hallo,
Ik wou even reageren op bidden. De Dalai Lama, is een gewoon mens die in eet en drinkt.
vanuit de Tebetaanse cultuur word hij wel als God gezien.
Maar wat is nu bidden, en dat zou ik persoonlijk niet tot iemand doen. Ik denk dat het bid mechanisme wat ik zelf heb ondervonden toen ik vroeger christen was, altijd was gefocusd op de ander, zijnde God in mijn geval toen.
Hoe meer ik bad en en mijn woorden in de lucht verdampte, hoe verder ik van mezelf afdwaalde.
Wilt u dit, of wilt u dat, als er niets aan die andere zijde is, is er niets te willenm ik bad me een ongeluk, op de toilet in de ochtend, op de fiets, in bed, helaas, het ging helemaal mis

Wees niet te afhankelijk van de ander, God of een extern persoon. Al het schone, het weten, de liefde en zekerheid zit in ons zelf.
Jezus zei, hou van u naaste als van u zelf, dat vind ik wel een prachtige zin, omdat hierin geen,
competitie zit, geen jaloezie, geen afgunst, geen rangorde schikking tussen mensen onder elkaar van ik ben meer dan jou en anders om.
Misschien dwaal ik wat af.....waarschijnlijk nam de spontaniteit het even over van het denken

Liefs Old Soul