Auteur Topic: Wat vinden jullie van Facebook?  (gelezen 5124 keer)

Offline Tommy

• Nieuwkomer
  • *
  • Enlighten me.
Wat vinden jullie van Facebook?
« Gepost op: 16-06-2013 15:19 »
Ik ben gewoon benieuwd :P
"Listen, I have a feeling we're both here for the same reason. Why not team up? It might make things easier."
Toa Mata Pohatu

GreatManaTree

• Gast
Re:Wat vinden jullie van Facebook?
« Reactie #1 Gepost op: 16-06-2013 17:24 »
Volgens mij ben ik 1 van de weinigen die het me niets boeit.  Ik word een beetje paranoia van zulke sites.
Twitter doe ik ook niet.  Vind ik erg gevaarlijk, zoiets.  Mensen gooien er oneliners op uit inpulsiviteit.  Niets voor mij dus.  8)

Steff87

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19-06-2013 06:02 »
Ik ben gewoon benieuwd :P

Ik vind Facebook goed. Het hangt allemaal van jezelf af. Je plaats zoveel of zo weinig mogelijk van jezelf als je wil.

Ik vind Facebook leuk omdat je veel kan delen en leren met anderen. Je kan ook lid worden van bepaalde groepen. Bevoordeeld "nieuws". Dit is eenvoudig want dan moet ik niet alle nieuwswebsites afgaan om nieuws te lezen. Het komt op mijn nieuwspagina. Als ik iets goed vindt kan ik mijn mening geven.

Je kan lid worden van Boeddhiste groepen. Je leert bij en leert nieuwe mensen kennen. Ook kan je in contact blijven met oude vrienden die je niet veel ziet of vrienden die in het buitenland wonen.

Hoe Facebook is hangt af van hoe jij ermee omgaat.

Steff. 
« Laatst bewerkt op: 19-06-2013 22:52 door Steff87 »

Offline Tommy

• Nieuwkomer
  • *
  • Enlighten me.
« Reactie #3 Gepost op: 19-06-2013 21:51 »
Interessant. Nog meer?
"Listen, I have a feeling we're both here for the same reason. Why not team up? It might make things easier."
Toa Mata Pohatu

Offline Kobe

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 24-06-2013 12:41 »
Vind het vooral een leuk media, mensen komen toch niet meer of zelden buiten.

Je komt er mensen tegen die je JAREN niet meer zag, of die gewoon aan de andere kant van de wereld wonen.

Het maakt comuniceren makkelijk, maar het sluit je van de werkelijke wereld volledig af.

En dat is het jammere ervan.

Offline 007m160

• Nieuwkomer
  • *
  • Humanity needs freedom!
« Reactie #5 Gepost op: 26-06-2013 01:10 »
Als jongere ben ik zowaar sociaal verplicht tot het hebben van sociale media ;)
ik volg voor eens 'de kudde'. Het is voor mij vooral een manier om af te spreken met mijn vrienden en enkele dingen te delen met anderen.
Soms deel ik komische dingen, soms misschien enkele liedjes die iemand wel eens goed vindt.

een tijdje geleden zat ik non-stop op facebook, ik ben blij dat dat nu niet meer zo is want ik heb er wel wel wat spijt van. Al die 'verloren' tijd ;)
Ach, zolang je er niet over gaat lijkt het mij niet verschrikkelijk om te hebben.

Mvg,
Tim
Ik geloof dat de religie van de toekomst een kosmische religie zal zijn. De religie die het meest strookt met de wetenschappelijke behoeften is het boeddhisme.

-Albert Einstein

Jeff

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2013 14:37 »
Heb m'n account afgelopen zomer verwijderd. Allereerst omdat ik er niet zoveel mee kan
in het land waar ik woon (China). Toen ik even in Nederland was viel mij pas op
hoeveel mensen niet zonder Facebook kunnen en dit een medium als dit als
televisie gebruiken (= domweg kijken zonder enig doel).

Het ergste nog dat enkele FB-vrienden twee levens lijken te hebben: Aardig
doen op FB tegen mensen die ze in werkelijkheid niet aardig vinden. Dit alleen
maar om een goede indruk te maken bij de andere FB-vrienden.
Toen ik dit zag herinnerde ik me dat ik dit soort gedrag ook heb gehad. Heb gelijk
m'n FB verwijderd en voel me een stuk vrijer.

Het klopt wat hierboven geschreven wordt: het is leuk om oude bekende eens
terug te zien. Dus wie weet in de toekomst nog eens, maar voorlopig zeker
even niet.  :)

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Nieuwkomer
  • Freedom can not be granted. It must be taken
Re: Wat vinden jullie van Facebook?
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2020 22:57 »
Wat vind je bolletje van facebook

facebook, ookwel fecesbook

Ja, weetje wat het is. Op mij had het totaal geen goede uitwerking. Het is eigenlijk een typisch
voorbeeld van zaken waar je dan 'gehecht' aan raakt. Althans, ik dan. Er ging bij mij veel teveel tijd in
zitten.

Beetje klieren, beetje aan je identiteit knutselen. beetje roddelen. mensen hun pagina bespieden, daar
iets van vinden. Memes delen, ruzie maken, muziek delen, met meisjes uit je klas praten, van vroeger en dan
het gevoel hebben dat je met ze aan het flirten bent. Wat niet zo is, want het is facebook, dus je houdt jezelf
voor de gek.

Besluit je er een kwartier op te zitten, zit je er toch een uur op en je wordt onrustig in je hoofd ervan. Het gaat
een eigen leven leiden. Zie het als een soort softdrugs

Daarom heb ik het afgesloten uiteindelijk. Het heeft me gewoon niets goeds gebracht, eigenlijk. Achteraf gezien

« Laatst bewerkt op: 16-03-2020 01:21 door bolletje »

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: Wat vinden jullie van Facebook?
« Reactie #8 Gepost op: 16-03-2020 09:23 »
Het boeit mij ook niet... ik heb wel een pagina maar ik kom er bijna nooit, misschien een keer per jaar.
“Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.”
— Bruce Lee