Auteur Topic: Onbekende Boeddha  (gelezen 5601 keer)

Offline daronduin

• Nieuwkomer
  • *
Onbekende Boeddha
« Gepost op: 06-11-2014 20:32 »
Hallo,

Vanmiddag ben ik opzoek gegaan naar een boeddha om te geven aan mijn moeder. Samen met mijn zus heb ik een onwijs mooie boeddha gevonden. Buiten de betekenis van liefde en respect om ben ik benieuwd naar wat deze nog meer betekend. De stand van de handen is nergens terug te vinden. De duimen zijn naar binnen gevouwen en de wijsvingers wijzen omhoog, de middelvingers staan tegen elkaar en de ringvingers en pinken wijzen enkel naar elkaar.

Komt iemand deze beschrijving bekend voor?

Alvast bedankt.

Offline teksten Siebe

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Re:Onbekende Boeddha
« Reactie #1 Gepost op: 06-11-2014 22:40 »
Hallo,

Vanmiddag ben ik opzoek gegaan naar een boeddha om te geven aan mijn moeder. Samen met mijn zus heb ik een onwijs mooie boeddha gevonden. Buiten de betekenis van liefde en respect om ben ik benieuwd naar wat deze nog meer betekend. De stand van de handen is nergens terug te vinden. De duimen zijn naar binnen gevouwen en de wijsvingers wijzen omhoog, de middelvingers staan tegen elkaar en de ringvingers en pinken wijzen enkel naar elkaar.

Komt iemand deze beschrijving bekend voor?

Alvast bedankt.

nee, heb je gezocht onder mudra's van de Boeddha?
dharmachakramudra wellicht??
Siebe

Offline daronduin

• Nieuwkomer
  • *
Re:Onbekende Boeddha
« Reactie #2 Gepost op: 07-11-2014 09:37 »
Bedankt voor de reactie.
Vanmorgen ben ik zelf nog wat wezen zoeken en ben de betekenis tegen gekomen.

Deze mudra is gericht op het hartchakra.
Deze chakra is het centrum van liefde, geborgenheid en medeleven en maakt het mogelijk een liefdevol contact te hebben met een ander zonder gedreven te worden door egoïstische motieven en maakt het mogelijk de eigen grenzen te verleggen.

Offline Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer