Ik heb er meer en meer twijfels bij. Het bewustzijn presenteert ons een bepaalde indruk van hoe zaken gaan en bestaan, maar is dat wel waar, werkelijk, en kunnen we ons daar wel op baseren? Bijvoorbeeld, als het bewustzijn ons presenteert dat dit of dat ons drijft, is dat dan echt zo, of is dit enkel hoe bewustzijn dit aan ons presenteert? Kunnen we wel echt zien wat ons drijft? Misschien is de enige functie van bewustzijn wel om ons de illusie te geven dat we in controle zijn, weten hoe dingen gaan etc. en daarmee voldoende hebben om te overleven.
Ik heb wel gevoel voor leiding. Dat dingen soms net wat te toevallig op mijn Pad komen, of dat gebeurtenissen iets te toevallig samenkomen op hetzelfde moment.
Alsof iets je duidelijk wordt gemaakt. Verder voel ik het zo dat je dingen oppikt maar niet zozeer dat zoiets uit jezelf komt. Eerder dat het tot jezelf komt.
Er zijn ook mensen die geloven in gidsen en communiceren met gidsen.
Hoe dan ook vind ik het allemaal niet zo geloofwaardig om alles te zien als je eigen verdienste, initiatief, keuze, en dat alles begint bij mij.
Ik geloof eigenlijk dat het hele idee dat we het allemaal zo goed weten wat ons drijft, en waar alles vandaan komt, hoe alles werkt, zelfoverschatting is.
Een soort bewustzijnsillusie.