Auteur Topic: Betekenis van titels op het forum  (gelezen 2011 keer)

Offline Sybe

• Eerwaarde
    • Bekijk profiel
Betekenis van titels op het forum
« Gepost op: 04-03-2016 19:31 »
Beste mensen,

Misschien overbodig, misschien staat dit ook wel ergens op het forum, maar wil er toch graag wat woorden aan besteden.

Het forum werkt kennelijk zo dat naarmate je meer berichten verstuurt dat je stijgt in 'status'. Je titel verandert naarmate je meer posten verstuurd. Je kunt titels tegenkomen als (in willekeurige volgorde): "actief lid", "gevestigde sangha", "verspreider van inzicht", "sangha lid", "boeddha forumganger", "eerwaarde". Je 'status' neemt toe zeg maar. Je kunt die titels vinden onder de forumnaam, linksboven in de post. Natuurlijk is dit eigenlijk enkel een soort speels dingetje maar toch...

Ik heb heel wat berichten gepost inmiddels en heb de titel "eerwaarde" gekregen. Je moet dit enkel beschouwen als een soort geautomatiseerde leukigheid, het heeft geen enkele werkelijke betekenis. Niemand kent deze titels dus toe. Het is puur een kwestie van aantal posten en automatisering.
Misschien was dat wel duidelijk ook. In ieder geval wilde ik het vermelden.

Ik heb verzocht de titel 'eerwaarde' bij mij te verwijderen maar kennelijk kan dit niet. Ik vind dat spijtig omdat ik het toch wel een ding vindt. Het past niet bij me vind ik. En misschien stoot het ook andere deelnemers af die misschien denken dat hier een zeer gerespecteerd boeddhistische leraar deelneemt. Niks is minder waar. Ik ben gewoon een leken-beoefenaar en gloei van vergiften.

hartelijke groet,
Siebe