Auteur Topic: sleutels kwijt  (gelezen 1639 keer)

Offline MaartenD

• Nieuwkomer
  • *
sleutels kwijt
« Gepost op: 31-05-2018 08:05 »
Net zoals veel mensen heb ik m'n routines nodig. Als er iets wijzigt, raak ik makkelijk de draad kwijt. Zo wist ik vanochtend niet meer waar ik m'n sleutels had gelaten. Vroeger zou ik daar behoorlijk stress van hebben gehad maar tegenwoordig demp ik die piek van spanning volautomatisch en richt me op praktisch zoeken. (Dank, Verhevene!)

Een compleet rondje huis mocht niet baten. Jammer dan maar. Ik was met de sleutels binnengekomen dus ze zouden heus wel ergens liggen. Ik pak de reserveset uit de lade... en daar lag mijn eigen set sleutels!

Hoe gelijkmoedig ik ook word, ik kon een glimlach niet onderdrukken toen ik eenmaal op de fiets zat. Een kalm gevoel van opluchting verlichtte als het ware de dag, verjoeg de mist die er hing.. voor het gevoel dan. Het mist nog steeds.

In werkelijkheid veranderde er niks. Mijn sleutels lagen waar ze toch al lagen. Alleen in mijn hoofd waren ze kwijt en toen weer gevonden. Ik heb twee reservesets gewoon liggen. Ach, de beelden die we in onze geest maken...

En zo begon mijn dag met een heuse oefening.  ;)

Met warme groet,

Maarten

remie

• Gast
Re: sleutels kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 31-05-2018 08:30 »
Hoi Maarten,

Grappig als het ego geen ingang krijgt om de paniek toe te laten slaan, dat dan alleen nog maar waarnemen overblijft

Zo herkenbaar paniek om sleutels, en het dan maar opblazen ojee nu kom ik te laat kan niets afsluiten kan straks niet naar binnen etc etc  :)

Fijne dag verder na deze ochtendoefening
Grt Remie
« Laatst bewerkt op: 31-05-2018 08:34 door remie »

Offline Moesa

• Actief Boeddha Forum lid
  • Nieuwkomer
Re: sleutels kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 31-05-2018 15:04 »
Ha die Maarten,

Ja dat is nu eens een succesverhaal. Onze geest is een "dingetje" hoor. Geloof niet alles wat je denkt, past hier precies in

Groet,

Moesa