Auteur Topic: Jongetje (3) wijst graf van zijn lichaam uit vorige leven aan  (gelezen 5056 keer)

Offline Kooo

• Nieuwkomer
  • *
too understand everything you have to forgive everything

Nathan

• Gast
Re: Jongetje (3) wijst graf van zijn lichaam uit vorige leven aan
« Reactie #1 Gepost op: 06-10-2015 13:26 »
Bijzonder...

Offline Kooo

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 06-10-2015 13:30 »
reïncarnatie

Offline Hendrikuss

• Nieuwkomer
  • *
  • BE NOW!!!
« Reactie #3 Gepost op: 06-10-2015 15:27 »
Ik vind het elke keer super bijzonder om dit soort verhalen te lezen. thx  ;)

Offline Kooo

• Nieuwkomer
  • *

Offline Hendrikuss

• Nieuwkomer
  • *
  • BE NOW!!!
« Reactie #5 Gepost op: 08-10-2015 11:43 »
http://www.ninefornews.nl/jongen-4-zoekt-vrouw-en-moordenaar-uit-vorig-leven-op/
nog een

Een buitengewoon bijzonder verhaal weer. Zo zie ik maar weer, dat één ieder ontzettend waakzaam moet zijn met zijn of haar bedoelingen in dit leven, want het zou je nog eeuwen lang kunnen achtervolgen.  :-\ :-[

Offline annaputta

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 04-04-2016 16:14 »
= Jongetje (3) wijst graf van zijn lichaam uit vorige leven aan=

Uit deze mededeling zou men meerdere dingen kunnen afleiden:
1. het jongetje was vroeger ook een jongen.
2. Na de dood in zijn eerdere leven moet hij weer als jongen zijn wedergeboren,
3. en nog wel in  dezelfde buurt.
4. Hij kan zich ook een gedeelte van dat vroegere leven herinneren.

Maar is dat alles wel waar wat dat jongetje beweert?
   De Boeddha onderwees dat geboorte als mens heel moeilijk te verkrijgen is. (S.III.25) Wedergeboorte in een van de andere sferen van bestaan komt vaak voor.
   Voor wedergeboorte als mens zijn ook de volgende drie dingen nodig: "wanneer de paring van vader en moeder plaats heeft en de moeder haar vruchtbare dagen heeft, en het wezen dat wedergeboren moet worden aanwezig is, in dat geval vindt er een ontvangenis plaats door het samenkomen van die drie dingen." (M.38)
   De heilzame gedachten, woorden en daden van de wijze voeren tot heilzame resultaten en tot wedergeboorte in sferen van geluk.(M.129) Dat jongetje zou dan in zijn vroegere leven zoveel goede daden hebben verricht dat wedergeboorte als mens mogelijk was.
   Verder is het vermogen om zich iets uit een vroeger leven te herinneren, slechts aan enkelen voorbehouden. Het jongetje zou dan in een vorig leven zodanige concentratie hebben ontwikkeld dat herinnering aan vroeger bestaan verkregen werd. Dat wereldlijk bovennatuurlijk vermogen kan verkregen worden door perfectie in geestelijke concentratie.
   Met deze opmerkingen wil ik er alleen op wijzen dat men niet direct alles moet geloven. Ik ken zelf iemand die beweert met diverse goden contact te hebben. Maar alles wat zij verkondigt, heeft zij al van anderen gehoord, of ergens gelezen. Zij verkondigt haar weten echter zó handig dat veel andere mensen geloven dat het echt uitspraken van goden zijn.
   Het jongetje kan bijvoorbeeld gehoord hebben over het graf. Ooms en tantes kunnen het een en ander verteld hebben in familiekring.
        Geloof niet alles zonder meer.
Groeten
Annaputta

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Nieuwkomer
  • Freedom can not be granted. It must be taken
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2020 22:43 »
Ik geloof helemaal  niets hiervan. Ik geloof niet in reïncarnatie

Is dat erg ?

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2020 23:08 »
Neen, dat is niet erg.

Je hoeft nergens in te geloven, hoe minder zelfs, hoe beter. Dus geloven dat reïncarnatie niet bestaat is ook niet nodig.

Als je maar open staat voor niet (kunnen) weten, dan is het mogelijk dat al je vragen en twijfels hierover misschien ooit vanzelf wegvallen.

Het enige dat hiervoor wel nodig is, is het "zien" (dat is iets anders dan (kunnen) weten) dat alles veranderlijk is en niets een zelf heeft, inclusief dat waarvan men soms beweert dat het steeds terugkomt in een nieuw leven. Met geloven in reïncarnatie of niet geloven in reïncarnatie heeft dit niets te maken of beter... niets te zien.

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Nieuwkomer
  • Freedom can not be granted. It must be taken
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2020 23:54 »
Kijk, met zo'n antwoord daar kunnen we wat mee

Dat vind ik een legitiem en bescheiden antwoord.

In 'mijn' centrum doet men er een beetje moeilijk over, dat ik er niet in geloof. Ja,dan kan  je geen
boeddhist zijn, als je daar niet in gelooft. Nou, dan niet, dan ben ik dat maar niet haha

Ja, weetje. Ik kan niet doen alsof ik  daar in geloof. Ik ga het niet faken.

Aan de andere kant ben ik nou ook weer niet honderd procent atheïst, weetje wel. Ik zeg ook niet van
het is zeker weten niet bestaand.