Auteur Topic: De vermindering van het lijden en de steeds toenemende verlichting - Jan Geurtz  (gelezen 148 keer)

Offline ervaringsgetuige

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Vrienden, kunnen jullie Jan Geurtz - een zeer invloedrijke en populaire boeddhistische schrijver en leraar in Nederland - smaken?
Zijn boeken, geïnspireerd door het Tibetaans boeddhisme, hebben een breed publiek bereikt en zijn zeer populair.

Zelf heb ik een kleine tien jaar geleden al zijn boeken 'verslonden' (njam njam, lekkere letterjes :) ).

Zie > https://jangeurtz.nl/boeken/

Ik heb ze toen in eerste instantie in papier vorm en nadien ook nog is in ebook gekocht omdat ik ze zo goed vond en nog steeds vind.
Onderstaande herlas ik net:

"Mijn allergrootste dank gaat uit naar de spirituele leraren in het verleden en het heden die hebben gewezen op onze identificatie met een aangeleerd zelfbeeld, en die een uitweg uit deze beknellende situatie aan ons hebben doorgegeven. Er is een lijn van overdracht van deze spirituele kennis en methode die vijfentwintighonderd jaar geleden is begonnen bij de Boeddha, en via zijn leerlingen door de eeuwen heen is doorgegeven van leraar op leerling, via Padmasambhava die het boeddhisme in de achtste eeuw van India naar Tibet bracht, via Tibetaanse verlichte leraren zoals Longchempa (veertiende eeuw) en Patrul Rinpoche (negentiende eeuw), tot aan mijn eigen leraren Sogyal Rinpoche, Mingyur Rinpoche, Tsoknyi Rinpoche, Dzigar Kungtrul Rinpoche, Ringu Tulku Rinpoche en Namkai Norbu Rinpoche.

Wat een wonder dat deze spirituele kennis bestaat en beschikbaar is als een soort handleiding bij dit leven! En wat bijzonder dat er steeds opnieuw leraren verschijnen die dezelfde wijsheid weer doorgeven in nieuwe, aan hun tijd aangepaste vormen, zoals Eckhart Tolle, Byron Katie en Mooji.

Moge dit boek bijdragen aan de vermindering van het lijden en de steeds toenemende verlichting van het leven."

Amsterdam, maart 2014

Uittreksel van: Jan Geurtz. 'Bevrijd door liefde'.