Auteur Topic: tentoonstelling Nieuwe Kerk  (gelezen 239 keer)

Offline MaartenD

• Verspreider van inzicht
    • Bekijk profiel
tentoonstelling Nieuwe Kerk
« Gepost op: 17-12-2018 08:18 »
Is iemand al naar de tentoonstelling in de Nieuwe Kerk geweest, Het leven van Boeddha, de weg naar nu?

Mijn man en ik zijn van plan om de laatste vrijdag van het jaar er naartoe te gaan. Wat kunnen we verwachten? Ik vind er weinig informatie over online.

Zijn er workshops of lezingen? Kun je nog mediteren daar, bijvoorbeeld?

Ik ben benieuwd. Anders zullen we het gewoon gaan beleven.

Met warme groet,

Maarten

Offline MaartenD

• Verspreider van inzicht
    • Bekijk profiel
Re: tentoonstelling Nieuwe Kerk
« Reactie #1 Gepost op: 28-12-2018 18:08 »
Niemand? Nou, ik ben er vandaag geweest met echtgenoot J. Hieronder een impressie.

Het was een mooie tentoonstelling met behoorlijk unieke en oude objecten, boeddhabeelden in allerlei soorten en algemene uitleg op grote wanden. Werkelijk schattig waren de gebedsmolens gemaakt door kinderen met de meest diverse wensen. Ik wens dat ik miljonair wordt. Ik wens dat papa en mama heel lang leven. Eén kind deed een meta-wens: dat alleen goede wensen uitkomen. Al met al hebben we er een uur zeker geboeid rondgelopen.

Er is een groot oranje kleed met zitkussen waarop je kan zitten en mediteren als je dat wilt. Op vrijdag, zaterdag en zondag is er op bepaalde uren een mindfulness-sessie met begeleiding.

De Nieuwe Kerk is hoe dan ook een interessant gebouw dat zelf zeker niet vergeten mag worden. Het Paleis op de Dam is er net naast en met een museumkaart zelfs gratis te bezoeken. Een buitenkans als je toch helemaal naar Amsterdam bent gekomen.

De Boeddhatentoonstelling is nog tot begin februari te bezoeken. Als mensen hier een dagdeel willen organiseren om samen te gaan dan ga ik van harte nog een keer. We zouden samen even kunnen mediteren zelfs of gewoon even stil zijn.

Met warme groet,

Maarten