Auteur Topic: Nieuw  (gelezen 2024 keer)

Offline Wolfhart88

• Nieuwkomer
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
Nieuw
« Gepost op: 15-05-2016 20:08 »
Ik ben geïnteresseerd in boeddhisme en ik geloof in de dingen wat bij boeddhisme, zoals karma.
Ik wou ook graag hulp krijgen, omdat ik nu in angst leef. Maar dat is niet mijn enige probleem.
Ik ergerde aan iemand en dat werd erger en erger, nu gaat het slecht met mij en is alles teveel. De frustratie had invloed op alles wat met mij te maken heeft.
Nu ben ik weg bij alles en werk aan mijzelf en krijg hulp. Ik hoop dat het geloof ook kan helpen.
Ik weet niet hoe ik Mara kan wegkrijgen

Offline Skoebidoe

• Boeddha Forum Favoriet
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2017 17:14 »
Ik heb  voor mezelf vooral geleerd dat je boos maken en boos blijven vooral verspilde energie is.
Het enige wat telt, is datgene in de praktijk brengen waar u daadwerkelijk in gelooft. (Dalai Lama)

MaartenD

• Gast
Re: Nieuw
« Reactie #2 Gepost op: 20-10-2017 13:21 »
Ben je nog actief, Wolfhart88?

Ik kan moeilijk welkom zeggen want ik ben hier net maar dan toch metta ook voor jou.

Misschien kan het geloof je inderdaad helpen. Verschillende technieken trouwens toch al, ook als je niet per se geloof hebt. In mijn ervaring kost het wel enig vertrouwen maar je kunt van alles uitproberen. Zie maar of het werkt.

Het is belangrijk om te beseffen dat de emotie woede van zichzelf vergankelijk is. Woede komt op en verdwijnt ook weer. Er is niets dat die woede in stand houdt behalve onze eigen geest.

Het helpt denk ik ook best goed om erover te praten. Boeddhistische theorie is tot daar aan toe maar je lijkt nu hulp nodig te hebben. Dan hoor je die te krijgen, vind ik.