Soms heb je misschien geen andere keus dan het kwaad met het kwaad te bestrijden?
Mij lijkt het zo klaar als een klontje dat IS met wortel en tak moet uitgeroeid worden.
Wat daar gebeurt, is niet meer menselijk. Als diplomatie en alle andere middelen niet meer helpen, rest er jammer genoeg maar 1 oplossing. Wat zou jij als oplossing aanreiken? Geweldloos verzet? Ik denk dat je daar niet ver zal mee komen bij de jongens van IS.
Wat hiervan te denken: 'Saoedi-Arabië, land dat zelf zweepslagen uitdeelt, leidt VN-Mensenrechtenraad'
Bron: http://www.knack.be/nieuws/wereld/saoedi-arabie-land-dat-zelf-zweepslagen-uitdeelt-leidt-vn-mensenrechtenraad/article-normal-606809.html
Dat noem ik pas hypocrisie. Hoe geloofwaardig is dergelijk instituut nog?
Kijk als Jezus geen mens van God was geweest, was ie lekker timmerman gebleven.
Als Boeddha geen mens van Waarheid was geweest, was ie lekker een opvolger geworden van zijn vader, net als 'm een vorst geweest.
IS is niet het probleem. Maar de hebzucht, verlangens, onwetendheid en bekrompenheid van de mens, wanneer en waar dan ook.
Wat IS doet is verschrikkelijk maar je hebt heel veel wantoestanden hier op deze aarde...