Auteur Topic: Gegroet :)  (gelezen 1205 keer)

Vaal

• Gast
Gegroet :)
« Gepost op: 18-12-2017 08:50 »
Hallo allemaal!
Bij deze wil ik me ook even voorstellen:

Mijn naam is Valentijn en ik ben nieuw op dit forum.

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een beste burn-out gehad. Ik ben veel gaan lezen en leren over mindfulness, zen en boeddhisme.  Ik was hier al veel eerder in geinteresseerd, maar heb er nooit de tijd voor genomen om me erin te verdiepen.
Ik zou mezelf geen boeddhist willen noemen, maar ik heb wel gemerkt dat het nastreven en in gedahcten houden van de Vier Edele Waarheden en Het Achtvoudige Pad eigenlijk heel logisch zijn, en mij een stuk rust en vrede hebben gebracht. Ze helpen mij om vrediger te leven en met sommige zaken om te gaan.
Ik probeer hierdoor in ieder geval mezelf en anderen niet te laten lijden door mijn toedoen, en waar ik kan lijden te verlichten.
Ik houd ook een microblog op Tumblr bij, waarop ik schrijf over mijn gedachten en citaten plaats die mij helpen. Niet zozeer voor anderen, maar meer voor mijzelf als ik even een herinnering nodig heb.

Daarnaast ben ik een jaar geleden begonnen met het beoefenen van Shaolin Kung Fu en Qigong, wat mij enorm veel oplevert.

Ik kijk ernaar uit met jullie te spreken over verschillende onderwerpen en nieuwe inzichten te verwerven!

Valentijn 
« Laatst bewerkt op: 18-12-2017 08:58 door Vaal »

Offline Ujukarin

• Global Moderator
  • Gevestigde Sangha
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Triratna Boeddhistisch Centrum Amsterdam
Re: Gegroet :)
« Reactie #1 Gepost op: 18-12-2017 09:16 »
Hoi Valentijn,

Welkom!

Als een bestaande discussie je onvoldoende inspiratie oplevert, voel je vrij een nieuw onderwerp te starten en dan te zien of het bij meer lezertjes leeft  :o

With folded palms,

<Ujukarin>

MaartenD

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18-12-2017 11:04 »
Hallo Valentijn,

Welkom hier! Het is fijn om te horen dat je wat hebt kunnen doen met je burn-out.

Plaats vooral een link naar je tumblr-blog. Ik ben wel benieuwd.

Met warme groet,

Maarten

Vaal

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18-12-2017 11:55 »
Dank voor jullie woorden van welkom.

Mijn gedachten plaats ik op http://lovekungfulife.tumblr.com

lord rainbow

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 18-12-2017 12:10 »