Leuk dat jullie mijn persoontje weer eens gaan analyseren, altijd gezellig. Schrijver Harry Mulisch schreef ooit een boek "Voer voor psychologen". Teksten kunnen altijd voer zijn, hoe oud dan ook. Fijn dat de indruk bestaat dat ik "goedgelovig" en "schuldgevoelig" zou zijn. Twee elementen die vaak voorkomen in de christelijke wereld, dus wel erg voor de hand liggend. Goedkoop, dat dan weer wel. Ik vind het eerlijk gezegd wel komisch.
Je had er moeten bij zijn in die 10 jaar op het zelf kennis forum van Laurens. Gelachen dat we hebben!
Niemand heeft er wat van opgestoken, wat de bedoeling is, want er is wezenlijk geen mij' wie'.
Maar komisch was het van jewelste dat non-dualiteit circus.
Maar wie weet haalt het niet te stoppen adviesbureau "Vrij & Loser" op dit forum wel de 20 jaar (als dat oude mannetje dat i'm a loser is nog zolang leeft).
Hoe dan ook, ik las in een inspiratie email vandaag dat Erik van Zuydam er na 20 jaar duiden over non-dualiteit mee stopt.
Zie...
Beste mensen,
Zo’n anderhalve maand geleden heb ik besloten om te stoppen met mijn activiteiten rond non-dualiteit en met iets geheel nieuws te beginnen. De inspiratiemail gaat voorlopig nog door.
Het besluit om er een punt achter te zetten kwam – gezien een ingrijpend nieuw inzicht, twee jaar geleden - niet uit de lucht vallen. Het kostte me echter de nodige moeite om iets wat ik in twee decennia had opgebouwd definitief los te laten. Sinds kort echter, viel spontaan het besluit, opeens was het duidelijk: “Het is klaar”.
En nu?
https://www.erikvanzuydam.com/
Ja, en nu?
Ik lachte me net een kriek lezend lezend in zijn inspiratiemail met wat hij nu verder gaat...
Kort na dit besluit kreeg ik een spontane ingeving om iets heel anders te gaan beginnen: Zuurstof Adem Therapie. In het kort: een methode waarbij je lichaam een tijdelijke zuurstofboost krijgt. Door een specifieke ademhalingstechniek, ondersteund door medische technologie die het mogelijk maakt om lucht met een zeer hoge zuurstofconcentratie in te ademen wordt de zuurstofopname in de bloedsomloop verhoogd. Dit heeft direct merkbare weldadige effecten op zowel fysiek als geestelijk niveau.
"Zuurstof Adem Therapie"... de zoveelste nieuwe benaming na de "Wim Hof adem-methode" van
Stanislav Grof's holotropisch ademwerk!
Ik kan Erik volledig begrijpen, met Stanislav Grof's holotropisch ademwerk - ook gekend als psychedelisch ademen - gebeurt / verandert /verruimt er tenminste wat in tegenstelling tot het oeverloze "duiden" van non-dualiteit knullen als in advies bureau "Vrij & Loser".