Auteur Topic: 'De wereld'.  (gelezen 5940 keer)

Offline ervaringsgetuige

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld'.
« Reactie #50 Gepost op: 16-10-2023 12:43 »
Hopeloze poppenkast.
Joe de almachtige.. wat een 'wereld'. :'(
Ja, hij is toch wel aan vervanging toe als we dat ook nog zien > Joe Biden’s biggest gaffes and weirdest moments ::)
Zou mooi als zijn vervanging noodzaak werd voor zijn ambtstermijn om is want dan kreeg Amerika (even) zijn eerste vrouwelijke president in de geschiedenis in de persoon van Kamala Harris.

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #51 Gepost op: 16-10-2023 14:25 »
Hopeloze poppenkast.
Ja, hij is toch wel aan vervanging toe als we dat ook nog zien > Joe Biden’s biggest gaffes and weirdest moments ::)
Zou mooi als zijn vervanging noodzaak werd voor zijn ambtstermijn om is want dan kreeg Amerika (even) zijn eerste vrouwelijke president in de geschiedenis in de persoon van Kamala Harris.

Kamala Harris is Joe Bidden 2.0
Het gaat om het plaatje, niet meer om de kwaliteiten.

Amerika wordt opgevreten door 'woke'' indoctrinatie..

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #52 Gepost op: 16-10-2023 17:07 »
En twee jaar geleden werd Biden Jimmy Carter 2.0 genoemd en Kamala Harris werd Walter Mondale genoemd door Ted Cruz.

Zie > https://www.youtube.com/watch?v=yJJU5ncC9ig

Ach, politiek én meningen van personen. ;)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld', een mechanisme om jezelf te ontmoeten?
« Reactie #53 Gepost op: 22-10-2023 13:50 »
Is de wereld een mechanisme om jezelf te ontmoeten?

Citaat

Het 'ik' is in een groter verband 'god' die ondanks zijn almachtigheid zichzelf niet kon ervaren.
Dat wil zeggen dat kon hij natuurlijk wel middels (hetgeen wil zeggen met de hem/haar ter beschikking staande middelen) datgene wat hij wél heeft namelijk 'inventiviteit'.
Dus wat doe je in zo'n geval.
Inventief als god nou eenmaal is schept hij de mens naar zijn beeld en gelijkenis.
Et voilà hij kan zichzelf ervaren.

Kortom de mens is een geschapen god en de gelijkenis bestaat er uit dat de mens eveneens uit het niets voortkomt en van daaruit kan scheppen. Wat wij aan menselijke eigenschappen kunnen ontdekken is dus datgene dat eveneens in god zichtbaar zal zijn.

Als god kan materialiseren kunnen wij dat natuurlijk ook. Er zijn mensen zoals een Sai Baba die dat kunnen al wordt dat toegeschreven aan trucjes.

Zo filosoferen en lezen we wat af. Leuk hoor dat filosoferen over god, liefhebbende Guru's, bekende schrijvers en het bestaan en zo maar dat alles wat er te ontdekken valt in de vermeende wereld heeft nauwelijks of niks te maken met 'wat' we zijn. Wil je echt weten wat je bent, hou je dan niet bezig met wat je zoal te weten kunt komen maar ga een intrinsiek onderzoek starten naar wat er aan ideeën leven over wat je denkt te weten wat je nou werkelijk bent.

Laurens 1 aug. 2023

http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=155461&postcount=1
;D

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Waarom wordt Laurens niet serieus genomen als representant en uitvoerder van een hogere macht, in dienst van Waarheid?
Citaat
Citaat

Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens

Ik ben de representant en uitvoerder van een hogere macht, ik sta in dienst van Waarheid.

Tja..
Hiermee laat 'iemand toch echt een tweede agenda zien.

Succes ermee, zou ik zeggen.
Waar je niet te vinden bent als zijnde de uitvoerder 'ik' en gelijktijdig wilt antwoorden op de vraag 'maar wat ben je dan' is het niet vreemd als antwoord te krijgen dat je in dienst staat van Waarheid.

Het antwoord in deze echter kan niet anders dan van een gelover in 'ik' zijn.
Alleen diegenen die nog denken vertegenwoordigd te zijn door iets dat ze 'ik' noemen schrijven aan een ander een kenmerk van ego, i.c. het hebben van een dubbele agenda, toe.

Het is altijd wel handig te weten waar iemand 'staat'. Een 'gelover' dien je anders te benaderen dan een 'weter'. Overigens is dat de misser van Parsons die op neo advaïstische wijze meent dat, omdat immers iedereen 'het al is', eenieder op voet van gelijkwaardigheid kan worden aangesproken.

Zoals hier zichtbaar wordt kan het woord van iemand die weet wat hij is simpelweg niet door gelovers begrepen worden. Het is voor hen als afkomstig van een andere planeet. Dan zijn er nog die reageren omdat ze zulke uitspraken als arrogant betitelen. Kortom zie daar al dat gestoethaspel op fora.

Een vergelijking kan weer getrokken worden met het levensverhaal van Jezus Christus.

http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=155477&postcount=5
Ik heb wel de indruk dat Laurens vol goede bedoelingen zit.
Van de huidige Paus Franciscus vind ik dat ook.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Laurens' / Rennie's onvolprezen gedegen zelfonderzoek.
« Reactie #55 Gepost op: 28-10-2023 18:11 »
Ik heb wel de indruk dat Laurens vol goede bedoelingen zit.
Het mag benadrukt worden: 'De wereld' heeft wat gemist door niet aan de slag te (willen) gaan met Laurens' / Rennie's onvolprezen gedegen zelfonderzoek dat hijzelf afgerond heeft en waarin hij als autoriteit gratis begeleiding biedt aan de zoeker die ten koste van alles wil weten 'wat' hij is.

