Auteur Topic: EAT PRAY LOVE  (gelezen 3471 keer)

Offline littlebuddha

• Nieuwkomer
  • *
EAT PRAY LOVE
« Gepost op: 10-10-2013 10:24 »
Beste lieve mensen allemaal,

Ik heb gisteren voor het eerst de film Eat, Pray, Love gezien met Julia Roberts en het drong tot me door dat dit  het soort ding is dat ik zocht.
Het idee om vrijwilligerswerk te gaan doen in Nepal houdt me al een jaar bezig, maar aangezien ik een alleenstaande moeder ben met twee kinderen, ook wel ongelooflijk duur.
Ik heb in de zomer twee weken voor mezelf en wil die dan ook nuttig besteden - om tot zelfontplooiing te komen en misschien (al is het maar een klein beetje) verlichting te vinden.
De vraag is.. waar vind ik dit?
Misschien heeft iemand van jullie al eens een retraite gedaan (India, Bali, Sri Lanka,.. ) waar je ook effectief iets kan bijleren, mediteren en tegelijk ook goedkoop is? Of andere ideetjes zijn altijd welkom..
Veel groetjes !!
In the end, it's not going to matter how many breath you took, but how many moments took your breath away..
- Shing Xiong

Offline Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re:EAT PRAY LOVE
« Reactie #1 Gepost op: 10-10-2013 17:06 »
.......met een been in het graf,
het ander op een bananenschil

Offline JG888

• Nieuwkomer
  • *
Re:EAT PRAY LOVE
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2013 17:20 »
Beste LittleBuddha,

Je hoeft helemaal niet ver te zoeken voor een retraite. Er zijn hier in Nederland meerdere retraites per jaar, deze kan je o.a. vinden op www.simsara.nl
Hier kan je retraites vinden van een week, 10 dagen, twee weken of zelfs 20 dagen maar ook weekenden zijn er. Je kan dus zelf kiezen wat jij fijn vind, de meeste beginnen met een weekend om even te wennen aan de stilte en het vele mediteren. Als je gelijk een week of meer doet dan moet je je voorbereiden op leerzame maar zware dagen.
Succes met je zoektocht!

Metta,
JG888
Over het pad lezen, praten en horen dient enkel ter motivatie & ter verduidelijking van het pad en de beoefening. Het gaat om de beoefening en dus de directe ervaring waardoor er begrip en wijsheid ontstaat. Ga geduldig door met de beoefening zonder verwachtingen en geleidelijk zal je meer begrijpen