Auteur Topic: Netflix  (gelezen 749 keer)

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Netflix
« Gepost op: 03-04-2021 19:49 »
We hebben hier, vooral onder druk van de oudste dochter, eens een abonnement op Netflix genomen voor een maand. We hebben geen tv, maar Netflix kan je via de pc bekijken. Alleen vind ik mijn weg niet in het erg grote aanbod. En ik kijk niet graag naar Hollywood blockbusters. Vandaar volgende vraag aan jullie.

Hebben jullie suggesties voor films op Netflix met dat ietsje meer: iets spiritueels, intuïtiefs, liefdevol, wie weet zelfs boeddhistisch, of gewoon met een thema die wat dieper raakt dan de usual stuff?

Suggesties zijn altijd welkom.

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: Netflix
« Reactie #1 Gepost op: 03-04-2021 21:45 »
Ik heb al een tijdje geen Netflix meer, maar van wat ik mij herinner van de laatste periode...

Sense8 — een tv serie over mensen die telepathisch verbonden raken
Star Trek: Discovery — de nieuwste Star Trek, maar deze is anders en best heel goed
Stranger Things — series over een dorp wat vreemde dingen beleefd, denk Spielberg’s ET met een beetje horror
Lupin — series over een dief, de nieuwe aanrader van een goede vriendin
Ram Dass - Going Home — een documentaire over de laatste jaren van de Amerikaanse spirituele leraar
My Octopus Teacher — een docu over een man en een octopus die een band opbouwen
Wild, Wild Country — de zesdelige docu over Osho’s commune in Amerika
Alle films van Studio Ghibli — fantastische animatie, vooral Spirited Away, Howls Moving Castle en Castle in the Sky

Maar er is best veel te zien. Sommige dingen goede kwaliteit, sommigen minder. Veel met een boeddhistisch thema is er helaas niet bij, en zelfs als je alleen naar liefdevolle dingen gaat kijken word het aanbod al een stuk kleiner.
« Laatst bewerkt op: 03-04-2021 21:50 door Bodhiboom »
“Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.”
— Bruce Lee

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #2 Gepost op: 04-04-2021 23:39 »
Ja, de ghibli's zie ik ook graag, sciencefiction zaken niet echt.

Bedankt!

Ik ga hier en daar een suggestie van je bekijken, maar ik zie het nu zo dat Netflix niets voor ons zal zijn. Na dat maandje zeggen we het op, dat besluit staat al vast.

Nu ja, we weten nu tenminste wat dat is die Netflix. Niets om over naar huis te schrijven dus.

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #3 Gepost op: 05-04-2021 08:18 »
Er staat weinig bij waar je van kan leren, dat is zeker waar. Het overgrote deel van het aanbod is amusement.

Maar men heeft zo nu en dan ook een licht verzetje nodig, in mijn kijk op de wereld. Je kan wel altijd een boek gaan lezen maar films hebben ook een kunstzinnige kant.
“Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.”
— Bruce Lee

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #4 Gepost op: 05-04-2021 08:40 »
Ontspannen bij Hollywood blockbusters kan ik niet. Ik dacht gewoon dat Netflix meer te bieden had, ja, qua kunstzinnigheid bijvoorbeeld. We hadden nog maar net Mylum ontdekt. Daar vinden we wel we films die ons raken. Ik dacht dat Netflix iets gelijkaardigs te bieden had, maar dan in abonnement vorm. Niet dus.
Na dit maandje keren we terug naar het nu en dan eens een film huren op Mylum. Ontspanning verzekerd.