Ik dacht dat ik mijn ochtendmeditatie over vreugde zou delen, die begon met mijn vroege ochtendkoffie. Er kwam een koel briesje binnen uit de tuinen en wat getjilp van vogels. Het belooft een warme dag te worden.
In het belang van het zoeken naar vreugde, dacht ik dat ik een lijst zou samenstellen van de dingen die me vreugde gaven. Sommige waren menselijke basisactiviteiten zoals eten en drinken, sommige waren betrokken bij het gebruik van het lichaam zoals fietsen en douchen, sommige waren betrokken bij het maken van dingen, en weer anderen gingen over verhalen, en nog meer gingen over liefhebben. Al deze dingen lijken iets van de geest te voeden, en geven me op een bepaald niveau vreugde.
Nu kan ik gewoon meer tijd besteden aan deze activiteiten, en mezelf onderdompelen in wat ik leuk vind, maar er is meer aan de hand. Door te mediteren op vreugde geef ik bewust mijn energie en aandacht aan mijn vreugde, en het lijkt bepaalde dingen in mij te verschuiven. Ik voel me lichter en helderder, minder zwaar, zuiverder.
Het lijkt erop dat mijn geest weet hoe ik dit moet doen, en alles wat ik hoef te doen is me gewoon meditatief bewust zijn van mijn vreugde en de dingen die erin gaan.