Auteur Topic: Beleefdheid  (gelezen 24524 keer)

Offline ervaringsgetuige

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Een vrouwelijke Boeddha is een onmogelijk verschijnsel! (Mara)
« Reactie #500 Gepost op: 16-07-2023 20:53 »
Ja, nu herinner ik het me, hij liep tegen de doods barrière op.
Tegen vrouwen liep hij ook op!  ;D
Citaat
De eerste gaat over wat ik denk over vrouwen.

Ze kunnen het ook niet helpen.
Zelfs als de hele wereld vergaat in een zee van bloed en tranen zullen ze nog altijd proberen kinderen te baren.

De geschiedenis heeft dat overvloedig bewezen.
Een vrouwelijke Boeddha is een onmogelijk verschijnsel!

En aan een vrouw proberen uit te leggen wat filosofie is, is van dezelfde orde als proberen om aan een paard uit te leggen wat hoefijzers zijn!

Daarom doen ze op dit forum ook niets anders dan kletsen alsof er niets aan de hand is en ze samen aan tafel zitten met koffie en taart.

Maar nogmaals... ze kunnen het niet helpen... ze zijn zo geprogrammeerd.

En we zullen samen vrolijk ten onder gaan... mannen en vrouwen!

Mara
30 jan. 2012.

Ik zit er nu om te schaterlachen bovenstaande terug lezend.
Jezus, wat een figuur die Marc /Mara de filosoof.
Hieronder nog één...
Citaat
Citaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart 
Marc, wat brengt filosofie jou?

M.a.w. wat heb je er aan.

Van waar je interesse?

Voor mij staat filosofie juist voor het onechte.

Filosofie zit enkel in je hoofd, toch?

Ik kan nog zo denken/filosoferen over koffie maar om het te proeven/te ondergaan zal ik het toch moeten gaan zetten of bestellen.

Het leven is ondergaan/doen en zo min mogelijk over nadenken.

"Het leven is ondergaan/doen en zo min mogelijk over nadenken."

Haha!... nu schenk je tenminste klare wijn!

Het leven is inderdaad "ondergaan"... het is iets dat je overkomt.
Maar een tijd na je geboorte begin je, dank zij je geheugen, een wereld te herkennen en te beseffen dat je bestaat.
Er doet zich een wereld aan je voor waarin en waarmee je moet omgaan, wil je fysiek in leven blijven.

Wat jij met "zo min mogelijk over nadenken" bedoelt moet je maar eens uitleggen!
Ik kan het interpreteren als: "je geen zorgen maken, onbekommerd zijn."
Maar dat is niet: "niet denken"; dat is: "niet bang zijn."

Denken is niet het probleem! Angst is het probleem.
Jezelf en een wereld, die zich aan je voordoet herkennen is denken.
Je kunt niet "niet denken". Dan ben je onbewust en weet je niet dat je bestaat.

Ik creëer misschien voor jou een communicatief probleem door het woord 'filosofie' te gebruiken.
Het is een term, afkomstig van het Grieks, en betekent: "houden van wijsheid". Wijsheid komt dan weer van "weten".
Filosoferen betekent dan: nadenken over dat wat je als jezelf en de wereld ervaart.
Dat is boeiend en eigen aan de mens en niet problematisch!
Denken, aangedreven door angst, is problematisch.

Op een of andere manier heb jij dus geen interesse om na te denken over jezelf en de wereld die zich aan je voordoet.
Je bent als een onbekommerd dier... hahaha... maar dat is je goed recht!

Ik vind het wel boeiend om te "filosoferen".

Mara
4 februari 22
En toen hij dat schreef was hij zelf verslaafd aan alcohol.
Wat hij tot een jaar geleden nog was, vanwege zijn angst die hij grif onderkende. Een angstige intellectueel noemt hij zichzelf in zijn emailen met mij.  ::)
Wat een getormenteerd hilarisch tragisch persoon.

En hij had niks op met Laurens en zijn kliek.
Dat is juist, en hierboven in zijn citaten te zien.
Mara vond het ook een vermoeiend forum, getuige dit nog...
Citaat
Citaat:
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Mara 
Jongens... wat is dit een vermoeiend forum.
(Diepe zucht....)

Misschien ligt de oorzaak van deze vermoeienis in de hang naar bevestiging van het eigen model, het eigen zelfbeeld. Het vergt een serieuze inspanning van de redelijkheid om de tegenargumenten van wat het 'ikzelf beweer' ook te aanhoren, te beluisteren en te verstaan.
Niemand is vreemd aan deze verslaving van het eigen gelijk. Wij herhalen en bevestigen voortdurend in eerste instantie ons eigen gelijk in onszelf, in ons eigen denken.
Een dialoog maakt deze vermoeienis ongedaan door bewust de argumenten maar ook de tegenargumenten te beluisteren en te bespreken.

Looro
Zoals ik Mara sinds september 2019 in regelmatige email-uitwisseling meegemaakt heb, klopt wat Looro toen schreef. Mara heeft zoveel gelezen, weet 'alles', heeft de klassieke werken van de Indische mystiek en filosofie (Zoals de "yoga sutras", de "bhagavad gita", de "ashtavakra gita", "adi shankara en zijn ideeën rond advaita", de "sankhya filosofie", de "upanishads", standaardwerken over het boeddhisme enz.... enz... allemaal gelezen, maar de hang naar bevestiging van het eigen model, het eigen zelfbeeld, blijft overheersen.
Maar nu hij oog in oog met de dood staat is zijn angst voor de dood verdwenen, schreef hij me enkele weken geleden.

Helaas maakte de forumleiding serieuze gesprekken daarover onmogelijk. 
Vanuit zijn ivoren toren der kennis weet Laurens mensen niet te benaderen op de juiste manier, maar in de situatie van Mara bracht / brengt niets zoden aan de dijk, dat heb ik ook gemerkt in mijn emailen met Mara sinds sept. 2019.

We hebben nog een tijdje op een ander forum gezeten met Marc.  Maar dat werkte toen ook al niet meer, jij was daar ook een van de deelnemers.
Daar moest ik een halfuur over nadenken welk forum dat ook alweer was. Dat was in de afdeling Psychologie - Filosofie op het Vlaamse seniorennet.  ;)
Daar schreef Mara nog lange tijd als alternatief voor Laurens' forum. Daar heb ik me ook wel geamuseerd schrijft onder de naam "Xanaxke" en de andere leden denkend dat ik Mara was.  ;D

Er zijn vele subforumpjes geweest omdat Laurens serieuze gesprekken onmogelijk maakte met zijn GZO gezwam.  Tja, en nu is er geen ontkomen meer aan voor Marc.  Ik kan hem wel sterkte wensen, maar dat doe ik niet.   Zwakte is de sterkste kracht in het universum , dat is wat hij nodig heeft.
Ik wens hem wel sterkte toe zoals dat de gewoonte is in Condoleance teksten, maar zich niet meer hoeven sterk te houden is inderdaad juister, want onder zijn harnas, dat nu aan wegvallen is, zit een gevoelig hart, want begreep wat ik hem op 19 november 2019 stuurde...
Citaat
De alcoholicus hunkert naar een conflictvrije, ‘hele’ wereld. Dat doel op zich is niet verkeerd, maar hij zou het willen bereiken door conflicten en problemen te vermijden. Hij is niet bereid bewust de conflictsituaties van het leven binnen te gaan en deze op te heffen door eraan te werken. Zo verdooft hij zijn conflicten en problemen en spiegelt zich met behulp van de alcohol een ‘hele’ wereld voor. Meestal zoekt de alcoholicus ook nog de nabijheid van andere mensen. De alcohol verschaft een soort karikatuur van nabijheid, doordat hij grenzen en remmingen vervaagt, standsverschillen uitwist en snel een intiem contact mogelijk maakt, waaraan echter diepte en een verplichtend element ontbreken. Alcohol is de poging om het zoeken naar een ‘hele’, conflictvrije en warm-menselijke wereld te bevredigen. Alles wat dit ideaal nog in de weg staat moet weggespoeld worden.

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'.

Mara vond dit fragment zo “de nagel op de kop” en duidelijk en begrijpelijk geschreven dat het hem intrigeerde wat ze nog allemaal te zeggen hebben in dat boek. Hij heeft het boek gekocht maar nooit gelezen om volgende reden wat hij me schreef op 18 mei 2020...
Citaat
Ik heb een "readers block".
Maar los daarvan... ik moet eerlijk toegeven: toen ik " De zin van ziekzijn " wou beginnen lezen en zag dat ze met dingen bezig waren als astrologie en ander new-age gedoe, wou ik er niet meer van weten. Jammer misschien.
Carl Jung was ook zo bezig.
Blijkbaar ben ik op dat gebied geblokkeerd. Het is een afkeer die ik nog altijd niet overwonnen heb.

Het is die oplichterij van goeroes - die mensen, met niet wetenschappelijk ondersteunde theorieën, voor hun eigen portemonnee proberen te vangen - die het allemaal nogal verdacht maakt.

De waarheid is de waarheid en heeft niets met oplichterij te maken.
Daarom kies ik voor eerlijk wetenschappelijk onderzoek en niet voor theorieën, ontworpen door weliswaar intelligente mensen, die zomaar verbanden leggen die op het eerste gezicht logisch klinken, maar die niet gestaafd zijn door objectief onderzoek.

Denk aan de kosmogonieën van Gurdjieff en Steiner, die nog altijd volgelingen hebben. Wetenschappelijk slaat het nergens op.
Astrologie slaat ook wetenschappelijk nergens op.
Maar mensen amuseren zich daarmee. Het geeft hun het gevoel dat "het ergens over gaat". Als ge er kunt in geloven geeft dat waarschijnlijk zin in uw leven. Al is het, absoluut gezien, onzin!

Mara
Dus Mara neemt de hang naar bevestiging van zijn eigen model mee in zijn kist of urne.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
Re: Beleefdheid
« Reactie #501 Gepost op: 16-07-2023 21:27 »

Alleen al met zo'n uitspraak steekt hij alle gedegen onderzoekers voorbij.  Marc wist waar het probleem ligt.   Daarom vond ik zijn vertrek van het ZK forum betreurenswaardig.  Ik zal hun namen niet noemen, maar door dat GZO gedram zijn vele waardevolle forumdeelnemers voortijdig vertrokken.  Misschien heeft hij het doodloze uiteindelijk gevonden, ook al kan hij het niet benoemen.  Daarvoor moet hij dan weer wel die barriëre van de doodsangst slechten.  De citta dient zich van alle aardse hechtingen te bevrijden, anders is hij gedoemd wederom geboren te worden.  Je kunt de zaken maar beter grondig aanpakken.

