Auteur Topic: ff voorstellen  (gelezen 2269 keer)

Offline sterredag

• Boeddha Forumganger
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
ff voorstellen
« Gepost op: 27-12-2016 19:30 »
FF voorstellen dus.

Ik heb al heel lang interesse in boeddhisme en wat het nu precies is. Jarenlang heb ik me georiƫnteerd in verschillende geloofsstromingen en ik ben van mening dat het boeddhisme het dichts bij komt met wat ik geloof.

En dan krijg ik allemaal vragen. Wanneer kun je jezelf boeddhist noemen bijvoorbeeld? Als je informatie gaat zoeken op internet is de informatiebron zo verschrikkelijk groot, met zoveel zijtakken en veel mag, weinig moet dat ik nogal de weg kwijtraakt daarin.

Zo uiteindelijk bij dit Forum gekomen. Waar ik al een paar berichtjes heb gelezen en dan eigenlijk alweer verbaasd ben over bepaalde tegenstellingen, waar ik gelijk de neiging krijg te reageren. Dus maar registreren. Hoewel ik het idee heb dat dit forum niet heel actief lijkt als ik kijk naar het aantal meest recente post, maar ook  hoe lang geleden die geplaatst zijn.

Ik heb een voorkeur voor Forums, omdat deze overzichtelijker zijn met betrekking tot het terugvinden van informatie. Helaas lijken forums uit de gratie te raken. Maar toch wil ik het hier proberen.
De weg loopt niet waar je hem verwacht (Loesje)

Offline Ujukarin

• Global Moderator
  • Gevestigde Sangha
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Triratna Boeddhistisch Centrum Amsterdam
Re: ff voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 28-12-2016 08:51 »
Hoi Sterre,

Welkom! Mee eens dat het forum wat meer leven zou kunnen gebruiken, maar dat zullen we toch allemaal samen moeten doen ;-) Dus als jij bijvoorbeeld nu wat vragen stelt dan zullen anderen zoals Dirkjan en Sieb, aannemende dat ze niet offline zijn vanwege lange latten of winterzon, hopelijk reageren.

Dank, with folded palms,

<Ujukarin>

lord rainbow

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28-12-2016 09:05 »
Dag sterredag,

Welkom.

Hieronder twee links ter orientatie op je vraag.

wanneer ben je boeddhist:

http://www.boeddhaforum.nl/index.php/topic,428.msg2433.html#msg2433

boeddhist worden,hoe doe je dat:

http://www.boeddhaforum.nl/index.php/topic,972.msg7866.html#msg7866

Offline Sybe

• Eerwaarde
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28-12-2016 17:52 »
Over het levend houden van het forum. Er is hier natuurlijk al heel veel eerder gezegd. Er zijn al heel wat onderwerpen ter sprake gekomen, heel wat vragen aan de orde geweest. Maar het komt volgens mij de levendigheid van het forum ook niet ten goede als we bij een vraag meteen naar die eerder gesprekken verwijzen. Zo kun je natuurlijk elke uitwisseling onmiddellijk in de kiem smoren. Stel bijvoorbeeld dat iemand zou vragen wat leegte in boeddhisme betekent..dan kunnen we wel meteen allerlei links plaatsen die verwijzen naar eerdere posts op dit forum, maar zo wordt het ook niet levendig, lijkt me.

groet,
Siebe

Offline sterredag

• Boeddha Forumganger
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29-12-2016 22:00 »
Bedankt voor jullie reacties! En ga ik zeker doen :)

In een ander topic dan, dat maakt het wat handiger. Zal ik misschien wel hier en daar oude topics naar boven halen ook.
« Laatst bewerkt op: 29-12-2016 22:11 door sterredag »
De weg loopt niet waar je hem verwacht (Loesje)