Auteur Topic: Onderzoek beleving van de Boeddhist (scriptie voor school)  (gelezen 1184 keer)

StudenteSSH

• Gast
Hoi iedereen,

Ik ben een studente Sociaal Werk, waardoor ik later in contact ga komen met zoveel verschillende mensen, op elk niveau (arm/rijk, veel/weinig bezittingen, hulpbehoevend/niet hulpbehoevend, verschillende religies/overtuigingen/...).
Voor een vak op school ben ik gevraagd om een studie te maken over de beleving van monniken, volgers/aanhangers, geïnteresseerden van het Boeddhisme. Het zou me een plezier doen als jullie jullie mening/antwoord op volgende vragen kunnen geven. Uiteraard is dit voor iedereen persoonlijk, en is er mogelijks geen eenduidig antwoord. Het is niet mijn bedoeling om alles aan 1 kant te schuiven, het is wel mijn bedoeling om zoveel mogelijk persoonlijke inzichten/visies van mensen te krijgen.

Alvast bedankt!

• Wat is de betekenis voor deze religie/levensbeschouwing voor u? (vb. geeft zin aan mijn bestaan, leert me hoe goed te leven, is wat mijn ouders belangrijk vonden en wat ik aan mijn kinderen wil doorgeven, verbindt me met andere gelovigen…)

• Ligt de nadruk meer op individuele of meer op collectieve aspecten? Leg uit.

• Hoe is het contact met mensen van andere overtuigingen/religies?

• Als sociaal werker zal ik in de toekomst werken met mensen die verschillende achtergronden hebben. Wat vind je dat ik in de uitoefening van mijn beroep vooral moet onthouden/weten i.v.m. religie/levensbeschouwing in het algemeen of over déze religie/levensbeschouwing in het bijzonder?

lord rainbow

• Gast
Re: Onderzoek beleving van de Boeddhist (scriptie voor school)
« Reactie #1 Gepost op: 04-04-2017 07:27 »
Dag StudenteSSH,

• Wat is de betekenis voor deze religie/levensbeschouwing voor u? (vb. geeft zin aan mijn bestaan, leert me hoe goed te leven, is wat mijn ouders belangrijk vonden en wat ik aan mijn kinderen wil doorgeven, verbindt me met andere gelovigen…)