Trouwens, het is een moedig mens die zijn angsten durft te erkennen.  (We komen wederom bij het gemoed uit)

Citaat
Mara heeft zoveel gelezen, weet 'alles', heeft de klassieke werken van de Indische mystiek en filosofie (Zoals de "yoga sutras", de "bhagavad gita", de "ashtavakra gita", "adi shankara en zijn ideeën rond advaita", de "sankhya filosofie", de "upanishads", standaardwerken over het boeddhisme enz.... enz... allemaal gelezen, maar de hang naar bevestiging van het eigen model, het eigen zelfbeeld, blijft overheersen.
Maar nu hij oog in oog met de dood staat is zijn angst voor de dood verdwenen, schreef hij me enkele weken geleden.

Maar is zijn angst om "niet te zijn" verdwenen?  De fysieke dood is onvermijdelijk, de brug die de mens dient oversteken is die van "niet te zijn".  Niet meer bestaan is de ergste nachtmerrie voor velen, zie ook de miljarden mensen die een hiernamaals verzinnen.  Allemaal uitvluchten om het niet-zijn te ontlopen. 

Citaat
Vanuit zijn ivoren toren der kennis weet Laurens mensen niet te benaderen op de juiste manier, maar in de situatie van Mara bracht / brengt niets zoden aan de dijk, dat heb ik ook gemerkt in mijn emailen met Mara sinds sept. 2019.

Ik wil Laurens ook niet te veel afzeiken, als onwetende kan hij er ook niks aan doen.  Ten faveure van Laurens: hij heeft toch maar weer 10 jaar een forum gerund,  weliswaar om zelf de koning te kunnen zijn, maar toch.

Citaat
Daar moest ik een halfuur over nadenken welk forum dat ook alweer was.

Ik weet de naam niet meer, het zou best kunnen dat Marc dat forum zelf begonnen is.  Het was niet wat jij noemt.  Ik was wel in voor wat gesprekken 'op niveau' , maar zoals gewoonlijk zat jij er weer tussen door te tateren met allerlei onzin.   Marc was geïnteresseerd in het noumenale, wat ook mijn interesse heeft i.p.v. dat onnozele gezwatel wat gebruikelijk was op het ZK forum.

quote=Mara]Ik heb een "readers block".
Maar los daarvan... ik moet eerlijk toegeven: toen ik " De zin van ziekzijn " wou beginnen lezen en zag dat ze met dingen bezig waren als astrologie en ander new-age gedoe, wou ik er niet meer van weten. Jammer misschien.
Blijkbaar ben ik op dat gebied geblokkeerd. Het is een afkeer die ik nog altijd niet overwonnen heb.

Het is die oplichterij van goeroes - die mensen, met niet wetenschappelijk ondersteunde theorieën, voor hun eigen portemonnee proberen te vangen - die het allemaal nogal verdacht maakt.

Daarom kies ik voor eerlijk wetenschappelijk onderzoek en niet voor theorieën, ontworpen door weliswaar intelligente mensen, die zomaar verbanden leggen die op het eerste gezicht logisch klinken, maar die niet gestaafd zijn door objectief onderzoek.

Denk aan de kosmogonieën van Gurdjieff en Steiner, die nog altijd volgelingen hebben. Wetenschappelijk slaat het nergens op.
Maar mensen amuseren zich daarmee. Het geeft hun het gevoel dat "het ergens over gaat". Als ge er kunt in geloven geeft dat waarschijnlijk zin in uw leven. Al is het, absoluut gezien, onzin!
[/quote]

Die opinie deel ik met hem, het barst overal van de mensen die onzin verkondigen (Dit forum is er ook een mooi voorbeeld van).  Die onzin-verkopers gaan nog maar mooi een rondje in de samsara carrousel  mee draaien in een volgend leven.  Marc wens ik wat beters toe, maar daar kan ik uiteraard niks zinnigs over zeggen.

Beter in de forumgevangenis dan in de egogevangenis.....(lol).....

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #502 Gepost op: 16-07-2023 21:28 »

Alleen al met zo'n uitspraak steekt hij alle gedegen onderzoekers voorbij.  Marc wist waar het probleem ligt.   Daarom vond ik zijn vertrek van het ZK forum betreurenswaardig.  Ik zal hun namen niet noemen, maar door dat GZO gedram zijn vele waardevolle forumdeelnemers voortijdig vertrokken.  Misschien heeft hij het doodloze uiteindelijk gevonden, ook al kan hij het niet benoemen.  Daarvoor moet hij dan weer wel die barriëre van de doodsangst slechten.  De citta dient zich van alle aardse hechtingen te bevrijden, anders is hij gedoemd wederom geboren te worden.  Je kunt de zaken maar beter grondig aanpakken.

Trouwens, het is een moedig mens die zijn angsten durft te erkennen.  (We komen wederom bij het gemoed uit)

Citaat
Mara heeft zoveel gelezen, weet 'alles', heeft de klassieke werken van de Indische mystiek en filosofie (Zoals de "yoga sutras", de "bhagavad gita", de "ashtavakra gita", "adi shankara en zijn ideeën rond advaita", de "sankhya filosofie", de "upanishads", standaardwerken over het boeddhisme enz.... enz... allemaal gelezen, maar de hang naar bevestiging van het eigen model, het eigen zelfbeeld, blijft overheersen.

Maar is zijn angst om "niet te zijn" verdwenen?  De fysieke dood is onvermijdelijk, de brug die de mens dient oversteken is die van "niet te zijn".  Niet meer bestaan is de ergste nachtmerrie voor velen, zie ook de miljarden mensen die een hiernamaals verzinnen.  Allemaal uitvluchten om het niet-zijn te ontlopen. 

Citaat

Ik wil Laurens ook niet te veel afzeiken, als onwetende kan hij er ook niks aan doen.  Ten faveure van Laurens: hij heeft toch maar weer 10 jaar een forum gerund,  weliswaar om zelf de koning te kunnen zijn, maar toch.

Citaat

Ik weet de naam niet meer, het zou best kunnen dat Marc dat forum zelf begonnen is.  Het was niet wat jij noemt.  Ik was wel in voor wat gesprekken 'op niveau' , maar zoals gewoonlijk zat jij er weer tussen door te tateren met allerlei onzin.   Marc was geïnteresseerd in het noumenale, wat ook mijn interesse heeft i.p.v. dat onnozele gezwatel wat gebruikelijk was op het ZK forum.

Citaat van: Mara
Ik heb een "readers block".

Die opinie deel ik met hem, het barst overal van de mensen die onzin verkondigen (Dit forum is er ook een mooi voorbeeld van).  Die onzin-verkopers gaan nog maar mooi een rondje in de samsara carrousel  mee draaien in een volgend leven.  Marc wens ik wat beters toe, maar daar kan ik uiteraard niks zinnigs over zeggen.

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #503 Gepost op: 17-07-2023 10:32 »

Even voor de goed orde weer. Mara was een graag geziene gast.
Net als hier ging het ook daar over allerhande nevenzaken die niets met de doelstelling van het forum te maken hebben.
Mark had uitzonderlijk veel moeite met vertegenwoordigers van een stroming die we neo advaita noemen.

Nuanceren is aan jou kennelijk niet zo besteed.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #504 Gepost op: 17-07-2023 12:19 »

Even voor de goed orde weer. Mara was een graag geziene gast.
Net als hier ging het ook daar over allerhande nevenzaken die niets met de doelstelling van het forum te maken hebben.
Mark had uitzonderlijk veel moeite met vertegenwoordigers van een stroming die we neo advaita noemen.

Nuanceren is aan jou kennelijk niet zo besteed.

Allemaal vanuit jouw subjectieve beleving, er waren zelfs forumdeelnemers bang van je.   Wat niks anders is dan een (innerlijke) waarschuwingssignaal : pas op voor die man!   Verder maakt het niet meer uit, dat forum van je is voltooid verleden tijd.  En deelnemers die bij jou zijn weggevlucht kwam ik elders wel weer tegen, het wereldje is maar klein.

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #505 Gepost op: 17-07-2023 13:59 »
Allemaal vanuit jouw subjectieve beleving, er waren zelfs forumdeelnemers bang van je.   Wat niks anders is dan een (innerlijke) waarschuwingssignaal : pas op voor die man!   Verder maakt het niet meer uit, dat forum van je is voltooid verleden tijd.  En deelnemers die bij jou zijn weggevlucht kwam ik elders wel weer tegen, het wereldje is maar klein.

Er is ooit een deelnemers erg geschrokken van het feit dat ze de echte naam van een forumlid had prijsgegeven en zij er door de forumleiding op werd gewezen dat dat ingevolge de forumvoorwaarden een ernstig vergrijp is en kan leiden tot aangifte bij de politie.

Citaat
06. De deelnemer verklaart geen alhier verkregen privacygevoelige of persoonlijk bedoelde informatie of informatie die indirect middels dit forum is verkregen, dan wel door enige naspeuring kan worden verkregen, omtrent de leden van dit forum hier of elders publiekelijk ter kennis te brengen. Het plaatsen van zulke berichten wordt zeer ernstig genomen en kan leiden tot het doen van aangifte.

Wat ben je toch een eigenaardig mannetje om zulke zo ongenuanceerd neer te plempen.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #506 Gepost op: 17-07-2023 14:15 »

Er is ooit een deelnemers erg geschrokken van het feit dat ze de echte naam van een forumlid had prijsgegeven en zij er door de forumleiding op werd gewezen dat dat ingevolge de forumvoorwaarden een ernstig vergrijp is en kan leiden tot aangifte bij de politie.

Citaat
06. De deelnemer verklaart geen alhier verkregen privacygevoelige of persoonlijk bedoelde informatie of informatie die indirect middels dit forum is verkregen, dan wel door enige naspeuring kan worden verkregen, omtrent de leden van dit forum hier of elders publiekelijk ter kennis te brengen. Het plaatsen van zulke berichten wordt zeer ernstig genomen en kan leiden tot het doen van aangifte.

Wat ben je toch een eigenaardig mannetje om zulke zo ongenuanceerd neer te plempen.

Ik noem toch geen namen?  Ik ving mensen op die jij beschadigd had, dat was alles.

Ga je nu aangifte doen tegen Bassie?

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #507 Gepost op: 17-07-2023 14:28 »
Ik zit me te bedenken dat ik ook een procedure tegen het zelfkennisforum kan aanspannen omdat ik onder valse voorwendselen ben binnen gelokt.  Op de voorpagina had het forum boeddhisme, soefisme en vele andere zaken in de aanbieding.    Eenmaal binnen bleek er een GZO drammer te zitten die alles afwees wat er in zijn verlichte huigel etalage stond.

Dat is als een winkel die zegt groenten en fruit te verkopen speciaal voor vegetariërs , maar die in werkelijkheid worst verkoopt. 

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #508 Gepost op: 17-07-2023 15:29 »
Ik zit me te bedenken dat ik ook een procedure tegen het zelfkennisforum kan aanspannen omdat ik onder valse voorwendselen ben binnen gelokt.  Op de voorpagina had het forum boeddhisme, soefisme en vele andere zaken in de aanbieding.    Eenmaal binnen bleek er een GZO drammer te zitten die alles afwees wat er in zijn verlichte huigel etalage stond.

Dat is als een winkel die zegt groenten en fruit te verkopen speciaal voor vegetariërs , maar die in werkelijkheid worst verkoopt.

En maar onwaarheden blijven verkondigen.

http://88.159.182.142/waarheidvinding/forumdisplay.php?f=57

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #509 Gepost op: 17-07-2023 15:34 »
@I'm a loser:...

Nee, nee, JIJ had / hebt uitzonderlijk veel moeite met vertegenwoordigers van een stroming die sommigen waaronder jij neo advaita noemen!
Zie Mark zijn post...
Citaat
Ik begrijp Renoir niet.
Of hij probeert een menselijke koan te zijn of hij heeft een ernstige persoonlijkheidsstoornis. Ik hoop het eerste, maar ik vrees het laatste.
Als ge Ramesh Balsekar de grond in boort - een van de meest wijze mensen die ooit geleefd hebben - zijt ge of een uitdagende grapjas of getikt!

Mara op 3 juli 2014
;D ;D ;D

En nog een eerdere daarbij aansluitende post van Mara als Frederiki...
Citaat
Citaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob 
Hier zijn Wayne Liquorman en Ramesh Balsekar bedoelt.
Ha... die vrolijke snuiters! Daar heb ik boeken van.
Voor Wayne - zijn achternaam zegt het: een gewezen alcoholist - heb ik, als praktiserend alcoholist, een zekere sympathie.
Hij is een leerling van Balsekar, de verlichte bankdirecteur - waar ik veel van gelezen heb - die op zijn beurt een leerling was van Nisargadatta - waar ik ongeveer alles van gelezen heb.

Frederiki
5 maart 2012

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #510 Gepost op: 17-07-2023 16:01 »
@I'm a loser:...

Nee, nee, JIJ had / hebt uitzonderlijk veel moeite met vertegenwoordigers van een stroming die sommigen waaronder jij neo advaita noemen!
Zie Mark zijn post...
Citaat
Ik begrijp Renoir niet.
Of hij probeert een menselijke koan te zijn of hij heeft een ernstige persoonlijkheidsstoornis. Ik hoop het eerste, maar ik vrees het laatste.
Als ge Ramesh Balsekar de grond in boort - een van de meest wijze mensen die ooit geleefd hebben - zijt ge of een uitdagende grapjas of getikt!

Mara op 3 juli 2014
;D ;D ;D

En nog een eerdere daarbij aansluitende post van Mara als Frederiki...
Citaat
Citaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob 
Hier zijn Wayne Liquorman en Ramesh Balsekar bedoelt.
Ha... die vrolijke snuiters! Daar heb ik boeken van.
Voor Wayne - zijn achternaam zegt het: een gewezen alcoholist - heb ik, als praktiserend alcoholist, een zekere sympathie.
Hij is een leerling van Balsekar, de verlichte bankdirecteur - waar ik veel van gelezen heb - die op zijn beurt een leerling was van Nisargadatta - waar ik ongeveer alles van gelezen heb.

Frederiki
5 maart 2012
Ik was al weer aan het rectificeren geslagen en de bewijzen van wat ik gezegd heb opzoeken, maar jullie kunnen me wat.
Weet Mara wel dat hij hier zo over de tong gaat, met foto en al?
Het gekrakeel verschilt in niks met wat er aan de hand was op het zelfkennisforum

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #511 Gepost op: 17-07-2023 16:20 »
... jullie kunnen me wat.
Als wat ik schreef u tegen de haren in strijkt des te beter.  8)
Citaat
Citaat:
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Mara 
Ik begrijp Renoir niet.
Ik ga de vorm niet eren en de woorden die ik van hem lees zijn van een onwetende die maar wat te kraaien wil hebben. Als dat u tegen de haren in strijkt des te beter.

Rennie
3 juli 2014
;D  ;D  ;D

Weet Mara wel dat hij hier zo over de tong gaat, met foto en al?
Natuurlijk!
Ik heb hem schriftelijk toestemming gevraagd of ik in de laatste maanden van zijn leven nog foto's mocht nemen van hem, er mocht mee doen wat ik wou, en of ik elders over hem mocht spreken.
Ik ben een beleefd liefdevol man hoor!  :-*

Het gekrakeel verschilt in niks met wat er aan de hand was op het zelfkennisforum.
Jij als wetende die weet dat Ramesh Balsekar een onwetende is die maar wat te kraaien heeft gaat onze after-party hier op het boeddha forum toch nog niet verlaten hoop ik?
Een belangrijke gast als jou zien we niet graag gaan.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #512 Gepost op: 17-07-2023 16:41 »
Ik wist niet dat er zoveel Belgen op het zelfkennisforum aanwezig waren.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #513 Gepost op: 17-07-2023 16:45 »
Bij mijn weten (sinds mijn deelname in 2014) waren het er vier. Mara, Looro, marie en ik.

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #514 Gepost op: 17-07-2023 16:54 »

Vesselin later Mara hij paste zijn naam aan zijn toestand aan is een zeer erudiete Belg.
Zeer gecompliceerd maar ook zeer gevoelig.
Hij had het in 2011 al regelmatig over hevige buikpijn en nu ik dit bericht hoor verzet me dat terug in de tijd.
Hij was vanwege een bijzondere schrijftrant altijd het lezen waard.

Wel Marieken mijn bieken,
Omdat ik niet kan slapen van de maagpijn - de ballekes in tomatensaus op de manier van nonkel Jef (hier is het recept: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=1465) geraken blijkbaar maar niet verteerd - zal ik nog wat doorbomen over uw brein-business.

De meesten hier denken dat ze niemand zijn - eigenlijk de omgekeerde situatie van een zothuis waar de meesten denken dat ze Napoleon zijn.
Gij denkt tenminste al dat ge 'iets' zijt! Namelijk die gelatineachtige blubber in uw schedel. En dan nog in twee stukken gekapt!
Goed... sorry dat ik het zeg - de maagpijn drijft mij tot bijtende satire - wat doet ge dan met de rest van uw lichaam? Dat dient dan waarschijnlijk alleen om uw nobel brein rond te "chaufferen".

En dan nog iets. Die experimenten die gedaan zijn met "split-brain-patiënten" gaan over mensen bij wie de corpus callosum, ofte de hersenbalk is doorgesneden.
Is uw... euh... corpus callosum doorgesneden misschien?
Split-brain patiënten zijn vanzelfsprekend een hele boel van hun mogelijkheden kwijt. We kunnen er rustig van uitgaan dat een intact brein heel anders werkt dan een brein waar een Dr. Frankenstein van een professor neuro-chirurgie de hersenbalk van doorgesneden heeft.

Maar voor de rest niet kwaad bedoeld hoor. Miljaar... waar staat dat maagzout?

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #515 Gepost op: 17-07-2023 16:59 »

Alleen al met zo'n uitspraak steekt hij alle gedegen onderzoekers voorbij.  Marc wist waar het probleem ligt.
Weten doet Marc veel, maar als gepatenteerde zwartkijker zoals hij zich onlangs noemde in zijn schrijven aan mij, is hij er niets mee.

Voor mij, met meer dan 1.000 emails ontvangen te hebben van hem sinds oktober 2019, is hij ook een gepatenteerde cynicus die de éne cynische opmerking na de andere uit zijn mond laat rollen wat misschien cool, edgy en alwetend doet voelen. Het is echter niets minder dan een slecht werkend verdedigingsmechanisme tegen angst en onzekerheid.

Erkennen dat je een angstige intellectueel bent, zoals hij deed, zie..
Citaat
Op 20 apr. 2020, om 10:50 heeft Marc  het volgende geschreven:

Wij zijn vuur en water! Gij zijn de onverschrokken warrior en ik ben de bange intellectueel die leeft van "words, words, words".
Maar onder uw invloed heb ik toch eens iets geprobeerd! Hahahahaha!
Tot in de eeuwigheid!
(Zoals geldt voor iedereen!)
...is dan misschien wel moedig, je bent er totaal niets mee om je angst te erkennen als je ze niet durft voelen.
Het blijft dan een terugtrekken in het denken, een rationaliseren, waar jij en Laurens ook goed in zijn.

Nee, zijn angst is niet verdwenen, hoogstens wat getemperd met zijn dood in het vooruitzicht. Ik merkte dat gisteren alweer in het korte Skype gesprek met hem wat geleden was van augustus vorig jaar. Binnen 10 minuten wou hij al afronden, want het was wielrenners koers op televisie.

Citaat

Ik weet de naam niet meer, het zou best kunnen dat Marc dat forum zelf begonnen is.  Het was niet wat jij noemt.
Oh ja, ik herinner het me. Hij heeft ooit is enkele maanden een eigen forumpje gehad.

Die opinie deel ik met hem, het barst overal van de mensen die onzin verkondigen (Dit forum is er ook een mooi voorbeeld van). Die onzin-verkopers gaan nog maar mooi een rondje in de samsara carrousel  mee draaien in een volgend leven.
Marc / Mara gaat zelf nog wel mooi een rondje in de samsara carrousel mee draaien in een volgend leven, in dit leven heeft hij immers zijn taak niet opgepakt, zo schreef hij me....
Citaat
Op 8 jan. 2020, om 10:42 heeft Marc het volgende geschreven:

Einde vorige eeuw - zo grappig om dat te kunnen zeggen! - was ik erg depressief en stond mijn huwelijk op springen. Mijn vrouw kreeg bezoek van een leraar van de muziekschool van mijn dochter om een concert te organiseren.
Hij vertelde dat zijn vrouw een zware depressie had en geholpen was door een "helderziende" vrouw.
Ik was direct geïnteresseerd en vroeg haar adres.

Bleek een vriendelijke new-age channel te zijn.

