Auteur Topic: Oude BOS uitzendingen beschikbaar op YouTube  (gelezen 3073 keer)

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Oude BOS uitzendingen beschikbaar op YouTube
« Gepost op: 27-02-2019 17:14 »
Ik kwam er laatst achter dat er een YouTube kanaal is dat heet “St. Nederlands Boeddhistisch Archief” dat veel van de oude uitzendingen van de nu-opgedoekte Boeddhistische Omroep Stichting heeft. Ik vond het heel plezierig om programma’s zoals Modern Monks en Zentuin in de Zuidas nog eens terug te zien.

Het gaat allemaal een aantal jaren terug, zo was er bijvooreeld nog een interview met Niko Tydeman Roshi uit 2007. Maar misschien vinden mensen er nog plezier aan.
“Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.”
— Bruce Lee

Offline MaartenD

• Nieuwkomer
  • *
Re: Oude BOS uitzendingen beschikbaar op YouTube
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2019 07:45 »
Dat klopt! Ik heb er onlangs al een uitzending uit aangehaald hier op het forum.

Bedankt voor het nog eens onder de aandacht brengen!

Met warme groet,

Maarten

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #2 Gepost op: 01-03-2019 15:28 »
Dat klopt! Ik heb er onlangs al een uitzending uit aangehaald hier op het forum.

Ik zag het  :) Maar ik dacht het is het waard even apart aan te stippen dat toch heel veel van de programma’s van de Boeddhistische Omroep Stichting daar bewaard zijn gebleven, het is een vrij uitgebreid assortiment dat maar weinig aandacht heeft gekregen.

De oudste uitzending die ik tot nu toe ben tegen gekomen is Psychotherapie en Boeddhisme uit 2002.

Namasté

Bodhiboom
« Laatst bewerkt op: 01-03-2019 15:30 door Bodhiboom »
“Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.”
— Bruce Lee

Online Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #3 Gepost op: 03-02-2021 10:06 »
Ik kwam er laatst achter dat er een YouTube kanaal is dat heet “St. Nederlands Boeddhistisch Archief” dat veel van de oude uitzendingen van de nu-opgedoekte Boeddhistische Omroep Stichting heeft.[...]

Bedankt voor deze tip.

Voor compleet beeld:

zie hier