Citaat

Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline
Vraag ik me toch wederom af waarom er van dienst zijn zou moeten zijn en of dat überhaupt wel kan.
Als de een het idee heeft de ander van dienst te kunnen zijn, is er eigenlijk al sprake van ongelijkwaardigheid.... al klinkt dit zwaarder dan ik bedoel.
Lijkt me niet het juiste uitgangspunt te zijn.
In de gewone omgang met elkaar zitten reeds voldoende 'lessen', lijkt me.

Het is niet een persoonlijke dienst, het is de dienst door en aan Bewustzijn, ze doen zich aan elkaar voor. Het doet zich dan ook. Alleen moet een ik in persoon als representant van Bewustzijn, de werking ervan door woorden aangeven en doe dat door het als gedienstigheid te benoemen.

Het feit dat je (jij niet maar iedereen die dat betreft) niet ziet dat het geen persoonlijke kwesties zijn betekend dat je nog steeds zit te stoethaspelen in persoonlijk bewustzijn.

Dus is het ook ongelijkwaardig.

Wat maakt dat het gelijkwaardig zou moeten zijn ? Er is al vaker gestoeid over of er gradaties zijn in verlichting. Die is er niet. Wat er wel is zijn gradaties in bewustzijn, de een staat minder bewust in het leven dan de andere mens, daarin kun je groeien.

Rennie

27 juni 2010

http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=2740&postcount=12

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #56 Gepost op: 28-11-2023 22:43 »
Het gaat de goede kant op met 'de wereld'.
Rusland wint de strijd, en rond in de winter de speciale operatie af. Oekraïne valt terug in een bodemloze corruptie (Arme burgers.. :'() China gaat zich bezinnen. Amerika valt van verdeeldheid uit elkaar. Het Westen blijkt een grote hypocriete leugen te zijn van vriendjes politiek, een gemanipuleerde schijn democratie. West Africa en het midden Oosten worden de nieuwe slagvelden. Europa wordt vermorzeld  door een instroom van migranten van alle kanten.
De Dollar stort in elkaar onder z'n schulden last, en brengt 1001 dromen terug in de realiteit. BRICS wordt op den duur de nieuwe 'wereld' valuta etc etc. En.. vluchten kan niet meer.

Dit alles en meer, zal de aanleiding zijn voor miljarden mensen om zich af te vragen.. waar zijn we in vredesnaam mee bezig?
Mooi toch!

Yep..

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #57 Gepost op: 29-11-2023 12:54 »
Citaat
Ik ben de representant en uitvoerder van een hogere macht, ik sta in dienst van Waarheid.

Dan plaats je jezelf toch wel op een voetstuk, dat is toch wel een teken van een flink ontwikkelde ego. Dat doet mij even hard lachen.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #58 Gepost op: 29-11-2023 13:35 »
Citaat

Dan plaats je jezelf toch wel op een voetstuk, dat is toch wel een teken van een flink ontwikkelde ego. Dat doet mij even hard lachen.

Hij (Laurens) komt er nog voor uit, door het te zeggen. Waarmee hij een belachelijke conclusie concreet maakt.

Je wilt ze de kost niet geven die het niet zeggen, maar het wel  vol overtuiging.. denken.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #59 Gepost op: 29-11-2023 14:06 »
Citaat

Zou het leeggelopen zijn van zijn forum er iets mee te maken hebben?  ;D
Mensen hebben blijkbaar geen interessen meer in gedegen zelfonderzoek naar 'wat' ze zijn.  ::)

Machines wel!
Zie http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=155524&postcount=2 ;D

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #60 Gepost op: 30-11-2023 10:33 »
Ik denk dat het moeilijk is om via een forum aan spirituele ontdekking te doen, er zijn zoveel verschillende stemmen. Uiteindelijk moet je het werk zelf doen, zelf op onderzoek gaan, zelf meditatief in het leven staan.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #61 Gepost op: 30-11-2023 18:33 »
'HERKENNEN, 'OP-MERKEN, EN 'MERKEN, that's all.
Daar hoef je geen handeling, gedrag, emotie, gevoel, voorstelling, gedachte aan vuil te maken..
Je hoeft nergens naartoe of ergens van weg. Al de rest is niets anders dan.. misleiding!
 :)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *

Daar hoef je geen handeling, gedrag, emotie, gevoel, voorstelling, gedachte aan vuil te maken..
Jij eeuwige nihilist, wanneer ga jij nou toch is normaal doen? ;D

Byron Katie's "THE WORK" is een Godsgeschenk voor vele duizenden mensen.
En van wie is Byron Katie een Fan?
Jawel, ze is van van U.G. Krishnamurti!
Zie video uit 1998 >>> YouTube / U.G. Krishnamurti Krishnamurti - Interview & Conversation With Byron Katie

Je hoeft nergens naartoe of ergens van weg.

"Het / ik mag er zijn. Adem daar maar in, ademen is voelen" zei mijn rebirthing / holotropisch ademwerk trainer 33 jaar geleden al. ;)

Al de rest is niets anders dan.. misleiding! :)
NIHILIST! Ga verbonden ademhalen, of beoefen Anāpānasati! ;D

Citaat

VI 

Holotropic Breathwork: 
A New Approach to Psychotherapy and Self-Exploration

Holotropic Breathwork is an experiential method of self-exploration and psychotherapy that my late wife Christina and I developed in the mid1970s at the Esalen Institute in Big Sur, California. This approach induces deep holotropic states of consciousness through a combination of very simple means: accelerated breathing, evocative music, and a bodywork technique that helps to release residual bioenergetic and emotional blocks.