"Zet u", zei ze. Ze deed haar ogen dicht en sprak hogepriesterlijk:

"U bent verkeerd bezig en u weet het. U neemt uw verantwoordelijkheid niet op en doet uw vrouw en kinderen tekort!
U hebt zeer "verheven" levens gehad.
Maar u bent anderen gaan "misbruiken" onder het mom van met het "hogere" bezig te zijn.
Dat hebt u meerdere levens gedaan en zo bent u wat men noemt "geblokkeerd" geraakt.

Dit is een kans om dit de doorbreken.
U hebt een taak in dit leven. Het is niet toevallig dat u in deze tijd geboren bent.
U moet "herstellen" en uw taak "verkort" (wou blijkbaar zeggen dat ik al veel tijd verspild had) op u nemen.
Dit is zeer belangrijk!"

Voila... en ik weet nog altijd niet wat mijn taak zou moeten zijn.
En ik ben nog altijd een lui en angstig kieken!

Groetjes.

Die "helderziende" vrouw had een goed zicht op hem.

Marc wens ik wat beters toe, maar daar kan ik uiteraard niks zinnigs over zeggen.
Marc is natuurlijk mij ook niet toevallig tegengekomen. Ik ga hem misschien nog kunnen helpen via heilige medicijnen als repititie op zijn dood. Misschien kan hij dan alsnog wat van zijn bevroren levensenergie laten ontdooien. Dat is dan minder werk voor hem in zijn volgend leven.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #516 Gepost op: 17-07-2023 17:01 »
Bij mijn weten (sinds mijn deelname in 2014) waren het er vier. Mara, Looro, marie en ik.

Dorje en er was nog een Vlaamse dame waarvan de naam me nu even ontschiet.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #517 Gepost op: 17-07-2023 17:06 »

...is dan misschien wel moedig, je bent er totaal niets mee om je angst te erkennen als je ze niet durft voelen.
Het blijft dan een terugtrekken in het denken, een rationaliseren, waar jij en Laurens ook goed in zijn.

Je kunt mij niet vergelijken met Laurens. Als mijn gemoed niet geledigd zou zijn, zou ik nu gekwetst en beledigd tegelijk zijn.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #518 Gepost op: 17-07-2023 17:11 »

Tine!

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #519 Gepost op: 17-07-2023 17:15 »
Citaat van: Laurens
Dat wat je bent is niet in conflict. Bewustzijn IS en Bewustzijn is wat je bent, oftewel wat je bent is ZIJN, ook wel God of Liefde genoemd.

Ik zie dat je wat in jezelf aan het praten bent op je eigen forum.   Maar deze quote geeft zo'n beetje wel aan dat je maar een kletsmeier bent.  Zijn, Bewustzijn en Liefde zijn al 3 verschillende dingen.  Maar daar weet je niks van af in je voldaanheid van het ego.....

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #520 Gepost op: 17-07-2023 17:30 »

Vesselin later Mara hij paste zijn naam aan zijn toestand aan is een zeer erudiete Belg.
Hij had het in 2011 al regelmatig over hevige buikpijn en nu ik dit bericht hoor verzet me dat terug in de tijd.
Hij was vanwege een bijzondere schrijftrant altijd het lezen waard.

Wel Marieken mijn bieken,
Omdat ik niet kan slapen van de maagpijn - de ballekes in tomatensaus op de manier van nonkel Jef (hier is het recept: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=1465) geraken blijkbaar maar niet verteerd - zal ik nog wat doorbomen over uw brein-business.

De meesten hier denken dat ze niemand zijn - eigenlijk de omgekeerde situatie van een zothuis waar de meesten denken dat ze Napoleon zijn.
Gij denkt tenminste al dat ge 'iets' zijt! Namelijk die gelatineachtige blubber in uw schedel. En dan nog in twee stukken gekapt!
Goed... sorry dat ik het zeg - de maagpijn drijft mij tot bijtende satire - wat doet ge dan met de rest van uw lichaam? Dat dient dan waarschijnlijk alleen om uw nobel brein rond te "chaufferen".

En dan nog iets. Die experimenten die gedaan zijn met "split-brain-patiënten" gaan over mensen bij wie de corpus callosum, ofte de hersenbalk is doorgesneden.
Is uw... euh... corpus callosum doorgesneden misschien?
Split-brain patiënten zijn vanzelfsprekend een hele boel van hun mogelijkheden kwijt. We kunnen er rustig van uitgaan dat een intact brein heel anders werkt dan een brein waar een Dr. Frankenstein van een professor neuro-chirurgie de hersenbalk van doorgesneden heeft.

Maar voor de rest niet kwaad bedoeld hoor. Miljaar... waar staat dat maagzout?
Hahaha! "Wel Marieken mijn bieken..." ;D
Geweldig weer die post van Mara, bedankt om delen, die kende ik niet.
En hij had dus toen al maagpijn (die hem dreef tot bijtende satire), dat wist ik niet. Van ulcuspatient of maaglijders weet ik 'toevallig' heel veel...
Zie...
Citaat
De psychosomatische benadering is altijd multifactorieel: het is duidelijk dat de ulcereuze aandoening ook de invloed ondergaat van genetische, familiale en sociale factoren alsook van voedingsgewoonten, consumptie van alcohol en van tabak.

Op psychologisch vlak is er vaak een ontregeling van het innerlijke gedrag, gekenmerkt door een voortdurend schommelen tussen actieve competitieve neigingen en passieve ontvankelijke neigingen.

De ulcuspatiënt is vaak een agressief, competitief iemand die onafhankelijkheid en vrijheid verlangt.
Achter die facade gaan vaak andere dingen schuil: een verlangen (dat min of meer ontkend wordt) naar steun, naar zorg en naar afhankelijkheid.

De onbewuste wens om te worden ‘gevoed’ wordt door het bewustzijn van de ulcuspatiënt verworpen omdat hij die wens als vernederend en gevaarlijk ervaart.
Het is op deze verzwakte bodem dat een ‘trigger’ factor, zoals een sterke emotionele schok, het verlies van een sleutelfiguur of een ernstige krenking van het narcisme, een ulcereuze aanval kan opwekken, met als complicatie soms een bloeding of een perforatie.

bron: https://www.bol.com/be/nl/p/depressie-en-psychosomatiek/666764568/
Deze informatie is wederom nuttig wanneer ik als 'sjamaan' een oogje in het zeil houd moest Marc alsnog een innerlijke reis door zijn geest willen maken met mij als 'sitter' die hem heilig medicijn ("drugs") aanreikt.
Hij had zich al ingeschreven via een tip van mij voor een ayahuasca ceremonie op 17-19 maart. Zie.
Citaat
Op 7 mrt. 2023, om 06:44 heeft Marc  het volgende geschreven:

Dag Boni

Het weekend van de openbaring nadert!
Maar toch is het nog altijd niet zeker dat ik er geraak...
De pijn in mijn darmen wordt stilaan hels.
Zolang er geen bloed of koorts is, hou ik vol.
Overdag is het draaglijk, 's nachts houdt het mij uit de slaap.
Nie goe, nie goe... ik vermoed: een darmzweer in de endeldarm of ergens anders.

Ik heb een oud paardenmiddel geprobeerd: acht dagen de darmen gespoeld met een oplossing van bitterzout (magnesiumsulfaat). Ik ken dat systeem van een Mayr-kuur die ik zo'n kleine dertig jaar geleden gedaan heb. Maar dat was onder begeleiding van een arts. En die waarschuwde: "Niet te veel op je eentje experimenteren, want je kunt je darmen blijvend beschadigen! Niet langer dan acht dagen!". Ik heb me aan zijn waarschuwing gehouden.

Het heeft niet geholpen: de pijn is niet verminderd.
Er is een endoscopie nodig om een juiste diagnose te kunnen stellen.
Maar dat in onder gedeeltelijke of zelfs volledige verdoving.
Als dat moest gebeuren voor de 17de, riskeer ik mij natuurlijk geen ayahuasca.

Ik heb Lieve verteld dat ik een prostaatlijder ben en soms onverwacht een onhoudbare plasdrang krijg.
"Geen probleem", zei ze, "we hebben daar ervaring mee, en we hebben speciaal twee mensen die helpen als ge naar de wc moet."

Nu moet ik nog een "matraske" en een slaapzak kopen, en dan is de "voorbereiding" compleet. Roken en drinken doe ik niet, en ze raden aan om ook een week of zo geen vlees te eten.

Enfin... ik zie wel of ik er geraak. Komt ge ook?!....
🧐

Citaat
Op 15 feb. 2023, om 15:54 heeft Marc  het volgende geschreven:

Hallo Boni,
Ik heb vandaag getelefoneerd met Lieve, om te vragen of het wel degelijk om ayahuasca gaat, dat weekend van 17-19 maart.
Ja dus.
Dus... zonder onverwachte gebeurtenissen: binnenkort mijn eerste ayahuasca ervaring.

Groet.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #521 Gepost op: 17-07-2023 17:35 »

Ja, verdorie, Dorje! Hoe kon ik hem vergeten.  ;D
Dorje / Steve de kletskous.

Tine!
Ja, dat was ze. Maar van haar heb ik weinig gelezen.  Met zes Vlamingen waren we dus.

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #522 Gepost op: 17-07-2023 17:46 »
Deze is ook leuk..

Citaat van: Rob
http://www.urbandictionary.com/defin...rm=dick%20swab

Foei Rob... is me dat lachen.... ik denk dat een paar zwevende ribben van hun meerpalen losgeschoten zijn!
Ik vrees dat ik mij letterlijk een breuk gelachen heb!

Vooral ook als je bedenkt dat de arme man jarenlang spreker geweest is op Amerikaanse wetenschappelijke congressen.

Woehahahaha.... o God, wat doet dat pijn!

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #523 Gepost op: 17-07-2023 18:17 »
Deze is ook leuk..
Ja, ook heel leuk! De Marc als vanouds.  ;D
Het ging toen over dick swaab zie ik in de url van de niet meer werkende link. Ja Marc weet veel, volgt veel, zelfs nu nog.
Nog éne hieronder. De context is dat ik weet dat in Marc zijn ogen astrologie nonsens is en ik ook weet dat hij een grote fan van psychiater Stanislav Grof is terwijl ik ook al 33 jaar een grote fan ben van psychiater Stanislav Grof en zijn visie op astrologie aan Marc stuurde. Zie onder...

Citaat
Op 20 feb. 2021, om 17:34 heeft Marc het volgende geschreven:

Dan is Stan Grof een dubbel gedraaide geblokkeerde ezel! Hahahahahahahaha!

