Tof dat je die stukjes tekst na jaren terug kan vinden, ook dankzij de forumeigenaars.

Wat ik al vaak heb opgemerkt is, dat als ik een boek na jaren weer teruglees, dat ik die opvattingen onbewust eigen heb gemaakt. Al die boeken zou je kunnen beschouwen als leerboeken en dat geschreven door zovele leraars. Dus eigenlijk heb ik een heleboel leraars (gehad). Dat ga ik niet altijd letterlijk volgen, het is eerder dat ik het onbewust zal gaan toepassen en dat is toch niet zo dat er geen autoriteit wordt afgewezen. Niet?
Daarbij is er ook veel informatie die we op geestelijk niveau ontvangen via ...(telepathie?), daarvan is niet iedereen zich van bewust, dat het stilletjes wordt ingefluisterd zonder te weten....
Het zelf is flinterdun? Neen het is er niet en er is alleen een mengelmoes van invloeden van buitenaf...dat wat uiteindelijk tot een beslissing komt, is de hutsepot.
Positief sta ik tegenover de voorschriften om deze zo goed mogelijk als leidraad te hanteren. Daar heb ik vertrouwen in. Toch wel moeilijk, vaak achteraf een besef van... daar heb ik niet juist gehandeld.
Maar in eerste instantie zou ik werkelijk willen benadrukken, we zijn onvoldoende bewust van alle invloeden. Onwetend omdat we (zin)tuigen missen. Natuurlijk niemand kwalijk nemen en vandaar ook de
Merciful Buddha.