Auteur Topic: Maitreya  (gelezen 2542 keer)

Offline Maitreya of Nazareth

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Maitreya
« Gepost op: 25-11-2015 11:39 »
Voorheen was mijn naam Rogier Pondaag. Getrouwd met Jezus in 2005, Hij schonk mij de naam Maitreya. Nu breng ik de boodschap van wereld vrede. Ik zal daar een topic over starten. Ik breng sinds 2005 de boodschap van wereldvrede over de wereld via verschillende fora in binnen en buiten land, facebook, twitter etc. Verder spaar ik uilen (beeldjes), heb ik vroeger geskateboard en aan taekwondo gedaan. Ik heb gegoocheld en heb een praktijk gehad voor gezondheid en spiritualiteit, het hiernumaals genaamd waarin ik werkte als coach en healer. Ik heb mij verdiept in het boek "een cursus in wonderen" en volgde trainingen in Attitudinal Healing, een werkvorm dat voortkwam uit dat boek.

lord rainbow

• Gast
Re: Maitreya
« Reactie #1 Gepost op: 25-11-2015 16:29 »
Hallo Maitreya of Nazareth,

Welkom.

Aurelius Augustinus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2015 20:25 »
Goedendag, welkom op dit forum. Ik heb op internet wat over u gelezen. U wil alle politiek, grenzen, gevangenschap, geld en macht afschaffen. U noemt dat het verzoeningsplan van God. Zelfs religie wilt u afschaffen en stelt daarentegen dat u zelf verwacht bent door alle religies als Avater Kalki, Maitreya Buddah, Imam Mahdi and the Messiah / Christ (u maakt daarin enige typefouten, het is “Avatar” en “Buddha”, met uw welnemen). Verder beweert u getrouwd (‘married’) te zijn met Jezus vanuit een hemelse dimensie in 2005. Uw boodschap sorteert u als “Global Village Awareness (worldpeace)”, een wereld waarin alles gratis is, geen landsgrenzen meer bestaan en gevangenen zullen worden bevrijd.

U zegt verder dat het ‘beloofde land’ geen angst meer zal kennen, een wereld waar liefde zal overheersen (liefde is angst laten varen). In het Engels schrijft u voorts, ik citeer u:

“We can forgive rather than to condemn. We can choose to be peaceful inside whatever is happening outside us. Forgiving means that we take responsibility for how we feel instead of projecting outward. Reconciliation means we all have to forgive each other, everyone has taken responsibility for her or his feelings. Choose inner peace, as your only goal. What thoughts bring you inner peace?
Inner peace and world peace is what I am offering ...
Follow me!”

Met alle respect, ik vraag me af hoe u uzelf beschouwt als de verwachte Avatar, de Maitreya, de Mahdi of de Messias. Ik kan uw visioen niet bepalen, maar ik vraag me af op welke wijze u een wereld bedenkt waarin alles gratis zou zijn. Verder wilt u landsgrenzen afschaffen, waarmee u de ingeboren menselijke territoriumdrang teniet wenst te doen. Ook gevangenschap zal tot het verleden behoren, naar uw mening. Wat gaat u dan bijvoorbeeld met psychisch gestoorde moordenaars doen? Uw boodschap van ‘liefde is angst laten varen’ komt regelrecht uit de boeken van G.G. Jampolsky en misschien zelfs uit een “Cursus in wonderen”, waar het woord ‘vergeving’ ook vaak gebezigd wordt. Alleen wordt het in die boeken nader onderbouwd en is die cursus in eerste instantie uitsluitend op de eigen illusies gericht. Ik vraag me dus af wat uw aanpak is, want uzelf uitroepen als de nieuwe Messias e.a. is wel erg gemakkelijk. U wilt zelfs dat we “u volgen”. In Boeddhistisch perspectief wil ik u er op wijzen, dat de Maitreya pas geboren zal worden nadat de leer van Gautama de Boeddha geheel vergeten is. En dat is niet het geval, het Boeddhisme is nog immer levend.

Ik weet dat ik nogal wat kritische vragen stel, terwijl ik u verder niet ken. Ik wil echter benadrukken dat ik niet veel zie in een zelfbenoemde Avatar, Maitreya, Mahdi of Messias.

Ik geloof in de Heere Jezus Christus, de Zoon van God zoals die in de Bijbel staat, de Schrift waarin God tot ons spreekt. Slechts Hem volg ik, en niemand anders.

Met respectvolle groet,

Aurelius Augustinus ;) 
« Laatst bewerkt op: 25-11-2015 20:28 door Aurelius Augustinus »

Offline Maitreya of Nazareth

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01-12-2015 11:43 »
We zijn hier om samen het leven te vieren, niemand uitgesloten, behandel elkaar als broeders en zusters, samen zijn we God. Liefde is wie we werkelijk zijn, liefde is (al) gratis, grenzeloos en vrij, handel in overeenstemming met wie je werkelijk bent. Dacht je dat als Jezus terug zou komen alles twee keer zo duur zou zijn, er een landje zou worden gesticht voor enkelingen en gevangenen in de steek gelaten, nee?! Nu kun je mij volgen voor het beste alternatief.

Aurelius Augustinus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 01-12-2015 11:48 »
Bedankt voor uw antwoord waarin u uw standpunt nader hebt uitgelegd.

Met beleefde groet,

Aurelius Augustinus :)