Maar nee... Sheldrake is ook zo.
Mij kunt ge dat niet verkopen.... Prachtige verhalen... maar zijn ze waar?!

Ik vind alleen niemand die dat verhaal beter kan uitleggen dan Stanislav Grof!

En gij... met uw vuile tong!
Door mij omschreven als ODAK: Onbewust, Dom, Arrogant en Kwaadaardig!

Door mijn schoonzoon prachtig geparafraseerd als: "Ongelooflijke Domme Agressieve Klootzak".

Steek dat maar in uw achterste! Hahahahahahahahahahahaha!

-------------------------------------------------------------

Op za 20 feb. 2021 om 17:18 schreef Boni:

Hier se dubbel gedraaide geblokkeerde angst-haas dat gij zijt, lees dit > https://theshiftnetwork.com/HealingPotentialOfArchetypalAstrology
waaruit citaat:

"Stan Grof came to astrology as a dedicated skeptic but gradually came to agree that the types of non-ordinary experiences he witnessed in thousands of holotropic sessions correlated closely with birth chart transits — more so than any other variable. He began to see that understanding one’s natal chart and current transits held great predictive value for the kinds of experiences you might have in a depth session of inner work."

-------------------------------------------------------------

Op 20 feb. 2021, om 08:33 heeft Marc het volgende geschreven:

Geen astrologie!

Is een en al barnum-effect.
Voor de zoveelste keer: Astrologie is in mijn ogen nonsens.

;D ;D ;D
En terwijl hij aan het af takelen is wil hij op de hoogte blijven van hoe het staat met het gebruik van psychedelica voor de behandeling van psychische problemen, zoals niet-reactieve depressie enz.
Zie onder..
Citaat
Op 1 jun. 2023, om 07:03 heeft Marc  het volgende geschreven:

Hi Boni,

Ik wil op de hoogte blijven van hoe het staat met het gebruik van psychedelica voor de behandeling van psychische problemen, zoals niet-reactieve depressie enz.
Ik vond een zeer recent interview van Robin Carhart-Harris, één van de belangrijkste onderzoekers op dit gebied, in de podcastserie van Adrew Huberman, een, in de States , populaire neurowetenschapper.
Hij is verplicht zijn sponsors aan te prijzen, dat is even vervelend, maar dat spoel je door.
Ik vond het een zeer verhelderende conversatie.
(Carhart-Harris begint er meer en meer als een engel uit te zien.)
En ja... de politiek, via het kanaal van de FDA, blijft dwarsliggen, en als de goedgekeurde testprocedure voorbij is, zijn patiënten, die bvb psilocybine willen verder gebruiken om hun depressie onder controle te houden, verplicht om in de illegaliteit te gaan en zo gerechtelijke vervolging te riskeren. Het is dus nog lang niet ok en goedgekeurd.
Het gebruikelijk schandalig gedrag van de "powers that be". Niet veel  tegen te doen, zeker niet in de States. Hier de link: https://hubermanlab.com/dr-robin-carhart-harris-the-science-of-psychedelics-for-mental-health/

Wat mij betreft: de tweede chemo sessie is duidelijk al moeilijker te verteren. Ik hou mijn hart vast voor de derde.
En de symptomen zijn niet goed. Ik blijf, ondanks eiwitrijke bijvoeding, in hoog tempo spierweefsel verliezen. Binnenkort zie ik er uit als een geraamte.
Typisch voor terminale pancreaskanker.
De Dalai Lama zal toch nog gelijk krijgen!

Groet,
Marc.

Dus klets ik nog verder met hem en lachen we ons een breuk.  :-*

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #524 Gepost op: 17-07-2023 18:19 »

Ja, verdorie, Dorje! Hoe kon ik hem vergeten.  ;D
Dorje / Steve de kletskous.

Tine!
Ja, dat was ze. Maar van haar heb ik weinig gelezen.  Met zes Vlamingen waren we dus.

De Vlamingen hadden een stevig aandeel gemeten naar bevolkingsgrootte.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: Beleefdheid & Ik ben Boeddha zonder verlichting...
« Reactie #525 Gepost op: 17-07-2023 20:29 »

Wat zijn uiterst fijngevoelige en fijnbesnaarde, diepzinnige natuur betrof heb ik er nog één gevonden in mijn forum archief....
Citaat
Net zoals ik op het forum zit te lullen om de verveling te verdrijven, zit ik ook op café om aan de werkelijkheid te ontsnappen en de pijn in mijn knoken te verzachten met de verdovende werking van alcohol.

Ogenblik-sem's opmerkingen zijn het been waar ik altijd maar blijf op kauwen omdat ik een diepe afkeer heb van radicaal determinisme.
Ik probeer dat te weerleggen. Maar het begint tot mij door te dringen dat dat nooit zal lukken.
Het valt niet te weerleggen, evenmin als solipsisme te weerleggen valt.

Waar hou ik mij in godsnaam mee bezig? Een gelovige dwingen haar geloof op te geven?

Voor een uiterst fijngevoelige en fijnbesnaarde, diepzinnige natuur als ik, kan het leven slechts lijden zijn!

Ik ben Boeddha zonder verlichting... "O Schmerz! hier zittert das gequälte Herz!"

Frederiki
25 feb. 2012
Zit met zo'n man in de kroeg nadat hij zijn dagelijkse 10 pinten bier binnen heeft en je lacht je toch wel een kriek!  ;D

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #526 Gepost op: 17-07-2023 20:36 »
Ja, dat mag je wel zeggen!
Eind mei 2023 telde Nederland 17 861 351 inwoners. Op 1 januari 2023 telde het Vlaamse Gewest 6.774.807 inwoners, en de Vlamingen maakten zowat de helft van de vaste kliek uit op Lauren's forum.
En Vesselin / Mara, marie de dulle griet en ik telden elk dan nog voor twee ook.  ;)

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #527 Gepost op: 17-07-2023 21:06 »
Ja, dat mag je wel zeggen!
Eind mei 2023 telde Nederland 17 861 351 inwoners. Op 1 januari 2023 telde het Vlaamse Gewest 6.774.807 inwoners, en de Vlamingen maakten zowat de helft van de vaste kliek uit op Lauren's forum.
En Vesselin / Mara, marie de dulle griet en ik telden elk dan nog voor twee ook.  ;)

En dan was de trouwste volgeling van Laurens ook nog eens een Belg!   Veel serieuzer dan Looro heb ik ze niet gezien op dat forum.   Groot was dan ook de verbazing dat hij de GZO kerk verliet en eigenlijk niks meer in spiritualiteit zag.   Vlak Marie ook niet uit, die was ook ontzettend serieus, net als Tine.

Het Belgische deel stond kwalitatief op een veel hoger niveau dan het Nederlandse deel.  Gelukkig deden jouw lachwekkende comments het kwalitatief hoogstaande Belgische niveau nog weer een beetje teniet.  Maar ik verdenk jou er van dat je geen Belg bent.  Bewijzen heb ik nog niet, maar dat kan nog komen.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #528 Gepost op: 17-07-2023 22:16 »
En dan was de trouwste volgeling van Laurens ook nog eens een Belg!   Veel serieuzer dan Looro heb ik ze niet gezien op dat forum.
Ja, was me dat een figuur die Looro zeg.
Buddha Amitabha hier op het forum doet me vaak aan hem denken, maar Looro vertoonde nooit geen vijandigheid.
Buddha Amitabha zit nog met onbewuste schuldgevoelens over de eigen verdrongen agressies die hij door ‘goede werken’ knielend voor de Heere Jezus Christus probeert goed te maken.
Ik zie hem ook nog wel een trouwe volgeling van Laurens worden.

Wat Looro nog betreft, ooit vroeg ik hem als Puppetji nog schrijvend of hij predikant was (geweest).
Zie...
Citaat
Citaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji 
@Looro: ben je soms predikant (geweest)? :)
Niet negatief bedoeld hoor.
Je abstracte taal doet me denken aan Robert Veen, een dominee, filosoof en theoloog die werd uitgedaagd door een kennis om te discussiëren op een vrijdenker.nl forum. Zie zijn > even voorstellen - introductie:
https://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=13893&p=425839#p425839

en dan zijn eerste twee topics:
- Waarom evangelisatie goed is (15 pagina's)
https://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=13894

- Waarom ik in God geloof. (4 pagina's')
https://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?f=46&t=13902

Hij houd zich kranig overeind tegen de bende vrijdenkers die hij over zich heen krijgt (In privé bericht had ik hem al naar hier uitgenodigd nochtans omdat het hem af en toe te veel werd).

Heb hem openbaar ook wat verdedigt maar kan de kritiek die hij krijgt van de vrijdenkersgilde niet helemaal ontkennen: Hij bedient zich vaak van een moeilijke abstracte taal.
Geen kritiek op jou, want moest hij lezen wat je schrijft is het mogelijk peace of cake voor hem.

mvg.
Ik had je graag ook een stukje van die cake zien maken en mij laten proeven.
Ik ben al heel lang bezig aan deze tocht. De omstandigheden om daarmee naar buiten te komen heb ik altijd gezien als dienstbaar zijn tussen mensen. En het kwam zo uit dat het onder de mensen gebeurde. Zo heb ik lang als opvoeder gewerkt en nog langer gewerkt in de industrie als metaalarbeider.
Voor de eerlijkheid en volledigheid moet ik erbij vermelden dat ik wel een cyclus filosofie en een jaar theologie hebt gevolgd in het kader van een priesteropleiding. Dat is zolang geleden dat je het als een droom kan zien wat ik er van zeg.

Dus maak jij maar eens zelf een cake en laat mij eens proeven daarvan!
Looro
24 juli 2014

Citaat
Citaat:
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Looro 
Het onderwerp 'volgeling' heeft mijn interesse omdat ikzelf volgeling ben in het christelijk geloof en verder de kerk die zich rond dit geloof gevormd heeft.

Uiteraard is er binnen de geloofsvorming geen sprake van goeroes maar van leraren. Zo zijn er een grote schare van kerkleraren die niet met de vinger naar de maan wijzen maar zoeken in hun tijd hoe doorheen de geschiedenis van mensen, geloof het verhaal van Jezus Christus levend houdt.