The sessions are usually conducted in groups; participants work in pairs and alternate in the roles of “breathers” and “sitters.” The process is supervised by trained facilitators who assist participants whenever special intervention is necessary. Following the breathing sessions, participants express their experiences by painting mandalas and sharing accounts of their inner journeys in small groups. Follow-up interviews and various complementary methods are used, if necessary, to facilitate the completion and integration of the breathwork experience.

In both theory and practice, Holotropic Breathwork combines and integrates various elements from modern consciousness research, depth psychology, transpersonal psychology, Eastern spiritual philosophies, and native healing practices. It differs significantly from traditional forms of psychotherapy, such as psychoanalysis and various other schools of depth psychology, which primarily use verbal means. It shares certain common characteristics with the experiential therapies of humanistic psychology, such as Gestalt practice and the neo-Reichian approaches, which emphasize direct emotional expression and work with the body. However, the unique feature of Holotropic Breathwork is that it utilizes the therapeutic potential of holotropic states of consciousness.

Ancient and native cultures used holotropic states for centuries or even millennia in their ritual, spiritual, and healing practices. The extraordinary healing power of these states was confirmed by modern consciousness research conducted in the second half of the twentieth century. This research has also shown that the phenomena occurring during these states represent a critical challenge for the current conceptual frameworks used by academic psychiatry and psychology, as well as for their basic metaphysical assumptions. The work with Holotropic Breathwork requires a new understanding of consciousness and of the human psyche, both healthy and diseased. The basic principles of this new psychology were discussed in the second chapter of this encyclopedia, as well as my other writings (Grof 2000, Grof and 2012).

The Healing Power of Breath

In ancient and preindustrial societies, the breath has played a very important role in cosmology, mythology, and philosophy, as well as in ritual and spiritual practices. Various breathing techniques have been used since time immemorial for religious and healing purposes. Since the earliest times, virtually every major psychospiritual system seeking to comprehend human nature has viewed breath as a crucial link between nature, the human body, the psyche, and the spirit.

In ancient Indian literature, the term prāna meant not only physical breath and air, but also the sacred essence of life. Similarly, in traditional Chinese medicine, the word chi refers to the cosmic essence and the energy of life, as well as to the air we breathe into our lungs. In Japan, the corresponding word is ki. Ki plays an extremely important role in Japanese spiritual practices and martial arts. In ancient Greece, the word pneuma meant air or breath as well as spirit, or the essence of life. The Greeks also saw breath as being closely related to the psyche. The term phren was used both for the diaphragm, the largest muscle involved in breathing, and the mind (as we see in the term schizophrenia, which literally means split mind).
In the old Hebrew tradition, the same word, ruach, denoted both breath and creative spirit, which were seen as identical. The following quote from Genesis shows the close relationship between God, breath, and life: “Then the Lord God formed a man [Hebrew “Adam”] from the dust of the ground, and breathed into his nostrils the breath of life, and the man became a living being.” In Latin, the same name was used for breath and spirit—spiritus. Similarly, in Slavic languages, spirit and breath have the same linguistic root.

In native Hawaiian tradition and medicine (kanaka maoli lapa’au), the word ha means the divine spirit, wind, air, and breath. It is contained in the popular Hawaiian aloha, an expression that is used in many different contexts. It is usually translated as presence (alo) of the Divine Breath (ha). Its opposite, ha’ole, meaning without breath or without life, is a term that native Hawaiians have applied to white-skinned foreigners since the arrival of the infamous British sea captain James Cook in 1778. The kahunas, “Keepers of Secret Knowledge,” have used breathing exercises to generate spiritual energy (mana).

It has been known for centuries that it is possible to influence consciousness through techniques that involve breathing. The procedures that have been used for this purpose by various ancient and preindustrial cultures cover a wide range, from drastic interference with breathing to subtle and sophisticated exercises of various spiritual traditions. The original form of baptism practiced by the Essenes, for example, involved forced submersion of the initiate under water for an extended period of time. This resulted in a powerful experience of death and rebirth. In some other groups, the neophytes were half-choked by smoke, strangulation, or compression of the carotid arteries.

Profound changes of consciousness can be induced by both extremes in the breathing rate, hyperventilation and prolonged withholding of breath, as well as by using these two extremes in an alternating fashion. Very sophisticated and advanced methods of this kind can be found in the ancient Indian science of breath, or prānāyāma. William Walker Atkinson, an American writer who was influential during the turn-of-the-century (1890s–1900s) spiritual-philosophical movement, wrote a comprehensive treatise on the Hindu science of breath under the pseudonym Yogi Ramacharaka (Ramacharaka 1903).

Specific techniques involving intense breathing or withholding of breath are also part of various exercises in Kundalini Yoga, Siddha Yoga, the Tibetan Vajrayana, Sufi practice, Burmese Buddhist and Taoist meditation, among many other spiritual systems. Indirectly, the depth and rhythm of breathing can be profoundly influenced by ritual artistic performances, such as the the Balinese monkey chant or Ketjak, the Inuit Eskimo throat music, the Tibetan and Mongolian multivocal chanting, and the singing of kirtans, bhajans, or Sufi chants.

