Auteur Topic: Ik wil naar een klooster  (gelezen 2299 keer)

wietsse21

• Gast
Ik wil naar een klooster
« Gepost op: 06-08-2017 13:03 »
Hallo mensen!

Ik wil misschien wel een half jaar naar een klooster. Niet per se omdat ik graag meer te weten wil komen over het boeddhisme en andere leren of ideeën, wel omdat ik graag op een mooie plek zou willen zijn (bergen, rivieren, rotsen en gras) waar van mij niks verwacht wordt. Ik merk dat ik behoefte heb aan primitiviteit. (hout hakken, zaaien en oogsten, voeten wassen in een rivier en misschien muziek) Ik ben dus absoluut geen behoefte aan luiheid. Ook vind ik Boeddhisme erg interessant en ben ik (zoals waarschijnlijk veel van de mensen op dit forum waarvan ik blij ben dat het bestaat en dat ik het gevonden heb) veel bezig met de zaken (of de zaak) waar ook het boeddhisme over gaat.

Heeft hier iemand een idee voor een specifieke plek waar ik aan kan kloppen?

Hele vriendelijke groet,
Wietse

Offline Ujukarin

• Actief Lid
  • Nieuwkomer
  • **
    • Triratna Boeddhistisch Centrum Amsterdam
Re: Ik wil naar een klooster
« Reactie #1 Gepost op: 06-08-2017 21:18 »
Hoi Wietse,

De vraag wordt geregeld gesteld en dus ook beantwoord ;-)

http://www.boeddhaforum.nl/index.php/topic,1684.msg18825.html#msg18825

Maar het is altijd een persoonlijke zoektocht. Muziek bijvoorbeeld zal je zelden of nooit aantreffen bij een boeddhistisch _retraite_ centrum, dat is meer voor pujas in stadstempels. Doch zoek en je zult vinden, denk ook aan de kosten want 6 maanden levensonderhoud is niet goedkoop; de programma's waar je als vrijwilliger welkom bent eisen toch dat men je eerst voor een periode heeft leren kennen in Nederland...

With folded palms,

<Ujukarin>