Wat moet een volwassen mens niet denken van iemand die naar de maan staat te wijzen? De kerk heeft een onuitputtelijk verhaal van verering van heiligen die altijd weer opnieuw de vinger legt op de geschiedenis van deze concrete mens. Deze verering en devotie zijn een brug tussen het individu en de gemeenschap. Het ik lost op in een gemeenschappelijk project. Zelfs voetbalfans slagen erin een samenhorigheid te vinden in het spel van hun idolen.
Er zijn ontelbaar vele misbruiken in de kerk en de geschiedenis ervan is een machtsstrijd om aanzien en rijkdom, vaak door uitbuiting en vernedering. Maar er is ook een andere kerk die geen aanzien zoekt, geen rijkdom vergaart, niet uitbuit of vernedert: van deze kerk ben ik een volgeling in de naam van Jezus Christus.

Looro
16 juni 2014
Het is toch wel wat met gelovigen.

Groot was dan ook de verbazing dat hij de GZO kerk verliet en eigenlijk niks meer in spiritualiteit zag.
Ja, zijn bekendmaking was wel één van de piekmomenten op Laurens forum. Dat sloeg in als een bom!

Citaat
De denkbeelden en uitdrukkingen die ik gedaan heb en waarbij ik mij staande hield, bevatten geen klare en duidelijke begrippen.
Radicaal Zelfonderzoek elimineert en selecteert gedachten en gevoelens op basis van logisch redeneren. De werkelijk bedoelde betekenis van wat Waarheid is vraagt een juist begrip van de uitdrukkingen die gedaan worden.
Het is in deze uitdrukkingen dat ik tekort gekomen ben.
Bij deze herroep ik alle gedane uitspraken als onduidelijk en misleidend.

Nowee
26 sept. 2020

Misschien overkomt het Buddha Amitabha op dit forum ook nog wel als hij lang in gesprek gaat met Laurens.
De basis is vandaag gelegd zie ik in het topic over Mara...

Laurens maakt op mij wel een intelligente indruk. Volgens mij is best een goede dialoog met hem te voeren. Ik ervaar wat hij hier op dit Boeddhaforum schrijft wel als leerzaam. Als mensen van elkaar leren, of proberen te leren - en dat vereist respect en openheid, wordt de medemenselijkheid bevestigd.
Je bent gewaarschuwd Buddha Amitabha  ;)

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #529 Gepost op: 17-07-2023 22:49 »
Looro slaat de spijker op de kop.  Radicaal Zelfonderzoek elimineert en selecteert gedachten en gevoelens op basis van logisch redeneren.   Op basis van logisch redeneren komt men dan middels het Radicaal Zelfonderzoek  dat men 'God' is.  En tevens Zijn, Bewustzijn én Liefde.  Zowel 'zijn' als Bewustzijn als Liefde, zijn geen van drieën met logisch redeneren te benaderen.

Dat hele weten 'wat' je bent, bleek uit het denken voort te komen middels logisch redeneren.  Dan ondergaat de mens niet de ontologische verschuiving van de éne zijde (het vorm zijn) naar de andere zijde (het vormloze zijn).

Looro vertoonde nooit vijandigheid of andere abjecte uitingen, daarom had ik respect voor hem.  Dus ja, ik had onze Belgische vrienden wel hoog zitten.  Nu ik Marc weer lees hadden we leuke gesprekken kunnen hebben als ik 10 jaar terug mij beter had kunnen verwoorden.  Realisatie van het vormloze is één ding, het verwoorden is van een geheel andere orde.   Maar 10 jaar terug was ik in het verwoorden zo groen als gras.

Offline Buddha Amitabha

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
  • Wees zelf het licht voor uzelve
« Reactie #530 Gepost op: 17-07-2023 22:50 »
Ja, was me dat een figuur die Looro zeg.
Buddha Amitabha hier op het forum doet me vaak aan hem denken, maar Looro vertoonde nooit geen vijandigheid.
Buddha Amitabha zit nog met onbewuste schuldgevoelens over de eigen verdrongen agressies die hij door ‘goede werken’ knielend voor de Heere Jezus Christus probeert goed te maken.
Ik zie hem ook nog wel een trouwe volgeling van Laurens worden.

Je meent mij nogal goed te kennen, dat je een soort psychologisch profiel probeert te maken van mijn persoontje. Ik moet je teleurstellen. De door jou veronderstelde vijandigheid bestaat als zodanig niet. Ik kan stellig zijn, maar woede beheerst mijn leven niet. Laat staan de door jouw vermeende onbewuste schuldgevoelens over de eigen verdrongen agressie. In hoeverre vurigheid een rol speelt in wie of wat ik zou zijn, is toch iets anders. Ik heb helemaal geen schuldgevoelens in dat kader. Dus jammer voor jou, maar je analyse is onjuist. Laat staan dat ik een soort trouwe volgeling zou worden van Laurens. Je overdrijft nogal, zoals zo vaak, trouwens.

Ik ervaar Laurens, in tegenstelling tot jou en i'm a loser, als meer evenwichtig en zelfs intelligenter. Jullie zijn ruziezoekend, beschuldigend, uitgaande van je zogeheten gerealiseerd zijn. Of jullie gerealiseerd zijn, iets wat ik totaal niet kan aflezen uit hoe jullie je hier gedragen, is voor mij niet interessant. Misschien is het voor jezelf een zegen, prima. Ik heb er niks mee te maken. Maar jullie maken de fout dat je meent op een hondsbrutale wijze een zegen te kunnen zijn voor de ander. Maar zo werkt dat niet. Niemand laat zich iets door een ander opdringen, iets wat jullie onafgebroken proberen. En als er verzet is of komt, gaan jullie persoonlijke beledigingen uiten, en alles en iedereen zwart maken. Dat ik wat zie in een dialoog met Laurens, zit jullie kennelijk niet lekker. Waarom eigenlijk. Wat kan jou dat schelen? Je hoeft mij niet te waarschuwen voor iemand anders, want jullie zijn zelf niet te vertrouwen.
"Zalig zijn de reinen van hart, want zij zullen God zien."
- Mattheüs 5:8

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #531 Gepost op: 17-07-2023 22:51 »
Vlak Marie ook niet uit, die was ook ontzettend serieus, net als Tine.
Die twee zijn niet te vergelijk vind ik. Marie was serieus én dwaas, Tine alleen serieus.

Het Belgische deel stond kwalitatief op een veel hoger niveau dan het Nederlandse deel.
Wij Belgen zijn beter in taal hé.

Gelukkig deden jouw lachwekkende comments het kwalitatief hoogstaande Belgische niveau nog weer een beetje teniet.
;D ;D ;D
Mijn lachwekkende comments hebben op de eerste plaats toch wel mee bijgedragen aan "de val" van Looro / Nowee ;D
Zie....
Citaat
Eigenlijk moet ik kabu en Laurens op de eerste plaats bedanken. kabu omdat hij met een niet aflatende soeplesse uit de archieven van dit forum de actualiteit van waarover het gaat virtuoos weet te plaatsen. Laurens omdat hij gezag is in Zelfonderzoek. Ik zou een idioot zijn om dat te negeren.
Maar ik bedank ook Mihaela op de eerste plaats en ook marie, Dorje, Iona, Fer, Vagebond, Rob, de ziener van Boni, de 200 en zoveel leden die ooit aan dit forum deelnamen en tenslotte mijzelf niet vergeten: bedankt.

Nowee
30 dec. 2020
Nowee was fan van mijn stijl.

Maar ik verdenk jou er van dat je geen Belg bent.  Bewijzen heb ik nog niet, maar dat kan nog komen.
Hoe kom je daarbij ??  ;D
Vertel. ik wil wel is weten wat jouw vermoeden daar soms voedsel in geeft.

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #532 Gepost op: 17-07-2023 23:45 »
Looro slaat de spijker op de kop.  Radicaal Zelfonderzoek elimineert en selecteert gedachten en gevoelens op basis van logisch redeneren.   Op basis van logisch redeneren komt men dan middels het Radicaal Zelfonderzoek  dat men 'God' is.  En tevens Zijn, Bewustzijn én Liefde.  Zowel 'zijn' als Bewustzijn als Liefde, zijn geen van drieën met logisch redeneren te benaderen.

Dat hele weten 'wat' je bent, bleek uit het denken voort te komen middels logisch redeneren.  Dan ondergaat de mens niet de ontologische verschuiving van de éne zijde (het vorm zijn) naar de andere zijde (het vormloze zijn).

Looro vertoonde nooit vijandigheid of andere abjecte uitingen, daarom had ik respect voor hem.  Dus ja, ik had onze Belgische vrienden wel hoog zitten.  Nu ik Marc weer lees hadden we leuke gesprekken kunnen hebben als ik 10 jaar terug mij beter had kunnen verwoorden.  Realisatie van het vormloze is één ding, het verwoorden is van een geheel andere orde.   Maar 10 jaar terug was ik in het verwoorden zo groen als gras.

Radicaal onderzoek was een door Guido, hier Vrij, ingevoerde kreet omdat naar zijn idee gedegen zelfonderzoek niet ver genoeg ging. Er zou nog een doorpakken moeten plaatsvinden. Gedegen zelfonderzoek, nogmaals, elimineert gedachten en op basis daarvan komt men tot de kern van datgene dat waardig genoeg is  om het predicaat 'waarheid' te mogen dragen. Er is op GEEN ENKELE WIJZE SPRAKE VAN REDENEREN. Ik schrijf het maar met hoofdletters opdat het dan u eindelijk tot je gaat doordringen.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #533 Gepost op: 18-07-2023 09:23 »

Radicaal onderzoek was een door Guido, hier Vrij, ingevoerde kreet omdat naar zijn idee gedegen zelfonderzoek niet ver genoeg ging. Er zou nog een doorpakken moeten plaatsvinden. Gedegen zelfonderzoek, nogmaals, elimineert gedachten en op basis daarvan komt men tot de kern van datgene dat waardig genoeg is  om het predicaat 'waarheid' te mogen dragen. Er is op GEEN ENKELE WIJZE SPRAKE VAN REDENEREN. Ik schrijf het maar met hoofdletters opdat het dan u eindelijk tot je gaat doordringen.

Ik ken je platitudes, dus die hoef je niet in caps te schrijven.  Looro is interessant omdat hij het door jou zo aangeprezen GZO heeft gedaan en omdat hij serieus te nemen is.  Minimaal 10 jaar is hij er mee bezig geweest.   En de ontgoocheling die hem ten deel viel toen het allemaal een illusie bleek valt na te lezen in het bericht waar Boni hem citeert.

We moeten dwalen om thuis te komen, en Looro heeft gedwaald in het GZO maar bleef thuisloos.  Looro is in navolging van Guido/Vrij nog gaan 'doorpakken' , maar zoals we weten sloeg dat ook nergens op.