More subtle techniques, which emphasize special awareness in relation to breathing rather than changes of the respiratory dynamics, have a prominent place in Buddhism. Anāpānasati is a basic form of meditation taught by the Buddha; it literally means “mindfulness of breathing” (from the Pali anāpāna, meaning inhalation and exhalation and sati, meaning mindfulness). Buddha’s teaching of anāpāna was based on his experience using it as a means of achieving his own enlightenment. He emphasized the importance of being mindful not only of one’s breath, but using the breath to become aware of one’s entire body and of all of one’s experience. According to the Anāpānasati Sutta (sutra), practicing this form of meditation leads to the removal of all defilements (kilesa). The Buddha taught that systematic practice of anāpānasati would lead to the final release (nirvāna or nibbāna).

Anāpānasati is practiced in connection with Vipassana (insight meditation) and Zen meditation (shikantaza, which means “just sitting”). The essence of anāpānasati as the core meditation practice in Buddhism, especially the Theravada school, is to be a passive observer of the natural involuntary breathing process. This is in sharp contrast with the yogic prānāyāma practices, which employ breathing techniques that aim for rigorous control of the breath. Anāpānasati is not, however, the only Buddhist form of breathing meditation. In the Buddhist spiritual practices used in Tibet, Mongolia, and Japan, breath control plays an important role. The cultivation of special attention to breathing also represents an essential part of certain Taoist and Christian practices.

In the development of materialistic science, breathing lost its sacred meaning and was stripped of its connection to the psyche and spirit. Western medicine reduced it to an important physiological function. The physical and psychological manifestations that accompany various respiratory maneuvers have all been pathologized. The psychosomatic response to faster breathing, the so-called hyperventilation syndrome, is considered a pathological condition, rather than what it really is: a process that has an enormous healing potential. When hyperventilation occurs spontaneously, it is routinely suppressed by the administration of tranquilizers, injections of intravenous calcium, and the application of a paper bag over the face to increase the concentration of carbon dioxide and combat the alkalosis caused by faster breathing.

In the second half of the twentieth century, Western therapists rediscovered the healing potential of breath and developed techniques that utilize it. We have experimented with various approaches involving breathing in the context of our month-long seminars at the Esalen Institute in Big Sur, California. These included both breathing exercises from ancient spiritual traditions under the guidance of Indian and Tibetan teachers, as well as techniques developed by Western therapists. Each of these approaches has a specific emphasis and uses breath in a different way. In our own search for an effective method, we tried to simplify this process as much as possible.

We came to the conclusion that it is sufficient to breathe faster and more effectively than usual, with full concentration on the inner process. Instead of emphasizing a specific technique of breathing, we follow the general strategy of holotropic work: to trust the intrinsic wisdom of the body and follow the inner clues. In Holotropic Breathwork, we encourage people to begin the session with faster and somewhat deeper breathing, tying inhalation and exhalation into a continuous circle of breath. Once in the process, they find their own rhythm and way of breathing.

We have been able to repeatedly confirm Wilhelm Reich’s observation that psychological resistances and defenses are associated with restricted breathing (Reich 1949, 1961). Respiration is an autonomous function, but it can also be influenced by volition. The deliberate increase of breathing typically loosens psychological defenses and leads to a release and emergence of unconscious (and superconscious) material. Unless one has witnessed or experienced this process personally, it is difficult to believe, on theoretical grounds alone, in the power and efficacy of this technique.

Fragment uit: The Way of the Psychonaut Volume One: Encyclopedia for Inner Journeys

Copyright © 2019 by Stanislav Grof, M.D., Ph.D.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld'. 'HERKENNEN, 'OP-MERKEN, EN 'MERKEN & OPMERKZAAMHEID.
« Reactie #63 Gepost op: 02-12-2023 06:15 »
Je hoeft nergens naartoe of ergens van weg. Al de rest is niets anders dan.. misleiding!

Zeg is Vrije Guido,  ;) ....
Juiste mindfulness, of ook wel juiste OPMERKZAAMHEID of juiste aandacht is milde aandacht zonder identificatie en zonder oordeel.
Zie...
Citaat

De Boeddha zei dat de absolute waarheid niet iets mysterieus is, maar de direct waargenomen waarheid van onze eigen ervaring. Het kan enkel gevonden worden door directe ervaring. Niet door een tweedehands theorie te begrijpen. Daarom dienen we opmerkzaam (mindful) te zijn, maar dan wel op zo’n manier dat we ons niet vereenzelvigen met datgene dat we waarnemen. Deze alles doorziende waarneming kunnen we ‘juiste mindfulness’ noemen.

Aandacht zonder identificatie en interpretatie
Mindful zijn zonder identificatie en interpretatie laat zich niet zo eenvoudig uitleggen. Immers, zoals hierboven al vermeld, is de absolute waarheid niet in woorden uit te drukken. De absolute waarheid is niet van de mind, de absolute waarheid is van de directe waarneming. De directe waarneming zonder deze in te kleuren. Woorden kunnen hier enkel naar verwijzen. Onderstaande stappen kunnen hierbij mogelijk helpen.
...

bron: https://meditatieinstituut.nl/mindfulness/juiste-mindfulness/

Ik heb zo de indruk dat jij NIETS anders zegt dan de Boeddha.
Is mijn vermoeden juist?

