Beste allen,
Ik kwam dit artikel tegen en dacht, daar hebben anderen misschien ook baat bij. Het zijn tweeënveertig korte stukken advies van de Boeddha, en het heeft toch wel wat...
“Je moet rekening houden met de vier elementen in het lichaam. Hoewel elk een naam heeft, is geen van hen het zelf. Omdat ze niet het zelf zijn, zijn ze als een illusie.”
“Als je iemand ziet die aan het oefenen is, help hem dan blij en je zult grote en grote zegeningen ontvangen.”
"Geduld onder belediging is de grootste kracht, omdat geduldige mensen geen haat koesteren en geleidelijk aan vrediger en sterker worden ..."
“Dharma is de mindfulness die zowel mindfulness als non-mindfulness is. Het is de oefening die zowel oefening als niet-oefening is. Het zijn woorden die woorden en niet-woorden zijn, en cultivatie die cultivatie en niet-cultivatie is ...”
“Er zijn mensen die emotie en verlangen volgen en beroemd willen worden. Tegen de tijd dat hun reputatie is gevestigd, zijn ze al dood ..."
"Hoe lang duurt de levensduur van de mens?" Antwoordde hij, ”hij duurde een enkele ademhaling.“ De Boeddha zei: "Uitstekend. Je hebt het begrepen ...“
“Pas op dat je je eigen geest niet gelooft; je geest is niet te geloven ... ”
https://buddhaweekly.com/sutra-in-forty-two-sections-excerpts-of-timeless-wisdom-and-practice-advice-from-the-world-honoured-one/Met rustig golvende groet,
Bodhiboom