Ik zie aan jouw quote dat je ook nog dwalende bent (gedachten elimineren) , maar dat is al zo dikwijls aangestipt.  Jouw ego is nog te groot (i.t.t. tot het ego van Looro) om toe te geven dat je dwalende bent.   Vandaar dat ik nogmaals mijn respect betuig aan Looro.  Alleen de kleinen van ego durven hun verkeerde afslag toe te geven.

Denk niet dat ik daar louter was om jouw GZO gezeur aan te horen, ik bekeek ook de andere deelnemers en de onderlinge interactie.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #534 Gepost op: 18-07-2023 09:31 »

Maar ik verdenk jou er van dat je geen Belg bent.  Bewijzen heb ik nog niet, maar dat kan nog komen.
Hoe kom je daarbij ??  ;D
Vertel. ik wil wel is weten wat jouw vermoeden daar soms voedsel in geeft.

Echte Belgen zijn net zoals ik.   Ze zijn uitermate serieus, maar altijd met een ondertoon met een kwinkslag.  Echte Belgen zijn daarmee veel taalvaardiger dan Nederlanders (En dan bedoel ik niet de grammatica natuurlijk) , hoewel Belgen ook qua grammatica beter zijn dan Nederlanders.

Ik denk dat we bij de geboorte zijn verwisseld,  jij bent zo'n botte kaaskop en ik ben een erudiete Belg.  Maar omdat ik tussen de kaaskoppen woon doe ik maar een beetje Laurens na en speel ik de botte hork.

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #535 Gepost op: 18-07-2023 12:20 »

Ik ken je platitudes, dus die hoef je niet in caps te schrijven.  Looro is interessant omdat hij het door jou zo aangeprezen GZO heeft gedaan en omdat hij serieus te nemen is.  Minimaal 10 jaar is hij er mee bezig geweest.   En de ontgoocheling die hem ten deel viel toen het allemaal een illusie bleek valt na te lezen in het bericht waar Boni hem citeert.

We moeten dwalen om thuis te komen, en Looro heeft gedwaald in het GZO maar bleef thuisloos.  Looro is in navolging van Guido/Vrij nog gaan 'doorpakken' , maar zoals we weten sloeg dat ook nergens op.

Ik zie aan jouw quote dat je ook nog dwalende bent (gedachten elimineren) , maar dat is al zo dikwijls aangestipt.  Jouw ego is nog te groot (i.t.t. tot het ego van Looro) om toe te geven dat je dwalende bent.   Vandaar dat ik nogmaals mijn respect betuig aan Looro.  Alleen de kleinen van ego durven hun verkeerde afslag toe te geven.

Denk niet dat ik daar louter was om jouw GZO gezeur aan te horen, ik bekeek ook de andere deelnemers en de onderlinge interactie.

Je bedoelt te zeggen dat je mijn platitudes kent maar dat je je behoefte niet onder controle hebt daar een eigen interpretatie van te maken die helemaal losstaat van wat ik gezegd heb. Dat is dan ook de reden waarom het alsmaar tegen dovemansoren is gesproken. Je wilt je eigen gedachtengang niet loslaten dan wel het eigen idee laten prevaleren dat mijn uitspraken niet deugen ondanks rectificaties mijnerzijds. Dat maakt een dialoog met je onmogelijk, maar gelukkig hoeft dat ook niet, mijn enige boodschap is 'doe gedegen zelfonderzoek en ont'dek zelf. Al dit gekrakeel kan gewoon achterwege blijven als je gewoon doet wat er van je wordt gevraagd. Ik heb nooit iets anders gehoord dan gesputter, mijn hele forum staat er vol van. Niemand is daarmee ooit iets opgeschoten.

Looro zocht op mijn forum (eveneens) bevestiging van zijn eigen stellingnames en zo werkt het niet en tot die ontdekking kwam hij op een gegeven moment gelukkig. Nu jij nog. Het is helemaal niet nodig om te dwalen tenzij dat je doel is. Er ligt een hele spirituele geschiedenis achter ons waar, met voornamelijk de hulp van Baghwan/Osho, alle stromingen in de hoofdlijnen zijn samengebracht in een kernachtige concept en dat wat mij betreft verder evolueerde in gedegen zelfonderzoek. Er is in de loop van de spirituele geschiedenis namelijk veel te weinig aandacht besteed 'hoe' is te komen tot het kennelijke doel 'realisatie'. Boeken zijn er vol geschreven, lezingen en satsangs gegeven, fora vol geluld en er kwam nooit of te nimmer iets houdbaars tot stand.

Jij bent een hoofdstuk apart, je wilt geen gebruik maken van de opgedane kennis maar zelf het buskruit uitvinden. Verrassend was wel dat je met jouw methode kwam tot bevindingen die ik tegenkwam in het gedegen zelfonderzoek en omdat niemand op mijn forum te bewegen was tot het doen van dat gedegen zelfonderzoek was ik erg met je ingenomen. Ik heb dat onder woorden gebracht met in je woorden 'waarheid herkennen'. Ik weet tot op heden niet wat er is gebeurd want op een gegeven moment was het helemaal daarvan losgeslagen. Achteraf zag ik wel dat je herhaaldelijk door mij geventileerde bevindingen in je eigen bewoording als nieuw door je ont'dekt bracht. 

Hoe jij met je opgedane kennis te werk gaat moet je zelf weten maar ik heb er nogal moeite mee als je resultaten uit het gedegen zelfonderzoek waarvan je gewoon kennis kunt nemen gaat verbasteren en omzetten naar een eigen idee. Daar is geen enkele zoeker mee gebaat, want die volgen dan onnodig een langere dan noodzakelijke weg. Ik wil nog niet eens beweren dat ze daarmee in mijn ogen geen steek verder komen, want dat kan ik niet weten.

Ik ben niet zo bang voor wat ik noem 'ware zoekers' die werkelijk gedegen zelfonderzoek doen want die hebben dat wel door. Ik vind het alleen ontzettend jammmer als er potentiële zelfonderzoekers zouden zijn die meelezen en het door dit ontstane gekrakeel af laten weten. Behalve dat kan ik het kennelijk en wellicht helaas ook niet nalaten je te rectificeren wanneer je onzin staat te verkopen.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #536 Gepost op: 18-07-2023 13:59 »
Oh ja, Looro / Nowee's 'doorpakken' geschiedenis in navolging van Guido/Vrij, ook onvergetelijk!  Was me dat een lachen alweer! ;D

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #537 Gepost op: 18-07-2023 14:03 »
@ervaringsgetuige:...

Ik denk dat we bij de geboorte zijn verwisseld,  jij bent zo'n botte kaaskop en ik ben een erudiete Belg.  Maar omdat ik tussen de kaaskoppen woon doe ik maar een beetje Laurens na en speel ik de botte hork.
;D ;D ;D
Ik ben nochtans een rasechter Antwerpenaar. Geboren en opgegroeid op 10 minuten wandelen van Antwerpen's centraal station en naastliggende dierentuin.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #538 Gepost op: 18-07-2023 14:56 »
Ik ben niet zo bang voor wat ik noem 'ware zoekers' die werkelijk gedegen zelfonderzoek doen want die hebben dat wel door. Ik vind het alleen ontzettend jammmer als er potentiële zelfonderzoekers zouden zijn die meelezen en het door dit ontstane gekrakeel af laten weten. Behalve dat kan ik het kennelijk en wellicht helaas ook niet nalaten je te rectificeren wanneer je onzin staat te verkopen.

Mij komt de eer niet toe dat Looro is gestopt met GZO.  Zie het geplaatste bericht van Looro wie hij dankzegt.  Mijn naam staat daar niet bij.  Als je ook maar een greintje zelfkennis zou hebben en bekend zou zijn met 'reflecteren' en niet-reflecteren' , dan zou je weten naarmate ik meer ageer tegen GZO dat anderen dan weer stelling tegen mij nemen en juist pro-GZO worden.

Je mag me dus wel dankbaar zijn, ik zie bij BA en Bodhiboom dat zij open staan voor GZO, mede omdat zij reflecteren op mij. (Waaraan je ook kunt zien dat ze nog met ego behept zijn). Je hebt dus minimaal weer 2 nieuwe discipelen en Bodhiboom is ook al Osho-adept net zoals jij, dus je kun je hart weer ophalen.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #539 Gepost op: 18-07-2023 14:58 »
@ervaringsgetuige:...

;D ;D ;D
Ik ben nochtans een rasechter Antwerpenaar. Geboren en opgegroeid op 10 minuten wandelen van Antwerpen's centraal station en naastliggende dierentuin.

De voor de hand liggende opmerking is dan dat je verwisseld bent met een lid van de dierentuin.   Maar die grap zal ik niet maken, dat is te flauw voor iemand van mijn kaliber.  Mijn grappen zijn van een dermate hoog niveau dat bijna niemand ze begrijpt.  Soms ben ik zelfs de enige die lacht.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #540 Gepost op: 18-07-2023 15:02 »
Oh ja, Looro / Nowee's 'doorpakken' geschiedenis in navolging van Guido/Vrij, ook onvergetelijk!  Was me dat een lachen alweer! ;D

Looro was een interessante deelnemer, als ik me niet vergis had hij ook koine Grieks geleerd om de bijbel beter te verstaan.  Echt geen mainstream figuur   Jammer dat hij zo in de ban was van dat GZO, anders zou ik interessantere gesprekken met hem kunnen hebben.  Net zoals Hab een interessante deelnemer was, die had veel (mentale) kennis net zoals Siebe hier.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #541 Gepost op: 18-07-2023 15:13 »
De voor de hand liggende opmerking is dan dat je verwisseld bent met een lid van de dierentuin.
Van de sjamaan die mij begeleid met heilige medicijnen...
Citaat
Toen ik de opdracht kreeg van mijn gidsen om het werk vooruit te helpen, werd mij gevraagd om uw geestdier te roepen om zich voor u te manifesteren en het werk te ondersteunen, en Bison kwam in grote vorm door. Een Spirit Animal of Power Animal is niet de geest van een overleden dier, maar een speciale verbinding met het bewustzijn van de soort via het levensweb.
;)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #542 Gepost op: 18-07-2023 15:24 »
Looro was een interessante deelnemer, als ik me niet vergis had hij ook koine Grieks geleerd om de bijbel beter te verstaan.
Zou kunnen dat hij Koine Grieks had geleerd, is mij ontgaan dan. Wat ik nog wel weet is dat hij blij was met mijn aanreiken van Friedrich Weinreb en zijn visie op de bijbel.

Echt geen mainstream figuur.
Dat was hij zeker niet.

