waaruit je kan leren. In ieder geval : in jou schuilt ook een boeddha !

Veel succes nog op je "pad".

Groetjes,

Snorlax