Auteur Topic: Dagelijkse Gedachten  (gelezen 6889 keer)

SDN1987

• Gast
Dagelijkse Gedachten
« Gepost op: 15-04-2009 10:58 »
Dagelijkse Gedachte (wijsheden)

Hier een tropic waar je je dagelijkse gedachte of wijsheden kan posten. Misschien leuk als er plots iets in je opkomt om het te posten? Niet teveel nadenken gewoon posten.

Groetjes Stef.

SDN1987

• Gast
Re: Dagelijkse Gedachten
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2009 11:06 »
Iets waar ik gisteren aan dacht :). Veel mensen op het werk krijgen stress of lopen vol met druk op hun als er iets fout loopt. En ik vraag mij af waarom? Terwijl iedereen loopt te stresse zoek ik rustig naar een oplossing. Ik loop niet tussen de drukte van de mensen maar loopt er naast en los de problemen op die op hun afkomen. Iedereen maakt iedereen nog meer gek. Mijn geest blijft kalm.

Ik ken geen angst, geen stress en geen drukte. ik zoek de oplossing .

martin69

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2009 12:12 »
Ik ben jaloers op je SDN, ik ken wel degelijk Stress en angst. Het probleem is dat je hier geleefd wordt door anderen, je wordt geleefd door de maatschappij. Het is bewonderingswaardig als je hier kalm onder kan blijven, ik kan het in elk geval niet. Ik heb wel een droom, en dat is dat ik in de toekomst naar een tropisch eiland ga, en dat ik niets meer hoef te doen voor de maatschappij. Pas dan zal ik verlost zijn van alle stress die deze samenleving nu eenmaal met zich meebrengt.

SDN1987

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2009 12:55 »
Ik ben jaloers op je SDN, ik ken wel degelijk Stress en angst. Het probleem is dat je hier geleefd wordt door anderen, je wordt geleefd door de maatschappij. Het is bewonderingswaardig als je hier kalm onder kan blijven, ik kan het in elk geval niet. Ik heb wel een droom, en dat is dat ik in de toekomst naar een tropisch eiland ga, en dat ik niets meer hoef te doen voor de maatschappij. Pas dan zal ik verlost zijn van alle stress die deze samenleving nu eenmaal met zich meebrengt.

Ach wat voor nut heeft het om je druk temaken. Ik had dat ook wel vroeger maar nu laat ik alles gewoon komen en gaan. Ik maak mij niet meer druk als er iets fout loopt, dat doen anderen al genoeg. Ik blijf kalm en probeer het probleem aan tepakken. Geen enkele baas die mij kan opjagen. Ik doe mij werk en ze zeuren helemaal niet. Zelf bewondering dat ik altijd kalm blijf.

Tientje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 18-05-2009 18:15 »
vorige week een opmerking gekregen van de bazin hier... heb ik genegeerd omdat ze helemaal geen reden had om een mail te sturen in drukletters en zich druk te maken om een kleinigheid waar ik helemaal geen fout in had (ik was onwetend over wat er moest gebeuren....) 
en nu heb ik de indruk dat bazin zich nu nog drukker maakt... omdat ik niet gereageerd heb   ;)
Ik heb de boosheid bij haar gelaten  ;D

Offline Jimmy

• Boeddha Forumganger
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29-05-2009 23:57 »
vorige week een opmerking gekregen van de bazin hier... heb ik genegeerd omdat ze helemaal geen reden had om een mail te sturen in drukletters en zich druk te maken om een kleinigheid waar ik helemaal geen fout in had (ik was onwetend over wat er moest gebeuren....) 
en nu heb ik de indruk dat bazin zich nu nog drukker maakt... omdat ik niet gereageerd heb   ;)
Ik heb de boosheid bij haar gelaten  ;D

Toch heeft u over de bazin nagedacht. Het gaat om u en niet om de bazin. Als u uwzelf helpt dan helpt u de bazin.
« Laatst bewerkt op: 29-05-2009 23:59 door Jimmy »

the_parastyle

• Gast
Re:Dagelijkse Gedachten
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2009 02:13 »
Zoals een groot deel van de westerse wereld moslims ziet, zo zien moslims hen. Het veel besproken stereotiep moslim draagt al snel een bom bij zich of loopt met een wapen op zak.   Als radicale-moslims een trein opblazen (om dat dit uit hun interpretatie van de koran MOET) en daarbij mensen omkomen is dat fout. Maar als een amerikaans vliegtuig een bom laat vallen op een dorp in afghanistan , waarbij ook onschuldige mensen omkomen, omdat ze zoeken naar Osama bin laden is dit dan goed??

HET WORDT TIJD DAT WE INZIEN WE NET ZO SLECHT ZIJN ALS DE REST VAN DE WERELD EN DIT SAMEN VERANDEREN. In het hart is iedereen het zelfde.
One love One hearth

lord rainbow

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 06-05-2013 18:14 »
Wanneer ik (teveel) hecht,
me vastklamp,dan geeft dat
alleen maar problemen en
ik raak het toch kwijt

Offline Skoebidoe

• Boeddha Forum Favoriet
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 21-09-2013 15:14 »
Vandaag ging ik winkelen en had mijn MP3 in mijn oren gestopt. Iets wat ik normaal gezien zelden doe als ik ga fietsen. Ik had er budhist chants op gezet. Het viel me op dat er een bepaalde rust over mij kwam.
Het enige wat telt, is datgene in de praktijk brengen waar u daadwerkelijk in gelooft. (Dalai Lama)

Offline ekayano maggo

• wat is dit
  • Sangha lid
  • een goed voorbeeld is van onschatbare waarde
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05-10-2018 07:32 »
Het is vandaag weer
een leerzame dag.
Fantastisch.
Nieuwe avonturen in oude jasjes.

maak er geen punt van
vrijheid is
ook zonder te kunnen

Offline Borobudur2

• Gerecycled op 23-08-2018
  • Verspreider van inzicht
  • Geluk is een gewoonte en vaardigheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 07-10-2018 21:49 »
Het is vandaag weer
een leerzame dag.
Fantastisch.
Nieuwe avonturen in oude jasjes.

Maar goed dat je het verkleinwoord van de meervoud van 'jas' hebt gebruikt.
Anders zou Dorje hier rode oortjes van krijgen.

Dat terzijde: leergierigheid is een heel waardevol middel op het Dharma pad.
Warme groet,
Borobudur

Offline MaartenD

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08-10-2018 08:36 »
Nieuwe lotgevallen in ouwe frakken?

Offline Borobudur2

• Gerecycled op 23-08-2018
  • Geluk is een gewoonte en vaardigheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08-10-2018 22:50 »
Nieuwe lotgevallen in ouwe frakken?

Ja, vele malen beter.
Ik zeg: laten we er een mooie tegel van maken voor boven de schoorsteenmantel.
Warme groet,
Borobudur