Auteur Topic: AI, boeddhisme, en apps  (gelezen 3455 keer)

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
AI, boeddhisme, en apps
« Gepost op: 06-02-2020 15:41 »
Beste allen,

Ik zat te kijken naar het interview van Yuval Noah Harari door Adriaan van Dis op De Wereld Draait Door Heimwee, en daar werd gesproken over de kern technologieën van de komende eeuw, en de realisatie dat dat waarschijnlijk AI (artificial intelligence) gaat worden. Nu nog op NPO Start, de moeite van het kijken waard.

Dat zal net zoals de industriële revolutie een enorme aardbeving door de werkende bevolking doen gaan — veel banen die nu nog door mensen worden gedaan zullen over 20 jaar waarschijnlijk door computers worden gedaan. Maar het deed mij dus denken wat voor een invloed dat zal hebben over hoe men het boeddhisme beleefd...

Veel mensen gebruiken nu al van die meditatie apps, zoals Headspace. Maar denk je niet dat men wat verder kan gaan dan alleen verschillende meditaties aanraden voor bijvoorbeeld slapen gaan? Wat denk jij?

Met rustig en hier en daar bewolkte middag-groet,
Bodhiboom
“Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.”
— Bruce Lee

Offline Gouden middenweg & de wilde natuur

• Actief Boeddha Forum lid
  • Nieuwkomer
  • Er zit geen ZELF in het ik-gevoel noch erbuiten.
Re: AI, boeddhisme, en apps
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2020 11:38 »

Welcome to the Elements of AI free online course!

Our goal is to educate 1% of European citizens in the basics of AI

Be the first to know when the course launches in your language by signing up now!

ter info : als je in chrome kijkt en je klikt rechts, kun je de pagina's vertalen naar Nederlands.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020 11:44 door gouden middenweg & de wilde natuur »
Het rare is, je wordt echt geen ander mens natuurlijk. Je blijft gewoon jezelf (Siebe)

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #2 Gepost op: 15-02-2020 17:13 »
Dank je GM&DWN, ik dacht dat ik de cursus even zou doen, en ben er dus mee begonnen. Het is best een lang ding zie ik nu...

Met warme groet,
Bodhiboom
— Bruce Lee

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #3 Gepost op: 04-03-2020 09:59 »
Ik heb de cursus afgemaakt, het was wel interessant om de verschillende technieken erachter een beetje te leren kennen, alhoewel ik me nog niet echt competent voel om er mee te gaan werken.

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, ik denk niet dat het heel erge invloed zal hebben op het boeddhisme, dingen zoals die apps blijven vrij beperkte toepassingen van technieken met grote limitaties.
— Bruce Lee

Offline Gouden middenweg & de wilde natuur

• Actief Boeddha Forum lid
  • Nieuwkomer
  • Er zit geen ZELF in het ik-gevoel noch erbuiten.
« Reactie #4 Gepost op: 04-03-2020 20:12 »
Ik heb de cursus afgemaakt, het was wel interessant om de verschillende technieken erachter een beetje te leren kennen, alhoewel ik me nog niet echt competent voel om er mee te gaan werken.

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, ik denk niet dat het heel erge invloed zal hebben op het boeddhisme, dingen zoals die apps blijven vrij beperkte toepassingen van technieken met grote limitaties.

Ik ga zeker ook de cursus (verder) afmaken.
Het rare is, je wordt echt geen ander mens natuurlijk. Je blijft gewoon jezelf (Siebe)