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #64 Gepost op: 02-12-2023 12:04 »

Zeg is Vrije Guido,  ;) ....
Juiste mindfulness, of ook wel juiste OPMERKZAAMHEID of juiste aandacht is milde aandacht zonder identificatie en zonder oordeel.
Zie...
Citaat

De Boeddha zei dat de absolute waarheid niet iets mysterieus is, maar de direct waargenomen waarheid van onze eigen ervaring. Het kan enkel gevonden worden door directe ervaring. Niet door een tweedehands theorie te begrijpen. Daarom dienen we opmerkzaam (mindful) te zijn, maar dan wel op zo’n manier dat we ons niet vereenzelvigen met datgene dat we waarnemen. Deze alles doorziende waarneming kunnen we ‘juiste mindfulness’ noemen.

Aandacht zonder identificatie en interpretatie
Mindful zijn zonder identificatie en interpretatie laat zich niet zo eenvoudig uitleggen. Immers, zoals hierboven al vermeld, is de absolute waarheid niet in woorden uit te drukken. De absolute waarheid is niet van de mind, de absolute waarheid is van de directe waarneming. De directe waarneming zonder deze in te kleuren. Woorden kunnen hier enkel naar verwijzen. Onderstaande stappen kunnen hierbij mogelijk helpen.
...

bron: https://meditatieinstituut.nl/mindfulness/juiste-mindfulness/

Ik heb zo de indruk dat jij NIETS anders zegt dan de Boeddha.
Is mijn vermoeden juist?

Het totaal aan subjectief verzamelde inhoud vormt een sfeer van ontvankelijkheid. Die subjectieve ontvankelijkheid is het diepere, subtieler 'zelf'-gevoel.. 'ik.
Dat diepere 'zelf'-gevoel kun je op-merken middels het belang van intentie dat te willen op-merken. Het is eenvoudig ieders totaal kapitaal om te verklaren, vertalen en te ervaren. Tenslotte is het slechts de ervaring van een onbepaald keuzeloos.. perspectief, kortom een ervaring en beleving van subjectief kapitaal, daarom kan het ook worden doorgegeven als duiding en verwijzing, omdat deze mentale realisaties zich allemaal afspelen binnen subjectieve inhoud. No way out.

Het 'herkennen' en 'merken' daarentegen, is geen ervaring noch beleving.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *

Jij eeuwige nihilist, wanneer ga jij nou toch is normaal doen? ;D

Byron Katie's "THE WORK" is een Godsgeschenk voor vele duizenden mensen.
En van wie is Byron Katie een Fan?
Jawel, ze is van van U.G. Krishnamurti!
Zie video uit 1998 >>> YouTube / U.G. Krishnamurti Krishnamurti - Interview & Conversation With Byron Katie
Oh, dat is ook toevallig, lees ik net dat jij ooit nog met U.G regelmatig telefonisch contact gehad hebt.  ;)

Citaat

Bij U.G Krishnamurti had ik de voor mij'..beste feedback, m.b.t de onder-vinding van de 'Werkelijkheid', en het 'Merken' van ''LEVEN'' zelf.
Met U.G heb ik ook regelmatig telefonisch contact gehad, en het meest gedenkwaardige is voor mij een auto rit geweest van een paar uur, dwars door Amsterdam.

Ik kwam pas in contact met deze materie NA'dat ik letterlijk' getroffen was door de bliksem.... regelrecht in/tot mijn identiteits besef, nu 29 jaar geleden.
Voor dat moment' zei dit mij allemaal niks tot weinig.....
door de verhalen en duidingen van 'anderen' ben ik in staat geweest om verwoordings grip te krijgen op wat ik tot op dit' moment onder-vind, 'Herken' en 'Merk'.

Alexander bv was tot de constatering gekomen om te zeggen...je HOEFT' er niks mee.
En zo is het !, ik hoef er niks mee, maar af en toe wat quotes plaatsen op dit forum kan geen kwaad m.i. (is ook het enigste forum waar ik actief op ben met mijn' geneuzel
Ik zit wel nog op 5 andere forums wereldwijd, die gaan over goud zoekers, de werelzeilers, avonturiers, Bergbeklimmers, en miljonairs....

Kapitein van mijn' eige schip.........zeker weten.
Sagnaar

2 juli 2012

http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=29793&postcount=83

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Unstoppable geneuzel. No way out!
« Reactie #66 Gepost op: 02-12-2023 14:39 »
...No way out.

Het 'herkennen' en 'merken' daarentegen, is geen ervaring noch beleving.
Unstoppable geneuzel. No way out! ;D

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #67 Gepost op: 02-12-2023 14:47 »

Vrij, waarom gebruik jij zoveel herhalingen van woorden? Tot nu toe lijkt het de boodschap niet ten goede te komen.

Misschien vinden jullie dit leuk…

https://youtu.be/ftRwpnBsam4

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #68 Gepost op: 02-12-2023 15:05 »

Vrij, waarom gebruik jij zoveel herhalingen van woorden? Tot nu toe lijkt het de boodschap niet ten goede te komen.

Alle woorden alle verhaaltjes is niets anders dan een herhaling van zetten, tenslotte kun je alleen iets volgen, begrijpen, ervaren, beleven etc, door het geheugen en de herinnering aan te spreken..

