Auteur Topic: Niek Zervaas. Pal in de wind. Kijken met de ogen van het hart.  (gelezen 4863 keer)

Offline Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Niek is 23 jaar, zwaar lichamelijk gehandicapt en beroemd. Niek wordt de eerste 18 jaar van zijn leven als verstandelijke gehandicapt gezien, omdat hij niet kan praten. En zo wordt hij ook behandeld. Hij wordt bij de kinderopvang op de gang gezet, in een ziekenhuis willen ze hem morfine toedienen omdat hij toch niet zoveel waard is, en in zijn bijzijn wordt tegen zijn ouders gezegd dat het een straf is om een zoon als hem te hebben. Wanneer Niek zich met behulp van een in Amerika ontwikkelde techniek verstaanbaar weet te maken, blijkt hij echter zeer intelligent te zijn en een rijke, innerlijke wereld te hebben.

Niek heeft niet alleen rijk innerlijk gemoedsleven, hij wil andere mensen helpen met hun spirituele vragen. Niek schrijft nieuwsbrieven, een boek en hij geeft lezingen. Aangetrokken tot het wonder bezoeken steeds meer mensen zijn bijeenkomsten en lezen zijn nieuwsbrieven. Zijn ouders, die liefdevol voor hem zorgen, staan versteld. Maar ze zijn ook verdeeld over de tumultueuze ontwikkelingen rond hun zoon. Nieks vader heeft twijfels. Hij heeft de nieuwe communicatietechniek niet nodig omdat hij precies weet wat Niek hem wil zeggen. Daarnaast wil hij niet dat het huis een bedevaartsplaats wordt.

Nieks gezondheid is kwetsbaar, hij heeft regelmatig epileptische aanvallen. Via de communicatietechniek maakt hij duidelijk geen medicijnen te willen slikken tegen zijn epilepsie, wat zijn dood kan betekenen. Maar volgens Niek is de dood een terugkeer naar huis.

Op filmmaker Rishi Chamman heeft Niek grote indruk gemaakt. “Niek heeft van zijn beperking zijn kracht gemaakt. Die jarenlange stilte heeft iets opgeleverd. Hij kijkt anders. Hij zegt ‘Kijk met de ogen van je hart’. Het is een intuïtieve manier van kijken. Alle etiketten vallen weg.”

Helaas werkt de link die hier stond naar de video
niet meer.....(marcel)

Zijn website:

http://www.niekzervaas.nl/Niek_Site/Over_mij_-_About_me.html

[helaas ook verdwenen]
« Laatst bewerkt op: 01-02-2023 14:53 door Marcel »

Offline Tommy

• Nieuwkomer
  • *
  • Enlighten me.
Re:Niek Zervaas. Pal in de wind. Kijken met de ogen van het hart.
« Reactie #1 Gepost op: 02-03-2013 16:04 »
Grappig, hier had iemand me over verteld op een ander forum, ik heb het toen bekeken.
Mooie docu!
"Listen, I have a feeling we're both here for the same reason. Why not team up? It might make things easier."
Toa Mata Pohatu

Offline Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: Niek Zervaas. Pal in de wind. Kijken met de ogen van het hart.
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2018 07:47 »
Op een gegeven moment gaat 'hij'
gefaciliteerd woorden vormen.
Maar hoe heeft hij het alfabet geleerd?
Hoe heeft hij woorden en betekenissen geleerd?
Dat moet gebeurd zijn voordat hij 'zelf' ging schrijven.

Kweet het niet....ik twijfel nu toch ineens....

Is het gefaciliteerd of gemanipuleerd....

« Laatst bewerkt op: 11-11-2018 08:08 door ekayano maggo »

Offline Moesa

• Actief Boeddha Forum lid
  • Nieuwkomer
« Reactie #3 Gepost op: 11-11-2018 19:22 »
Wat mij betreft kan dit.

Gewoon zomaar, omdat het kan.

Dat in twijfel trekken zegt dan weer iets en wijst op ons eigen onvermogen.

Als iemand in kabouters gelooft en ze gewoon ziet. Heerlijk die verhalen. Gewoon omdat mensen gehoord willen worden. Zeggen dat ze liegen is vreselijk. Weer zomaar een verhaal weghalen. Ik weet ook inmiddels welke mensen dat dan doen

Complotheorieen ontdek je door te weten wie die verhalen bedenkt. Flatearthers hebben allemaal dezelfde problemen, er zijn er inmiddels miljoenen. Het zijn woordenverbeteraars als ze om bewijs wordt gevraagd. Ze gebruiken de bijbel en Lady Di leeft ook nog. Ja of een moeder dit zomaar haar kinderen aan zou doen. Haar jongste zoon heeft 2 jaar therapie gehad om haar dood te verwerken. Gruwelijk als je met miljoenen dit verhaal rondverteld. Inmiddels heeft deze mefrouw een boek en die wordt verfilmd.