Jammer dat hij zo in de ban was van dat GZO, anders zou ik interessantere gesprekken met hem kunnen hebben.  Net zoals Hab een interessante deelnemer was, die had veel (mentale) kennis net zoals Siebe hier.
Ah, die Habbuthabnot! Zij scheldtirade aan Laurens' adres is onsterfelijk!   ;D ;D ;D

Citaat
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens 

Inmiddels is de ik'entiteit NN op dit forum, gezien de uitlatingen, wel als zodanig bekend dat gezien kan worden dat er niet van doorgronding sprake kan zijn.

Wat ben je toch een benepen, eng, vies, druilerig etterzijkertje!
Waar haal je het gore lef vandaan om iemand zo in een hoek te zetten met je vooringenomen hooghartige meesmuilerij.

Jij die nooit iets van jezelf ten beste geeft maar je altijd verschuilt achter holle nietszeggende frasen, in een taal waar de schurftigste honden geen brood van lusten, jij durft op deze manier naar iemand uit halen....?!

Jij die nu al jaren bij herhaling je onbenulligheid ten beste geeft, jij met die voortdurende drammerigheid die helemaal niets toevoegt aan de discussie, die als een klein kind op de achtergrond zit te jammeren omdat je geen aandacht krijgt, uitgerekend jij haalt doelbewust het laagste in je naar boven, met als enig doel mensen te kwetsen in een onhaalbare poging om jezelf beter te voelen dan de rest.

Uitgerekend dat gaat je nooit lukken, want het grote zwarte gat dat daar midden in je hart zit is zo eindeloos groot en diep, dat als de hele mensheid erin zou stappen er nog ruimte over zou blijven.

Akelige sinjeur!

Ik spuug op je, zelfingenomen kwal, walgelijke minkukel.

habbuthabnot
Ik zit er weer hardop bij te lachen dit teruglezend!  ;D ;D ;D

Offline Buddha Amitabha

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
  • Wees zelf het licht voor uzelve
« Reactie #543 Gepost op: 18-07-2023 15:33 »

Mij komt de eer niet toe dat Looro is gestopt met GZO.  Zie het geplaatste bericht van Looro wie hij dankzegt.  Mijn naam staat daar niet bij.  Als je ook maar een greintje zelfkennis zou hebben en bekend zou zijn met 'reflecteren' en niet-reflecteren' , dan zou je weten naarmate ik meer ageer tegen GZO dat anderen dan weer stelling tegen mij nemen en juist pro-GZO worden.

Je mag me dus wel dankbaar zijn, ik zie bij BA en Bodhiboom dat zij open staan voor GZO, mede omdat zij reflecteren op mij. (Waaraan je ook kunt zien dat ze nog met ego behept zijn). Je hebt dus minimaal weer 2 nieuwe discipelen en Bodhiboom is ook al Osho-adept net zoals jij, dus je kun je hart weer ophalen.

Ik neem waar dat ook jij - net als ervaringsgetuige - dingen meent te zien die er helemaal niet zijn. Ik hoef mezelf eigenlijk helemaal niet te verdedigen, want dat is weer een reden voor meer onzin reacties, maar goed.

Een Osho-adept ben ik zeer zeker niet, maar toch bedankt voor de eer. En GZO, oftewel gedegen zelfonderzoek, of waardoor dat dan ook de lading zou dekken, dat is een discutabel aspect. Ik ga daar verder niet op in, want ik weet niet wat daar exact mee bedoeld wordt.

Dus je zit weer eens flink "ins blaue hinein" te redeneren, in plaats van dat je eerst eens netjes navraag doet of iemand inderdaad een Osho-adept is. Ik ben het geenszins, dus wat dat aangaat ben je weer een illusie rijker. En wat Laurens betreft, ik heb al aangegeven dat ik een dialoog met hem wel interessant acht. Maar het e.e.a. moet nog verder blijken. Een discipel van hem, of een navolger, of wat dan ook ben ik niet, en zal ik ook nooit meer worden. De tijd van navolging is wat mij betreft reeds lang voorbij. Dus wat dat betreft ben jij nog een illusie rijker.
« Laatst bewerkt op: 18-07-2023 15:49 door Buddha Amitabha »
"Zalig zijn de reinen van hart, want zij zullen God zien."
- Mattheüs 5:8

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #544 Gepost op: 18-07-2023 15:54 »

Wat heb je toch een onbegrijpelijke defensieve manier van schrijven. Door wie ben je in je leven zo op je huid gezeten?

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #545 Gepost op: 18-07-2023 17:03 »
Ik zie dat er in ieder geval sommige mensen wat plezier hebben beleefd aan het zelfkennisforum, eh ervaringsgetuige? Het was een verzameling karakters van bonte pluimage, jullie en de aanverwante sjamanen en zieners.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #546 Gepost op: 18-07-2023 17:07 »
Looro was een interessante deelnemer, als ik me niet vergis had hij ook koine Grieks geleerd om de bijbel beter te verstaan.
Zou kunnen dat hij Koine Grieks had geleerd, is mij ontgaan dan. Wat ik nog wel weet is dat hij blij was met mijn aanreiken van Friedrich Weinreb en zijn visie op de bijbel.

Echt geen mainstream figuur.
Dat was hij zeker niet.

Jammer dat hij zo in de ban was van dat GZO, anders zou ik interessantere gesprekken met hem kunnen hebben.  Net zoals Hab een interessante deelnemer was, die had veel (mentale) kennis net zoals Siebe hier.
Ah, die Habbuthabnot! Zij scheldtirade aan Laurens' adres is onsterfelijk!   ;D ;D ;D

Citaat
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens 

Inmiddels is de ik'entiteit NN op dit forum, gezien de uitlatingen, wel als zodanig bekend dat gezien kan worden dat er niet van doorgronding sprake kan zijn.

Wat ben je toch een benepen, eng, vies, druilerig etterzijkertje!
Waar haal je het gore lef vandaan om iemand zo in een hoek te zetten met je vooringenomen hooghartige meesmuilerij.

Jij die nooit iets van jezelf ten beste geeft maar je altijd verschuilt achter holle nietszeggende frasen, in een taal waar de schurftigste honden geen brood van lusten, jij durft op deze manier naar iemand uit halen....?!

Jij die nu al jaren bij herhaling je onbenulligheid ten beste geeft, jij met die voortdurende drammerigheid die helemaal niets toevoegt aan de discussie, die als een klein kind op de achtergrond zit te jammeren omdat je geen aandacht krijgt, uitgerekend jij haalt doelbewust het laagste in je naar boven, met als enig doel mensen te kwetsen in een onhaalbare poging om jezelf beter te voelen dan de rest.

Uitgerekend dat gaat je nooit lukken, want het grote zwarte gat dat daar midden in je hart zit is zo eindeloos groot en diep, dat als de hele mensheid erin zou stappen er nog ruimte over zou blijven.

Akelige sinjeur!

Ik spuug op je, zelfingenomen kwal, walgelijke minkukel.

habbuthabnot
Ik zit er weer hardop bij te lachen dit teruglezend!  ;D ;D ;D

Hoe het met @habbuthabnot is afgelopen weten we.  Laurens' ego was niet bestand tegen het lichtje van @habbuthabnot op het ego van Laurens scheen.  Dus werd hij van het forum verwijderd zoals het een dictator betaamt.  De grote ziener tegenspreken?  Wie is die @habbuthabnot wel dat hij denkt te zijn?

En dan zie ik in @habbuthabnot toch ook weer de erudiete Belg: "want het grote zwarte gat dat daar midden in je hart zit is zo eindeloos groot en diep, dat als de hele mensheid erin zou stappen er nog ruimte over zou blijven."

Op enige wijze zijn we allemaal een beetje Belg, behalve Laurens dan.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #547 Gepost op: 18-07-2023 17:09 »
De voor de hand liggende opmerking is dan dat je verwisseld bent met een lid van de dierentuin.
Van de sjamaan die mij begeleid met heilige medicijnen...
Citaat
Toen ik de opdracht kreeg van mijn gidsen om het werk vooruit te helpen, werd mij gevraagd om uw geestdier te roepen om zich voor u te manifesteren en het werk te ondersteunen, en Bison kwam in grote vorm door. Een Spirit Animal of Power Animal is niet de geest van een overleden dier, maar een speciale verbinding met het bewustzijn van de soort via het levensweb.
;)

Ik heb ook eens een sjamaan (Sjamanes? Hoe heet een vrouwelijke sjamaan?) ontmoet, het was leerzaam.  Hoewel het een vriendelijke en innemende dame was, vond ik het verstandig om mij er verder niet mee in te laten. 

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #548 Gepost op: 18-07-2023 17:17 »

Dus je zit weer eens flink "ins blaue hinein" te redeneren, in plaats van dat je eerst eens netjes navraag doet of iemand inderdaad een Osho-adept is. Ik ben het geenszins, dus wat dat aangaat ben je weer een illusie rijker.

Begrijpend lezen is je sterkste kant niet, dat had ik al door.  Ik heb nooit beweerd dat jij Osho-adept bent.   Alleen Bodhiboom is Osho-adept bij mijn weten.  (Op Laurens na dan). Osho-adept zijn betekent dat je bevattelijk bent voor pseudo spiritualiteit.  New age en zo.

Ik concludeer wel dat jij bevattelijk bent voor GZO.  Maar dat heb je zelf nog niet door.  Of je deze beproeving zult doorstaan weet alleen 'de toekomst'.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #549 Gepost op: 18-07-2023 17:24 »
Ik zie dat er in ieder geval sommige mensen wat plezier hebben beleefd aan het zelfkennisforum, eh ervaringsgetuige? Het was een verzameling karakters van bonte pluimage, jullie en de aanverwante sjamanen en zieners.

Het zelfkennisforum was i.i.g. meer beleving dan het Boeddha forum.  Als iedereen maar beleefd tegen elkaar zit te doen, dan komen de karakters niet naar voren.  Eeuwige dank zijn we de heer Laurens verschuldigd dat hij dit heeft mogelijk gemaakt.  Zijn komst op dit forum is dan ook een verrijking.   Hoe kan ik mijzelf profileren zonder tegenbeeld?  Als doodloze profileren is nu eenmaal totaal onmogelijk.  Het doodloze heeft  beeld noch profiel.

Ik als loser zijnde ben het tegenbeeld voor jullie van de heer Laurens.  Zijn onwetendheid is vele malen groter dan die van alle Boeddha forumdeelnemers samen.  Ik kan alleen hier schitteren met hem aan mijn zijde.   Vrede zij met hem (met de heer Laurens) .  (En met jullie ook hoor).  (En met mijzelf ook).