En Mooij is een prima voorbeeld van mentale realisatie. ;)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #69 Gepost op: 02-12-2023 15:09 »

Vrij kan het niet helpen, het is een gewoonte van hem geworden (alle gewoontes die we hebben ontstaat door conditionering patronen)!  ;D

Ah, good old Mooji.
Ben in de winter van '06-07' op satsang geweest bij hem in Tiruvannamalai te India.
Het Duitste Advaita-zwijn Karl Renz zat daar ook dagelijks gratis satsang te geven wat een traditie is daar.
Aan Karl Renz heb ik de beste herinneringen, want hij heeft de stijl van U.G. Krishnamurti Krishnamurti!
Tjsonge wat was me dat lachen in zijn satsangs! Elke dag liepen mensen er boos uit weg! ;D

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Mooji vs Karl Renz.
« Reactie #70 Gepost op: 02-12-2023 15:15 »

Zou jij zelf is geen gratis socksang gaan geven in Tiruvannamala?  ;D
Dan bereik je misschien nog iemand. ;)
Ik hoor Karl Renz nog naroepen naar een boze deelnemer die wegliep uit zijn satsang want Karl niet liefdevol genoeg volgens hem: "Run to Mooji, he has a jar of honey for you!"

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & the most beneficial entertainment on the internet!
« Reactie #71 Gepost op: 02-12-2023 15:34 »
Ik denk dat het moeilijk is om via een forum aan spirituele ontdekking te doen, er zijn zoveel verschillende stemmen.
Maar lachen en plezier gegarandeerd voor hen met een interesse in het onderwerp!  ;D

Citaat

Ramesh himself has said, 'For those with an interest in the subject, it's the most beneficial entertainment in town'

https://www.amazon.com.be/-/en/Ramesh-S-Balsekar/dp/1842930648

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & the most beneficial entertainment on the internet!
« Reactie #72 Gepost op: 02-12-2023 17:02 »
https://www.amazon.com.be/-/en/Ramesh-S-Balsekar/dp/1842930648

Dit boek is vertaald in "Nou én?" waaruit...

Citaat
Over het onderricht praten

Bruce: Ramesh, als we hier zo dadelijk weggaan, kunnen er mensen zijn die ik graag over dit soort ervaringen zou willen vertellen - mensen die problemen hebben met bepaalde aspecten ervan. Ik vroeg me af of u een prettige manier hebt gevonden om deze kennis met mensen te delen. Hoe kunnen we mensen hierover vertellen zonder ze af te schrikken? Ik kan moeilijk op iemand af lopen en zeggen: Jij bent een fictie, maat!' '

Ramesh: Het hele punt is dat als er praten plaatsvindt, je dat gewoon moet laten gebeuren. Het effect ervan zal afhangen van de bestemming van degene die het hoort! Mensen vragen me soms: 'Moet ik met hen gaan praten?', en mijn antwoord is: 'Praat niet met hen, maar als er praten plaatsvindt, laat het dan gebeuren. Als je met hen wilt praten, is er een 'ik' dat wil praten. Maar of het praten plaatsvindt of niet - nogmaals, dat ligt niet in jouw handen.
8)

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #73 Gepost op: 03-12-2023 09:50 »
Ik heb dat boek “Nou én” in mijn collectie maar ben er nooit verder in gekomen dan de eerste twintig pagina’s. Amusant maar het sprak mij niet aan als waarheid.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Wat is waarheid?
« Reactie #74 Gepost op: 03-12-2023 12:58 »
Amusant maar het sprak mij niet aan als waarheid.
Dacht je er waarheid in te vinden dan?
Wat is waarheid?

Citaat
Waarheid kan niet worden beschreven of uitgelegd. Waarheid is 'Wat-is' en de acceptatie van 'Wat-is'. Elk woord dat geuit wordt met betrekking tot de Waarheid kan slechts een vingerwijzing zijn. Het begrijpen van Waarheid kan niet worden nagestreefd of actief worden verkregen, het kan alleen maar gebeuren als de geest stil is en geen gedachten bevat. Als het begrijpen komt, dan kan het slechts aanvaard worden als de geest zich ontdaan heeft van het 'ik' en het hart gevuld is met Liefde. De ultieme waarheid, zoals Ramana Maharshi, Nisargadatta Maharaj en alle wijzen voor hen duidelijk hebben gesteld, is dat er schepping noch destructie bestaat, geboorte noch dood, lotsbestemming noch vrije wil, pad noch eindbestemming.

Ramesh S. Balsekar: Ultieme waarheid

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *

Keen, één van je pseudoniemen op Lauren's waarheidvinding forum, Laurens heeft het toch wel bij het rechte eind....

Citaat
Keen is weer terug, et voila, er wordt als vanouds weer dezelfde onzin gekraaid.
Waarom kom je dit, naar eigen zeggen, zinloze verwoorden hier steeds maar weer opnieuw doen, kom je adviezen geven 'wat te doen of te laten', terwijl je luchtig blijft beweren dat er niets gedaan kan worden.

Laurens
28 August 2023

bron: http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=155503&postcount=575

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
'De wereld' & Mooji als mentaal gerealiseerd bevonden door Vrij.
« Reactie #76 Gepost op: 06-12-2023 03:41 »

Zeg eens, hoe weet jij zo zeker dat Mooji slechts een mentaal gerealiseerde is?
Je moet een soort expert zijn in deze 'materie'.

Als dit soort dingen ter sprake komen, dan zeg ik het precies zo als ik het kan schrijven, er zit voor mij geen psychische lading in, maar wel een temperament van benadrukken, om de vluchtigheid van taal en spreken een beetje gewicht te geven. Voor de rest is het mij om het even wat ik allemaal uitkraam. Need i say more?

Jaja, zeg maar is wat meer, kraam nog maar wat over Mooji uit. 8)
Op fora heb je in de anonimiteit wel een grote mond die er veel uitkraamt, maar zou je Mooji ook in zijn gezicht durven zeggen dat hij een mentaal gerealiseerde is?

