Auteur Topic: Tot Slot  (gelezen 1562 keer)

Offline teksten Siebe

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Tot Slot
« Gepost op: 08-01-2022 20:26 »
Ik ben inderdaad te gefrustreerd bezig. Ik ben er zelf ook klaar mee. Ik hou er ook mee op. Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in de spiritualiteit en kwaliteiten van de bezitters, van de weters ook al lijden ze hierdoor niet, blijven ze onaangedaan bij pijn en ziektes, hebben ze een gelukkig leven.

Is dat nou echt wat ik wil? Nee.  Ik vind juist het gewoon menselijke eigenlijk wel edel en mooi genoeg.

Ik gun mezelf en anderen zeker geen lijden maar als lijden opgelost moet worden door eigenlijk geen gewoon mens meer te zijn, totaal onthecht van alles, gede-identificeerd van lichaam en geest, voelt dat voor mij toch wat te ongemakkelijk.

Ik wil eigenlijk ook alleen maar een gewoon mens zijn. Bezitloos mezelf. Niks bijzonders. Geen Wetende.

Ik zie dat voor mij het beste is alles maar te vergeten, los te laten, en op te geven. Geen studie meer, geen beoefening, geen meditatie. Geen strategieen.
Dat zal wel even wennen worden. Vooral ook dit forum loslaten. Ik kan niet meer op een normale manier deelnemen, merk ik.
Misschien soms nog even zitten.

Ik ben niet helemaal klaar met alles. Ik ben meer en meer gaan voelen voor de traditie van niet-weten. Ik wil me daar wat meer in gaan verdiepen.

Hier deelnemen helpt me ook niet om weer een gewoon mens te worden, mezelf. Ik heb dat wel geprobeerd maar het is eigenlijk nooit gelukt. Tot mijn eigen frustratie ook.
Ook tot die van jullie. Verlies-verlies.

Het spijt me dat ik niet dat licht ben geweest voor jou, die vriend, die inspirator, die helpende hand.
Ik ben dat ook niet voor mezelf geweest.

Het is genoeg geweest. Moge het jullie goed gaan.

lushan3

• Gast
Re: Tot Slot
« Reactie #1 Gepost op: 09-01-2022 15:19 »
Erg jammer, Siebe. We zullen je missen. Ik in ieder geval wel. Veel zegen! ;)

Offline Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #2 Gepost op: 09-01-2022 15:32 »
sluit ik me toch nog maar een keertje bij aan
en wellicht wederom tot een volgende keer he

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #3 Gepost op: 09-01-2022 16:12 »
Ik wens je ontspannende en fijne dagen toe.

Iedereen heeft een ander pad, en ik zou zeker niet durven te zeggen welke goed of slecht is. Jij hebt een sterk geheugen en leest graag, onderzoekt de dingen. Dat zijn sterke kwaliteiten die je zullen helpen.

Ik merk wel dat telkens als jij hier weggaat, dat je opener, meer ontspannen, en met goede energie weer terugkomt. En ik hoop dus ook dat deze keer niet de laatste is.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

lushan3

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 09-01-2022 16:16 »
Ik ben een beetje bang dat Siebe onze reacties hier niet meer zal kunnen lezen. Hij heeft zijn account immers opgeheven, met als gevolg dat je dit aparte forum (wat voor gasten denk ik niet zichtbaar is) waarschijnlijk niet meer kunt opmerken. Jammer...

Offline Moesa

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2022 09:29 »
Beste forumleden,

Heb een andere laptop en weet niet hoe ik daarmee kan knippen en plakken, maar kom ik wel uit

Ik vermoed dat Siebe wel terugkomt. Het is herkenbaar, even afstand nemen, bezinnen, informatie analyseren en laten landen. Daar kan een lange tijd overheen gaan, omdat het eigen leven ook doorgaat.

Al met al, Siebe kennende komt hij wel terug.

Zonder Siebe zou dat forum "geen leven"hebben gehad. Tenminste is mijn ervaring

Moesa

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2022 15:17 »
Ik vermoed dat Siebe wel terugkomt.

Dat vermoed en hoop ik ook.
Want zoals je zegt, het boeddhaforum zonder Siebe, is als een bloem in vruchtbare aarde en met veel zon, maar geen water.

Alledrie zijn nodig om te kunnen groeien.

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #7 Gepost op: 01-01-2023 21:57 »
Het lukt me niet meer. Ik stop maar weer mee.

Bemerking forumbeheer : "hier werd een tekst geschrapt, eenmaal uiting geven aan frustratie is prima, blijvend uiting geven aan frustraties brengt voor niets of niemand iets op".

Nou kap ik er mee.

Ja, ik ben gefrustreerd.

Amen

« Laatst bewerkt op: 02-01-2023 22:03 door forumbeheer »

Offline Buddha Amitabha

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
  • Wees zelf het licht voor uzelve
« Reactie #8 Gepost op: 02-01-2023 15:55 »
Heel jammer Siebe, zeker nu we een leuke dialoog hebben over Johannes van het Kruis.

Ik ben geen haar beter dan jij, dan wie dan ook. Dit forum is voor mij ook vaak een frustratiehok geweest. De ander zal heus niet altijd tactvol zijn geweest, ik misschien ook niet. Maar ik heb alleen maar invloed op mijn eigen reacties en emoties. Misschien is het beter om in een emotionele bui niet te posten, dus wat dat betreft maak je de juiste keuze.

Ik ben het met je redenen om te stoppen niet helemaal eens. Natuurlijk is het in de wereld niet best, maar in hoeverre heb jij invloed op de wereldomstandigheden? Geen. Je kunt slechts op locale schaal invloed hebben, mogelijk zelfs een zegen zijn. Je hebt gelijk dat grote Zieners en Profeten dwars lagen (en liggen), omdat de spirituele waarheid naar de knoppen dreigde te gaan.

Ik weiger echter om de wereld uit frustratie te ontlopen, mede omdat het ook onmogelijk is. En als ik mensen persoonlijk spreek, is het toch een ander verhaal dan wat we via het nieuws tot ons krijgen.

Ik geloof in de dialoog, ook hier. Ondanks dat dit gaat via vallen en opstaan. Ik vind het heel erg jammer dat je weer vertrekt, maar het is jouw keuze.

Veel zegen!
"Zalig zijn de reinen van hart, want zij zullen God zien."
- Mattheüs 5:8