Voor alle duidelijkheid Steve, en het is misschien niet fijn om te horen, maar als het gaat om de verpakking van de boodschap ben je totaal onbekwaam. Ik zou zeggen, word wakker en zie je totale gebrek aan talent.
Ik vind dit super. Dit is tenminste helder, direct en to the point.
Ik beken, ik ben totaal onbekwaam op dat vlak. Wat ik breng lokt eerder irritatie uit dan helderheid. Ik heb geen oog voor de verpakking, net als een olifant geen oog heeft voor het porselein in de winkel. Het porselein (het erkend willen worden) moet er op den duur toch aan. Maar misschien niet door het lomp aan dingelen te slaan, maar mooi in te pakken en naar de kelder te verwijzen. Ik heb liever jouw stijl (die je hier nu toont), direct en to the point, maar begrijp dat dit teveel brokken maakt. Het raakt de zelf-gerichtheid te sterk en dit lokt teveel drama uit.
En met de woorden van BA te gebruiken, we zijn allemaal gewone mensen met talenten en gebreken, en dat moet kunnen op dit forum.
Inderdaad.
Ik heb met fluwelen handschoenen geprobeerd te vertellen dat
Wat mij betreft en wat naar mij gericht is, laat je die fluwelen handschoenen liever achterwege. Liever recht toe recht aan. Daar heb ik wat aan.
hoewel Steve onbekwaam is in het vertellen van zijn boodschap dat we ons daar niet moeten op blindstaren en moeite moeten doen om naar de essentie van de boodschap dienen te gaan, en de verpakking niet moeten aangrijpen om Steve te pesten .
Hier (over dat pesten) kan ik je niet volgen. Ik ervaar wel gewoon heel wat irritatie rond de persoon "Steve", tot nu toe heb ik weinig tot geen moeite getroost om hier wat aan te doen, het gaat mij niet om hier persoonlijk mooi, sterk, superman of wat dan ook uit te komen. Het zet wat in beweging en dat doet het wel degelijk, het beeld dat dit achterlaat over mij laat mij ongemoeid. Als het door het slijk gehaald wordt, dan is dit maar zo, zolang het maar iets in beweging zet (de zelf-gerichtheid, de zucht naar erkenning in zicht krijgen). Maar het komt maar niet in zicht, de irritatie die voort komt, de bron daarvan, wordt maar niet onderzocht. Men blijft in het hoofd hangen in plaats van tot zien te komen wat er hier en nu op dit forum zich voor de neus voordoet.
Als het niet opgepakt wordt als een kans om de levende Dhamma hier en nu toe te passen en inzicht te krijgen in de eigen werking, en men gaat er van lopen, dan is het niet meer constructief aan het forum gebeuren. En accepteer ik je terechtwijzing.
En zeker voor BA zou met een welwillende wijze naar jou verhaal moeten kijken, waarom ?
Ikzelf vraag dat niet eens. Wat ik vraag is: wees kritisch, maar verdraai de dingen niet.
Dat het niet alleen in je hoofd leeft maar ook een werkelijkheid is.
Voila.
Dit forum heeft nooit op negatieve wijze gereageerd op de verhalen van BA, en zo hoort het ook, en zo moet dit forum ook niet op een negatieve wijze reageren op jou verhalen. Ondanks dat het warboeltje is.
En daar moet je toch, als het binnen jou mogelijkheden ligt, een paar veranderingen aanbrengen.
Want je deuntje : als ze er niks mee kunnen, dat ze het dan maar langs zich neerleggen, is goed voor twee keer. Daarna ben je een onbekwame irritante flinke zeur.
Ik weet het.
Toch is het zo. Ik deel gewoon naar eigen vermogen, hoe klungelachtig dit ook mogen zijn, het is mijn vermogen. Ik ben hier niet om te pleasen of fluwelen handschoenen aan te trekken, dat ligt gewoon niet in mijn vermogen. In real life wel, daar is er zoveel meer om irritatie te voorkomen, de non-verbale uitstraling ontmijnt de grootste bedreiging of het kwetsende die er van uit lijken te gaan. Maar dit heb je hier gewoon niet in dit medium. Dus maak ik mij er ook geen illusies om: mensen maken hun beeld van jou, en daar valt niets aan te veranderen. Alleen tijd kan raad brengen. Soms doet het dat, soms niet.
Maar ik heb de boodschap begrepen en ben dankbaar dat je het zo onverbloemd brengt, niet met algemeenheden en allerlei bochten, gewoon to thé point: het werkt zo niet, mensen gaan gaan lopen, ontploffen, lijden er onder. Ok, duidelijk. Ik zal aan mijn kant proberen milder en minder irritant te zijn. Een voornemen voor het nieuwe jaar.
Ik wens daarbij ook dat alles wat zich hier en nu voordoet op dit forum als kans tot levende Dhamma kan gezien worden. Wat onaangenaam voelt te zien voor wat het is (Dukkha). Wat zich aangevallen voelt te zien als geen werkelijke essentie te hebben (Anatta) en vergangkelijk te zijn (Anicca). En er niet steeds van weg te lopen.
De gulden middenweg: mildheid en levende Dhamma.
Ik zal mijn deel verzorgen in de mate van het mogelijke. De goede intentie is er zeker, het inzicht dat het oude niet werkt ook. Bedankt.