Ik ga intussen nog is luisteren naar Mooji, is weer enkele jaren geleden.
video van 12 uur geleden > YouTube / A Most Profound Guided Exercise for Awakening
Hola!
Valt me meteen op dat hij flink vermagerd is!

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #77 Gepost op: 06-12-2023 12:26 »
Ik mag Mooji wel, hij komt soms met interessante dingen en is vriendelijk. Hij lijkt mij meer verlicht dan Vrij of I’m a loser…

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Mooji als mentaal gerealiseerd bevonden door Vrij.
« Reactie #78 Gepost op: 06-12-2023 14:46 »

Zeg eens, hoe weet jij zo zeker dat Mooji slechts een mentaal gerealiseerde is?
Je moet een soort expert zijn in deze 'materie'.

Als dit soort dingen ter sprake komen, dan zeg ik het precies zo als ik het kan schrijven, er zit voor mij geen psychische lading in, maar wel een temperament van benadrukken, om de vluchtigheid van taal en spreken een beetje gewicht te geven. Voor de rest is het mij om het even wat ik allemaal uitkraam. Need i say more?

Jaja, zeg maar is wat meer, kraam nog maar wat over Mooji uit. 8)
Op fora heb je in de anonimiteit wel een grote mond die er veel uitkraamt, maar zou je Mooji ook in zijn gezicht durven zeggen dat hij een mentaal gerealiseerde is?

Ik ga intussen nog is luisteren naar Mooji, is weer enkele jaren geleden.
video van 12 uur geleden > YouTube / A Most Profound Guided Exercise for Awakening
Hola!
Valt me meteen op dat hij flink vermagerd is!

Mooi is zo mager, omdat hij wordt verteerd door zijn eigen onzin.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #79 Gepost op: 06-12-2023 15:00 »
Dat was de vraag niet. De vraag is hoe jij zo zeker dat Mooji (slechts) een mentaal gerealiseerde is?

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #80 Gepost op: 06-12-2023 15:08 »
Ik mag Mooji wel, hij komt soms met interessante dingen en is vriendelijk. Hij lijkt mij meer verlicht dan Vrij of I’m a loser…
Tuurlijk staat Mooji mijlenver boven onbenullige anonieme internet figuren als Vrij, I’m a loser of Laurens.

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #81 Gepost op: 06-12-2023 16:56 »
Dat was de vraag niet. De vraag is hoe jij zo zeker dat Mooji (slechts) een mentaal gerealiseerde is?

Dat weet ik, omdat ik kan zien waar hij met zijn duidingen maar verwijst. 2+2=5...

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #82 Gepost op: 06-12-2023 18:51 »
Dat weet ik, omdat ik kan zien waar hij met zijn duidingen maar verwijst. 2+2=5...
Ah zo, en wat is zijn duiding dan wel volgens jou?
En jouw duiding verwijst naar 2+2= 4...?

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #83 Gepost op: 06-12-2023 19:18 »

Zijn duidingen verwijzen naar ergens.. (within)
Mijn duidingen verwijzen naar nergens.. (without)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Vrij's beschikbaarheid zonder voorwaarden.
« Reactie #84 Gepost op: 06-12-2023 19:18 »

En jij die beweert al een tijdje uit de box te zijn; 'zelfloos'...
Geniet jij nou maar van je 'zelf',  ik kan daar niet veel mee, ik ben al een tijdje uit de box.. :)
Ik en bv. een Mooji en zovele anderen zijn dan nog niet uit de box volgens jou.
En jij de nihilist, de absolutist en criticaster die denkt de juiste afslag te weten voor iedereen, is onderstaande duiding over je "beschikbaarheid zonder voorwaarden" waar je 10 jaar over getoeterd hebt op het waarheid vindingsforum dan de duiding bij uitstek, of het juiste rekensommetje voor hen die nog niet uit 'de box' zijn?
Citaat
'Beschikbaarheid zonder voorwaarden' is voor mij volkomen helder, maar daarmee zegt dat niks over wat het is bij mij. Ik geef er slechts een 'feeling mee aan, noem het een poging.

Guido
2 feb. '22
http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=150134&postcount=1091
Zolang jouw uitzettingen voor jou maar helder zijn hé Vrije Guido. ;D

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Vrij's duidingen die naar nergens verwijzen.
« Reactie #85 Gepost op: 06-12-2023 19:21 »
Onnozel manneke dat je bent zoals ze bij mij in Vlaanderen plegen te zeggen!  ;D
Wat sla jij er toch een onzin uit!
Wie heeft er nu wat aan?
Niemand die onderweg is naar nergens heeft er wat aan zeker!  ;D

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: 'De wereld' & Vrij's duidingen die naar nergens verwijzen.
« Reactie #86 Gepost op: 06-12-2023 19:38 »

Precies en daar gaat het om, daarom is Laurens’ forum ten onder gegaan. Niemand had wat aan al die wannebe verlichten die met elkaar in de clinch lagen zonder iets wezenlijks te verrichten.

Als Mooji mij zegt, “wij gaan tien minuten lang gewoon zijn” en “richt je op je gevoel van zijn” dan heb ik daar wat aan, dan voel ik mij na die tien minuten verfrist en alsof ik iets nieuws heb geleerd over mijn binnenste.

Maanden van Vrij’s geneuzel hebben mij niet zover kunnen brengen.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
'De wereld' & Mooji / Papaji & straffe gast (onnozel manneke)
« Reactie #87 Gepost op: 06-12-2023 19:41 »
Citaat
Nothing on this earth or in the heavenly realms can overwhelm or overcome you when you know who you truly are.
Your true Self is perfect, complete and unchanging.
In Satsang, a gathering in Truth, this discovery is made possible.
Welcome to Satsang.

