Verdiepen in dé waarheid gaat niet als je daar geen weet van hebt. Leugens hoor ik geamuseerd aan.
Als men het over negatieve zaken heeft dan spreekt men vaak over verliezen.
Wanneer men zich verdiept, wil niet zeggen dat je er al weet van hebt, maar dat je er weet van wil hebben.
het naar waarheid onderzoeken, objectief bekijken, grondig bekijken, doorgronden.
verdiepen is anders dan verliezen, zich in iets verliezen, verloren lopen.
verdiepen geeft hoop, geen verlies.
Iedere mens die bekend is met het begrip 'waarheid' geeft er een mentale invulling aan, zo werkt nu eenmaal de menselijke geest. Je kunt je er niet in verdiepen of op richten. Als je dat doet dan 'verding' je waarheid.
Tien jaar op het zelfkennisforum heeft mij geleerd dat dat hopeloos zoeken en smachten naar waarheid alleen maar resulteert in spiritueel narcisme. Waarheid geeft zich te kennen, je kunt het niet 'vinden'. Ook een 'onderzoek' is een heilloze weg.
Ik denk dat we het niet over hetzelfde hebben.
Ik heb het gewoon over iets simpels.
Iedereen kent (behalve jij) woede, ergernis, haat, bandeloosheid enz. Men kan zich daar in verliezen. voeding aan geven.
Mijn baas geeft bepaalde opmerkingen, en die opmerkingen triggeren bepaalde negatieve zaken. Ik kan me daar eindeloos in verliezen in dat negatieve. Maar ik kan ook bewust een andere weg kiezen. Bv relativeren, loslaten, analyseren, onderzoeken, mij verdiepen in de processen.
Ik kan mijn onredelijkheid ontdekken.De illusies die ik aan het vasthouden ben. onrealistische verwachtingen.
Nu, het kan best zijn, dat vanuit jou gezichtspunt, dat een heilloze weg is. Maar als jou waarheid zich te kennen geeft, dan is er helemaal geen weg.
Alleszins constateer ik in mijn leven dat het laten woekeren van negatieve zaken, zich verliezen in het negatieve, voeding geven aan het negatieve, dat dit alleszins heilloos is.
In afwachting dat jou waarheid zich te kennen geeft, verkies ik toch mij te verdiepen in de waarheid.
welk alternatief heb ik ?
Wat is het verschil tussen een materieel gericht mens en een spiritueel gericht mens?
Een materieel gericht mens kiest (bewust) voor het laten woekeren, zich verliezen in... . Zich laten verteren door dat negatieve.
De spiritueel gerichte mens volgt de heilzame credo's, heilsboodschappen. Kiest (bewust) om dat woekeren, dat zich in verliezen, zich laten verteren, los te laten, zich te verdiepen en verder te gaan in de beloftevolle spirituele beoefening.
Iedereen ontdekt in zijn leven, beloftevolle spirituele beoefening.
Het enige dat jij doet is steeds maar roepen, mijn ontdekkingen zijn de beste, jullie beoefening is waardeloos en dat mag dan wel zo zijn, maar veel heb ik er ook niet aan.