Ik moet zeggen, ik neem ervaringsgetuige meer serieus dan I’m a loser of Vrij. Dat is nou eenmaal zo met humorloze figuren, die moet je niet serieus nemen.
Real life, echt contact met elkaar, nodigt mij vrijwel nooit uit tot negatieve oordelen over iemand. Als je iemand ziet, er mee spreekt, wat leert kennen dan kan er nooit iets anders ontstaan dan meer begrip, vind ik. Er is veel meer direct gevoel voor elkaar, vind ik. Dat zou je eigenlijk moeten meenemen naar een forum. Want internet contact ontaardt snel. Ik ben hierin wel behoorlijk ver gegaan. Niet iets om trots op te zijn, vind ik.
Al die mensen van het zelfkennisforum, die zouden ook nooit zo met elkaar omgaan in real life. Geloof ik niks van.
Siener Siebje sag ze onlangs fysiek samenkomen:
Het was bij Laurens thuis. Ze hadden allemaal wat meegenomen, voor elkaar. Dit hadden ze afgesproken, ook om een beetje het ijs te breken.
Vrij kreeg nieuwe klimhandschoenen van I am Looser. Oke, ze pasten niet, ze waren niet van de juiste kwaliteit, maar Vrij was maar wat blij er mee. I am Looser gaf ervaringsgetuige een prachtige ingelijste foto van Francois. Ervaringsgetuige omhelsde I am Looser innig. Wat een mooi gebaar, ook al had I am Looser niks met Francois. Het was gewoon heel lief van hem.
Laurens had iets lekkers geregeld voor iedereen bij de koffie. Iedereen smulde er van en dat deed Laurens goed om te zien. Als gastheer was ie erg content.
Steve mocht een video meenemen die ze dan zouden bespreken samen. Steve nam een video mee over Adyasanti. Tuurlijk hadden de waarheidszoekers allemaal wel rgrote bedenkingen toen ze deze man zagen, maar ze keken toch rustig en ze vonden het ook leuk om te horen en bespreken met z'n allen. Niemand ging tekeer. Vrij kwam aanzetten met een werkelijk prachtig ingepakt cadeau. Het was voor iedereen zei Vrij. Iedereen vond dat zo mooi ingepakt dat het zonde leek om uit te pakken. Na een tijdje werd het iedereen toch teveel en ze vroegen Vrij om het toch maar uit te pakken. Vrij maakte het heel voorzichtig open, alsof ie een bergwand aftaste. Met zijn bekende gevoel voor dramatiek. Iedereen boog vanuit zijn stoel nieuwsgierig voorover. Met z'n allen keken ze in de doos. Hij was leeg. Er was "Niets". Met z'n allen lagen ze in de deuk. Die Vrij.
Gemoedelijk samen, broeders, bespraken ze verder het leven. Na afloop waren ze allemaal blij. Wat was het leuk, zo samen. Ze keken met hele andere ogen naar elkaar. Warme oogjes.
Siebje de Siener siet ook wel dingetje hoor...