Mmmm... Misschien kunt u uw interviewvragen hier plaatsen, zodat we er antwoord op kunnen geven? Lijkt me praktischer dan dat wij contact met u moeten opnemen via uw emailadres.
U stelt dat u een religieus persoon moet interviewen voor uw vak godsdienst.
Daarna stelt u dat u de volgende informatie nodig hebt:
1. Over het Boeddhisme in het algemeen.
2. De verschillende vormen van het Boeddhisme.
3. Persoonlijke ervaringen over deze "geloofsovertuiging" in het algemeen.
Ik denk dat u genoeg informatie op het internet en in de bibliotheek kunt vinden wat betreft de punten 1. en 2. Het lijkt me dat u hierin zelfwerkzaamheid dient te hebben. Er zijn op dit forum ook diverse topics die specifiek gaan over het leven van de Boeddha en dergelijke. Misschien dat u door de bomen het bos niet ziet, dat zou kunnen (weet ik natuurlijk niet zeker) maar in het onderwijs dient u denk ik zelf hoofd- en bijzaken te leren scheiden. En u in te spannen om zelf informatie te verwerken, anders leert u er denk ik niet veel van. Ik wil niet teveel in de schoenen gaan staan van uw leraren, maar ik laat zo mijn gedachten er even over gaan.
Wat punt 3 aangaat, lijkt het me dat u sowieso hier uw interviewvragen kunt plaatsen, zodat één of meer Boeddhisten daar antwoord op kunnen geven. Misschien doe ik er zelf wel aan mee, maar dat ligt een beetje aan de interviewvragen die u heeft.
Wat denkt u er zelf van?
Vriendelijke groet,
Basho