~ Mooji
https://mooji.org/events/satsang-with-mooji-tiru-2020
Ja Mooji, we hebben hier een straffe gast (onnozel manneke) op het forum hoor. ::)
Volgens hem verwijzen jouw duidingen naar ergens (within), wat de verkeerde afslag is en je mentale realisatie aantoont, terwijl de juiste afslag volgens onze straffe gast zijn duidingen naar nergens (without) verwijzen.

Mooji, ben je wel zeker dat je jouw goeroe Papajij goed begrepen hebt?
Ik ga alvast de video is bekijken > YouTube When Mooji Met Papaji ( Part 1 ) ♡ Satsang With Papaji

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & No teaching, no teacher, no student.
« Reactie #88 Gepost op: 06-12-2023 20:43 »

Precies en daar gaat het om, daarom is Laurens’ forum ten onder gegaan. Niemand had wat aan al die wannebe verlichten die met elkaar in de clinch lagen zonder iets wezenlijks te verrichten.
Een hoop betweters onder elkaar waren het het daar, inclusief de forumbaas. Allemaal meenden en menen ze de juiste afslag te weten.

Als Mooji mij zegt, “wij gaan tien minuten lang gewoon zijn” en “richt je op je gevoel van zijn” dan heb ik daar wat aan, dan voel ik mij na die tien minuten verfrist en alsof ik iets nieuws heb geleerd over mijn binnenste.

Mooji is een topper. Vrij is zo ingenomen met zichzelf dat hij dat niet ziet.
De duidingen van Mooji liggen helemaal in de lijn met die van zijn legendarische leermeester Papaji dewelke in de eerste minuut van de video al verteld wordt:
Citaat

interviewer: If you had to sum up your teaching in one or two sentences, what would they be?
Papaji: No teaching, no teacher, no student.

interviewer: Then what are we doing here today?
Papaji: To find out who you are.

interviewer: The first question Papaji is... Who are you?
Papaji: I am That! From where you, me, she, he... all the rest emerge from. I am That.

YouTube / PAPAJI - Call Off The Search (Full Documentary)
Uit Papaji's lijn zeer meerdere bekende leraars gekomen.

Maanden van Vrij’s geneuzel hebben mij niet zover kunnen brengen.

Maar vermakelijk is Vrij's geneuzel wel hé. ;D

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #89 Gepost op: 07-12-2023 13:16 »
Ja Papaji was bijzonder, en de ‘Call Off the Search’ docu is een van mijn favorieten. Papaji was ergens toch wel een eindpunt van de spirituele zoektocht, net zoals U.G. Krishnamurti dat ook was. Beiden zeggen, je hoeft niet verder te mediteren, je bent al wat je zoekt. Maar bij Papaji waren vaak uitzonderlijke ervaringen aanwezig, hij had een speciale aanwezigheid.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #90 Gepost op: 07-12-2023 16:00 »
...Maar bij Papaji waren vaak uitzonderlijke ervaringen aanwezig, hij had een speciale aanwezigheid.
Idem Mooji.
Ik heb in het voorjaar van 2004 in India te Tiruvannamalai gezien hoe een Israëlische professor in de filosofie met vele vragen voor Mooji stond (dewelke zat) en door zijn knieën zakte en op de grond viel na antwoorden van Mooji op zijn vele vragen.
Moet er wel bijvertellen dat ik die Israëlische professor de dagen ervoor in de satangs van Karl Renz heftig met hem in discussie zag / hoorde gaan waarbij die professor steeds het onderspit moest delven en zo tot stilstand kwam. Men zou dus kunnen zeggen dat Karl Renz het ego van die professor al danig verzwakt had waardoor het makkelijker was voor Mooji.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *

Guido kom nog is wat aanwijzingen geven joh.
Zonder jou is het hier maar stil. Breng I'm a loser mee als j'em ergens tegenkomt.  ;)
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: 'De wereld' & Mooji
« Reactie #92 Gepost op: 19-02-2024 21:18 »
Nothing on this earth or in the heavenly realms can overwhelm or overcome you when you know who you truly are.
Your true Self is perfect, complete and unchanging.
In Satsang, a gathering in Truth, this discovery is made possible.
Welcome to Satsang.

~ Mooji

Ik herinner me een mooie geleide meditatie, waarin Mooji de instructie gaf “sit and just Be”… die indicatie, om me te richten op het gewoon zijn, heeft me meerdere mooie ochtenden bezorgd.

Ik mag Mooji wel, ik krijg het gevoel dat hij een echt gevoelsmens is en best uniek. De manier waarop hij zijn satsang geeft is ook mooi.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024 21:30 door Bodhiboem »

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Donald Trump vs Kamala Harris
« Reactie #93 Gepost op: 02-08-2024 20:35 »
Hopeloze poppenkast.

Amerika wordt opgevreten door 'woke'' indoctrinatie..
Intussen is Kamala Harris presidentskandidaat!
Ik word emotioneel bij het luisteren naar haar toespraken.  :-*
Jij kiest voor Trump dan?

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: 'De wereld' & Kamala Harris genomineerd.
« Reactie #94 Gepost op: 02-08-2024 20:47 »
...
Zou mooi als Joe Biden's vervanging noodzaak werd voor zijn ambtstermijn om is want dan kreeg Amerika (even) zijn eerste vrouwelijke president in de geschiedenis in de persoon van Kamala Harris.
Go Kamala Go!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/02/kamala-harris-genomineerd/