Forum > Varia

Kerstwensen

(1/2) > >>

forumbeheer:
Hierbij wil ik jullie mijn Kerstwensen toesturen.

Ik hoor ze al roepen : Kerstwensen op een boeddhaforum ? Iemand iets toewensen op een boeddhaforum ?
Wat moet je iemand op een boeddhaforum toewensen, mensen die op zoek zijn naar  de onthechting van alle verlangens

Laat ik het anders formuleren. De onthechting van alle verlangens die je innerlijke vrede, rust, gelijkmoedigheid verstoren.

Ik hoor ze al roepen, wat wens je mij toe ? Je weet toch dat ik hierdoor alweer moet wedergeboren worden.

Laat ik het anders formuleren. Dat het boeddha-oog zich mag openen.

Ik hoor ze al roepen : Het Boeddha-oog, het Boeddha-oog. Ik ben toch geen Mahayana boeddist.

Laat ik het anders formuleren. Prettige eindejaarsfeesten.

ik hoor ze al roepen: Pret is dat niet juist de reden waarom dat we hier allemaal in dit vuur zijn geboren ?

Laat ik het anders formuleren : error error error error error error over and out

Marcel:
...hoe dan ook:
fijne dagen en een
gezond, voorspoedig en gelukkig nieuw jaar

Steve:
Ook van mij de allerbeste wensen.

Mooie twist, Forumbeheer. Het doet mij denken aan iets wat ik ooit gehoord, heb, ik kan het niet meer terugvinden, maar in mijn eigen woorden komt het een beetje hier op neer:

Er was eens een boeddhist die wandelde over de straat. Hij zag een kind een ander kind slaan. "Dat hoort niet", kwam er direct in zijn geest op, en hij werd boos op het ene kind. Direct erna kwam de gedachte "oei, boos zijn is niet boeddhistisch" en de boosheid keerde zich tegen hemzelf: "hoe lang ben ik nu al met dit boeddhisme bezig… en kijk, ik kan nog steeds die boosheid t.o.v. anderen niet controleren, wat een gedoe". Maar dan kwam volgende gedachte op "Ai, nu ben ik boos op mijzelf, waarom kan ik niet eens gewoon gelijkmoedig blijven" en toen werd hij overmand door zelfafwijzing "ach ik bak er toch helemaal niets van, wat ben ik toch een sukkel", en dan "dat is niet erg boeddhistisch om over iemand te zeggen, zelfs al ben ik het zelf" en toen kwam er volgende gedachte in hem op "Wacht even, wat er hier nu aan het gebeuren is wordt puur veroorzaakt door mijn gedachten, ik moet ze stoppen", en toen kwamen er allemaal gedachten over het stoppen van gedachten en de gedachte "ja, maar ik mag niet denken dat ik mijn gedachten moet stoppen", … en zo ging dat maar door tot de boeddhist in wanhoop en totaal ontredderd in elkaar zakte. Dat eerste jongetje zag alles gebeuren en keerde zich naar de boeddhist en vroeg: ben jij een boeddhist? Tjonge, jonge, dat lijkt mij ingewikkeld. Laat mij maar kind zijn, ik geef mijn broertje een tik omdat we tikkertje aan het spelen zijn, ik zie je verschrikt kijken en nog geen minuut later lig je hier in tranen op de grond. Rare vogel, die Boeddha. Wat heeft die jou eigenlijk geleerd?

Bij deze wens ik iedereen hetzelfde als Forumbeheer en Marcel, maar neem er zelf maar uit wat bij je past, de rest mag je de prullemand in smijten.
 ;D ;D ;D

lushan3:
Iedereen fijne feestdagen en een gezond en voorspoedig 2022. :)

teksten Siebe:
Grappig stukje van forumbeheer, vond ik. Humoristisch en raak tegelijkertijd.

Mooie bezitloze dagen toegewenst.
Dagen zonder dat je vrede bezit, vrijheid, inzicht, ont-dekkingen, de waarheid, een doel, een streven, een zelfbeeld, wat dan ook.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie