Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 343 keer)

Vaper

• Gast
Even voorstellen
« Gepost op: 04-05-2018 21:51 »
Hallo iedereen,

Op mijn naam moet je niet letten, de interessantste namen voor dit forum waren al in gebruik, en omdat ik op een ander forum ook onder deze naam ga dacht ik waarom niet. Whats in a name?

Over mezelf:
Ik ben lang een dolende ziel geweest. In m'n jeugd heb ik het boeddhisme leren kennen via boeken waar ik veel energie heb uitgehaald. Een beetje zoekende naar de zin van het leven ben ik toen bij het boeddhisme terecht gekomen en m'n geest is er altijd blijven hangen.

Toen ben ik beginnen werken en leven in de maatschappij en omdat ik niemand kende met dezelfde interesse is het allemaal een beetje beginnen verwateren.Tot een paar jaar terug, toen ik in een moeilijke periode in mijn leven zat, ben ik in contact gekomen met een boeddhistisch klooster van de Therevada strekking en ben ik daar een paar maanden op meditatieles en zelfs naar een retraîte geweest.

Later dat jaar ben ik fel gecrasht door een burn-out en heb ik een jaar de energie niet gevonden om terug te keren, tot een maand geleden. Nu ben ik terug een trouwe bezoeker van het kloosterer en ga met plezier 1 a 2 keer per week meditatielessen en lessen in de Dhamma bijwonen.

Ik voel me zeer gelukkig en vereerd dat ik daar terecht ben gekomen en om nu dit forum te vinden waar ik hoop nog wat meer van dit bijzondere geloof bij te leren.

Voor de rest probeer ik elke dag minstens een half uur te mediteren en de rust mee te nemen in mijn dagelijkse leven.

Offline Ujukarin

• Global Moderator
  • Gevestigde Sangha
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Triratna Boeddhistisch Centrum Amsterdam
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 05-05-2018 12:59 »
Welkom hier, hopelijk heb je wat aan deze virtuele ontmoetingsruimte en de andere deelnemers wat aan jouw uitingen  :D

With folded palms,

<Ujukarin>

Borobudur

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 05-05-2018 14:16 »
Welkom Vaper,

De prachtigste bloemen groeien uit poep, lotus groeit uit de derrie.
Top dat je op het dharma pad bent gekomen.
Ik zie uit naar uitwisseling van inspiratie en inzicht met je.

Warme groet,
Borobudur.

Offline Sybe

• Eerwaarde
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05-05-2018 19:24 »
Welkom Vaper,

groet,
Siebe

Marcel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 05-05-2018 21:00 »
Hallo Vaper,

Welkom.

moesa

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 05-05-2018 21:22 »
Hoi vaper,

Welkom

Moesa

Vaper

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 06-05-2018 13:36 »
Bedankt voor het warme onthaal!

remie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 07-05-2018 08:27 »
welkom vaper

Offline MaartenD

• Sangha lid
  • Geslacht: Man
  • sabbe saṅkhārā aniccā
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07-05-2018 11:45 »
Welkom, Vaper.

Ik kijk uit naar jouw ideeën, visies en hulp aan anderen op dit forum én ik kijk uit naar de hulp en verrijking die je zult vinden hier.

Met warme groet,

Maarten