Auteur Topic: Dag lieve mensen  (gelezen 1165 keer)

Borobudur

• Gast
Dag lieve mensen
« Gepost op: 28-12-2017 23:23 »
Hallo allemaal,

Om een leuke traditie voort te zetten, stel ik mezelf bij deze aan jullie voor.

Ik ben een jonge knul van 37 zomers jong die vindt dat ie niet oud is ondanks dat hij zichzelf op die leeftijd een jonge knul noemt.

In totaal al drie jaar mediteer ik in de zen traditie, waarbij ik met name de ademhalingsmethode heb gehanteerd, met daarbij een periode van ruim een half jaar mantra meditatie. Bij het eerste leerde ik heel nuttige dingen over hoe mijn geest werkte, bij het tweede voelde het vooral als leuk om te doen maar ik kan niet echt de vinger erop leggen hoe ik me daardoor heb ontwikkeld. Sinds een maand beoefen ik weer de ademhalingsmethode, maar dan zonder te tellen.

Ooit was ik begonnen met zen omdat dat medicinaal zou werken, want ik zat destijds niet bepaald lekker in mijn vel na een zwarte periode in mijn leven met daarbij mentale inzinkingen. Dat medicinale bleek voor mij ook van toepassing te zijn, gelukkig. Tegenwoordig sta ik al veel nuchterder in het leven en praktiseer ik zen vooral als een soort ontdekkingstocht.

Tijdens het Googlen over meditatie stuitte ik vandaag op dit forum, en na een aantal posts te hebben gelezen leek het mij een heel goed idee om me aan te sluiten. Mensen die regelmatig aan een vorm van meditatie doen, zijn leuke mensen (blijkt ook uit jullie posts) waar er helaas te weinig van zijn. En met hen (jullie) maak ik graag contact. Verder hoop ik hier kennis en inspiratie op te doen van de vruchten van het zaadje wat ooit 2500 jaar geleden is geplant door een geniale geesteswetenschapper/filosoof uit Nepal die zijn tijd millennia vooruit was. En waar ik denk dat te kunnen, zal ik ook proberen anderen te inspireren.

Naast zenmeditatie houd ik mij bezig met computerprogramma's maken en daarvan brood te kopen, pogingen doen om eigen liedjes te maken op de computer en mijn sociale omgeving daarmee lastig vallen, gezellig bier drinken met vrienden en familie waar ik af en toe een Indonesische maaltijd voor maak, en wildvreemde mensen ontmoeten op concerten, borrels, spelletjesgelegenheden en andere soorten vertier.

Wel, ik heb er zin in.

Aangename kennismaking, het is mij een waar genoegen.
« Laatst bewerkt op: 28-12-2017 23:45 door Borobudur »

Offline Ujukarin

• Global Moderator
  • Gevestigde Sangha
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Triratna Boeddhistisch Centrum Amsterdam
Re: Dag lieve mensen
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2017 09:32 »
Welkom hier, hopelijk zijn er dingen waar je van kunt leren en/of inspiratie krijgen en vanzelfsprekend ook waar de anderen dat van jouw probeersels krijgen!

With folded palms,

<Ujukarin>
PS Eveneens nerd, software laat je niet los nadat het je ooit gegrepen heeft; en eveneens met sterke Aziatische connecties

Offline Sybe

• Eerwaarde
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2017 11:55 »
Welkom!

groetjes,
Siebe

Borobudur

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2017 03:12 »
Dank jullie wel, beste Ujukarin en Sybe!

MaartenD

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 02-01-2018 11:28 »
Welkom, Borobodur, ook van mij.

Een grappig moment: toen ik las dat je jezelf niet oud vindt (prima, natuurlijk) kwam de Assu Sutta bij me boven (SN 15.3) met daarin de verwijzing naar de stromen van tranen die ieder al vergoten heeft in samsara en die groter is dan de wateren van de vier grote oceanen. Op de een of andere manier brengt dit vrolijkheid; dank je wel.

Aan je bijdrages tot nu toe te zien ben je energiek en geïnteresseerd. Ik kijk uit naar meer.

Met warme groet,

Maarten

Borobudur

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 02-01-2018 20:44 »
Dank je, Maarten, voor je vriendelijke woorden!

Op basis van mijn ervaringen met mensen die al jaren mediteren, heb ik goede verwachtingen over dit forum. Je moet hier ook heel goed met een vergrootglas zoeken om hier moddergevechten te vinden, volgens mij. Het is echt een forum zoals een forum bedoeld is: een wisselwerking van kennis en inspiratie.

Thanks again, en hopelijk kunnen we van elkaar leren hier :-)

Borobudur.