Auteur Topic: In de Voetsporen v/d Boeddha  (gelezen 185 keer)

Offline Ivar Mol

• Onze websites
  • Geïntresseerde
  • *
  • Geslacht: Man
  • Kom in Balans, Blijf in Balans...
In de Voetsporen v/d Boeddha
« Gepost op: 13-07-2019 12:35 »
= In de Voetsporen v/d Boeddha =

In de Voetsporen v/d Boeddha is een boeddhistische pelgrimage georganiseerd door Dharma-Lotus. het voert ons langs de belangrijkste plaatsen uit het leven van Gautama de Boeddha. Zelf heb ik deze reis nu 6 maal gemaakt als begeleider en en ik ooit in deze regio gewoond.
Ik ken de mensen en zij kennen mij, krijg toegang tot kloosters en organiseer ter plekke ontmoetingen met monniken en leraren.

= Pelgrimage =

Dit is een echte pelgrimage. Hoewel India zich snel ontwikkelt moet je toch je Nederlandse normen-en-waarden over stiptheid, hygiëne, privacy en georganiseerdheid thuis laten. We reizen deels door één van de armste gebieden van India waar toerisme nog onbekend is.

We zijn elke dag met boeddhisme, meditatie en de boeddhistische filosofie bezig. Boeddhisme moet dus meer dan alleen een interesse voor je zijn wil je aan deze reis gaan meedoen. Maar ben je werkelijk geïnteresseerd, dan wordt dit één van de boeiendste reizen die je ooit gemaakt hebt.

= Anders dan anders =

We doen deze reis met 6 deelnemers en 2 begeleiders. Hoewel elke dag een programma heeft ben je ook vrij je eigen gang te gaan wat heel goed kan omdat we op elke standplaats meerdere dagen verblijven. Dit doen we in kloosters of bij mensen thuis. Het is dus geen groepsreis met bussen, grote groepen en kale hotels. Het is echt een pelgrimage waar aandacht is voor je eigen proces, je eigen meditatie en je eigen onderzoek naar...

= De route =

Op onze pelgrimage doen wij 8 plaatsen aan:

Varanasi - stad van de doden voor de Hindoes
Sarnath - de Boeddha wordt leraar
Bodhgaya - Siddhartha raakt verlicht en wordt de Boeddha
Rajgir - thuisbasis van de Boeddha (met bezoek aan de Gierenpiek en Nalanda)
Kushinagar - sterfplaats van Boeddha
Lumbini - geboorteplaats van Boeddha
Pokhara -wandelen en relaxen in de Himalaya
Kathmandu - de laatste dag voor de terugvlucht 

= Informatie avond =

Op donderdag 18 juli is er een vrijblijvende informatie-avond in Breda van 20:00-21:30 uur. Naast het tonen van beeldmateriaal uit voorgaande edities kan je ons al je vragen stellen en leggen wij alles uit.

Meer informatie over deze reis:
https://www.dharma-reizen.nl/in-de-voetsporen-v-d-boeddha

Met vriendelijke groet,
Namaste-ji,

Ivar Mol

www.dharma-lotus.nl - boeddhistische pelgrimages
www.ekayano.nl - retraites