Je kan voelen of een complottheorie klopt. Charlie hebdo is een Hoax. 3 keer raden wie die verhalen vertellen>........?

Groet Moesa

Offline MaartenD

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 12-11-2018 07:56 »
Doen we de flatearthers echt goed als we hun verhalen ondersteunen en beamen? Is dat een kundige handeling? Facilitated communication is, voor zover ik er van gehoord heb, inderdaad flink omstreden. Het is aardig dat mensen geloven en het voelt vast fijn voor ze maar maakt dit het waar?

Ik word hier op het forum wel eens aangezien voor een beperkte materialist. Is het daarom mijn schuld dat kabouters niet bestaan?

Offline Moesa

• Nieuwkomer
« Reactie #5 Gepost op: 12-11-2018 10:10 »
Hoi Maarten.

ik vind die flatearthers heerlijke mensen...inmiddels, want ik heb moeten oefenen erop. Alleen zie ik gewoon wie ze zijn en hun intenties kloppen niet. Daarom steigeren mensen. je moet je voorstellen dat je gewoon kan zeggen: ja die maan is wel rond, maar is het wel een maan. Mooi, ik geniet ervan. Zo denken kinderen ook.

Ik denk dat iemand echt kabouters kan zien. Ik zie ze niet en ze helpen hier nog steeds niet met opruimen....grrrrr

Misschien is kabouters wel een metafoor voor je cellen in je lichaam??? Cellen doen gewoon wat ze moeten doen, namelijk kabouters zijn

Engelen moeten voor engelen zorgen, Goden voor de Goden en mensen voor......

Als je een entiteit in huis hebt of energie dan is het toch een vreemd advies om je deur open te zetten? Als die entiteit jou iets wil leren, dan komt die energie gewoon door de muren heen terug, lijkt mij.  Ja je doet soms dingen joh.....

Energie kan gewoon overal doorheen komen, via trillingen.

Wat zou Rien Poortvliet gedacht hebben als het gaat om kabouters? Ja dat snelle denken van mij soms he..........

Warme groet van kabouter

Moesa

Offline Moesa

• Nieuwkomer
« Reactie #6 Gepost op: 12-11-2018 10:22 »
Hoi Maarten,

Ja het is de vraag of we de flatearthers hier zomaar mee weg kunnen komen. Obama zei ooit: We don't have time for flatearthers.

Ik kan het ook nog steeds niet laten om hier gewoon vragen bij te stellen

- piloten zitten in het complot. het heet toch; airplane
- Astronauten zijn acteurs. Zijn we allemaal als je kijkt naar persoonlijkheden
- NASA zit erachter
- maanlandingen worden bewerkt in Hollywood.

Er is heel veel geprobeerd om ze uit dat lijden te halen. Als ze mee de ruimte in gaan, dan worden er tv's aangezet en alles na gesimuleerd. Zo vermijden ze de waarheid.

Heerlijk en mooi hoe onze planeet ontstaan is. Alles is daar gewoon perfect aan. Wij zijn eigenlijk aliens, er is nog nooit buitenaards bewezen. Dat zijn we zelf. Mens worden is gewoon een miljarden jaren project, een wonder.

De aarde is boos, is gewoon bij mij een vragenoproeper. Is de aarde boos ( zie ik voor me) of reageert de aarde ergens op dmv aardbevingen etc etc? Jaaaa de aarde is boos, dat zie je toch Moesa. Oké, ik zie alleen actie reactie.

Alien nanoe nanoe

Moesa

Offline teksten Siebe

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 12-11-2018 11:55 »
Doen we de flatearthers echt goed als we hun verhalen ondersteunen en beamen? Is dat een kundige handeling? Facilitated communication is, voor zover ik er van gehoord heb, inderdaad flink omstreden. Het is aardig dat mensen geloven en het voelt vast fijn voor ze maar maakt dit het waar?

Ik word hier op het forum wel eens aangezien voor een beperkte materialist. Is het daarom mijn schuld dat kabouters niet bestaan?

Ik zie je niet aan voor een beperkte materialist. Ik denk dat je dicht bij jezelf wilt blijven en jezelf en anderen niks wijs wilt maken. Het heeft allemaal voor en nadelen lijkt me.

Offline Moesa

• Nieuwkomer
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2018 12:57 »
Ja, Siebe, die flatearthers kunnen ook laten zien hoe ik het zie en wat ik ze zou vertellen. Dat doe ik dan met mijn hoofd. Dat doe ik dan in mij en niemand is fysiek bij mij. Ik denk dat het een vorm is van kennis herhalen wat je tot nu toe denkt te weten. Klopt het nieuwe verhaal bij mij. Denk dat het ook een vorm is van bij jezelf blijven

groet Moesa